Μόνος ολομόναχος




Τρίτη, 3 Μαΐου 2011

Εκτιμώμενη μηνιαία κατανάλωση νερού ανά κάτοικο για το μήνα Νοέμβριο 2021

Έμπλεξαν μαζί μου. Δεν τα παρατάω.
Έγραφα στην πρώτη ανάρτησή μου που αφορούσε τη μελέτη για το διυλιστήριο και τον πίνακα που περιείχε η μελέτη αυτή για τις εκτιμώμενες ανάγκες ύδρευσης της Αργολίδας:
"Το Ναύπλιο θα έχει ανάγκες νερού για το 2011 1.800.000 κ.μ., ενώ για το έτος 2021 οι ανάγκες του, προβλέπουν οι μελετητές να φθάσουν στα 11.500.000 κ.μ. Από πού προκύπτει η τεράστια αυτή αύξηση; Ποιο μοντέλο οικιστικής και οικονομικής ανάπτυξης έλαβαν υπόψη τους οι μελετητές για να επταπλασιάσουν τις υδρευτικές ανάγκες του Ναυπλίου; Εκτός και εάν κάποιος τους είπε ότι στην Καραθώνα θα κατασκευασθούν μερικές χιλιάδες σπίτια με αντίστοιχες πισίνες, που θα χρησιμοποιούν νερό από το διυλιστήριο. Αλλά ας αφήσουμε το Ναύπλιο και ας υποθέσουμε ότι πράγματι οι μελετητές προβλέπουν μια τεράστια δυναμική ανάπτυξης του πληθυσμού και των δραστηριοτήτων και ότι με αυτά τα δεδομένα θέλουν να προλάβουν το κακό που θα μας συμβεί το έτος 2021. Όμως εάν οι μελετητές μπορούν να εξηγήσουν τα νούμερα κατανάλωσης νερών που προβλέπουν για το Ναύπλιο, πολύ θάθελα να μας εξηγήσουν τα νούμερα που αναγράφουν για την Κοινότητα Αλέας. Η ορεινή αυτή Κοινότητα απαρτιζόταν από τέσσερις οικισμούς. Τη Σκοτεινή με 364 κατοίκους, τον Άγιο Νικόλαο με 198 κατοίκους, την Αλέα με 164 κατοίκους και τη Φρουσιούνα με 85 κατοίκους Σύνολο κατοίκων 793. Οι μελετητές προβλέπουν ότι οι υδροδοτικές ανάγκες της Αλέας για το έτος 2011 θα είναι 72.365 κ.μ. (προσέξτε ακρίβεια) και για το έτος 2021 415.572 κ.μ.!!!!! Εξωφρενικό; Μα τι στο καλό προβλέπουν; Ότι θα πολλαπλασιασθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία ο πληθυσμός της Εξοχής και της Σκοτεινής; Μα είμαστε με τα καλά μας; Προβλέπουν λοιπόν οι μελετητές που επικαλείται ο κ. Μανιάτης για να μας φορέσει κολάρο ένα διυλιστήριο, ότι η Κοινότητα Αλέας θα έχει μεγαλύτερες ανάγκες σε νερό ύδρευσης από όλο το Καποδιστριακό Δήμο Κρανιδίου!!!!! Ναι έτσι όπως το ακούτε!!! Οι 793 κάτοικοι της Αλέας θα έχουν περισσότερες υδρευτικές ανάγκες από τον τουριστικό Δήμο Κρανιδίου με τους 10.347 κατοίκους!!!! Θέλετε και άλλα αξιοπερίεργα νούμερα; Ο Δήμος Ασίνης με τους κατοίκους θα έχει μεγαλύτερες ανάγκες απ΄ όλο τον παλαιό Καποδιστριακό Δήμο Άργους, ακόμα και κατά τους χειμερινούς μήνες!!!! Εξωφρενικό; Οι ανάγκες του Δήμου Κρανιδίου θα είναι λιγότερες το 2021 απ΄ ότι το 2011;;;;;; Και όχι απλώς λιγότερες αλλά οι ανάγκες θα μειωθούν κατά τα 2/3. προφανώς οι μελετητές προβλέπουν ότι τα 2/3 του πληθυσμού του Κρανιδίου θα μεταναστεύσουν. Ο Δήμος Λέρνας με τους 3.042 κατοίκους θα έχει εξαπλάσιες ανάγκες από το Δήμο Μιδέας με τους 6.724 κατοίκους!!!!¨"
Το ΙΓΜΕ λοιπόν απάντησε το εξής σε σχέση με τα περίεργα αυτά νούμερα.
"Τέλος, σε ό,τι αφορά στα ποσοτικά στοιχεία που σχετίζονται με τις εκτιμώμενες υδρευτικές ανάγκες, όπου ο ανώνυμος “μη ειδικός” αναλώνει το ήμισυ περίπου του σχετικού του άρθρου αγνόησε αν επισημάνει ότι τα σχετικά στοιχεία δεν προέκυψαν από την εν λόγω μελέτη του ΙΓΜΕ, αλλά από την πιο πρόσφατη έως τότε και σχετική εγκεκριμένη μελέτη που ανατέθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε κοινοπραξία γραφείων μελετών (Enveco κ.α 2008). Η σχετική βιβλιογραφική αναφορά επισημαίνεται τόσο στους τίτλους των αντίστοιχων Πινάκων όσο και στις Βιβλιογραφικές αναφορές της μελέτης μας και δεν θα έπρεπε να έχει αγνοηθεί από το “μη ειδικό”. Απ’ ότι γνωρίζω η συγκεκριμένη μελέτη του Υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία ελέγχθηκε και παραλήφθηκε από ειδικούς επιστήμονες, είχε παρουσιαστεί και είχε τεθεί τότε σε δημόσια διαβούλευση χωρίς τα αντίστοιχα επικριτικά σχόλια του ανώνυμου “μη ειδικού” συντάκτη του άρθρου στο συγκεκριμένο blog".

Ουσιαστικά δηλαδή το ΙΓΜΕ μας λέει ότι τα περίεργα νούμερα δεν προκύπτουν από τη δική τους μελέτη αλλά από προηγούμενη. Εδώ όμως τίθενται συγκεκριμένα ερωτήματα: Αν κάποια μελέτη κάνει κάποιο λάθος, τότε οι επόμενες μελέτες άκριτα επαναλαμβάνουν τα λάθη της προηγούμενης; Σήμερα που πλέον διαπιστώνεται ότι η μελέτη αυτή της Enveco θεωρεί ότι το 2021 οι υδροδοτικές ανάγκες της τέως Κοινότητας Αλέας θα είναι μεγαλύτερες από όλο το Καποδιστριακό Δήμο Κρανιδίου, οι μελετητές του ΙΓΜΕ δεν διατηρούν καμία απολύτως επιφύλαξη για την ορθότητα των προβλέψεων; Τα θεωρούν όλα καλά επειδή κάποιοι προηγούμενοι έχουν κάνει τέτοιες προβλέψεις; Και περιμένουν τελικά από τον "μη ειδικό" να βγάλει το φίδι από την τρύπα; Επιμένουν και σήμερα στην ορθότητα των στοιχείων; Αν ναι, τότε ας δουν τους παρακάτω υπολογισμούς που έκανα με βάση τα σημερινά πληθυσμιακά δεδομένα (δεν μπορεί κάποιος να περιμένει μεγαλύτερη αύξηση πληθυσμού στη Φρουσιούνα από το Πορτοχέλι) και τις εκτιμήσεις της Enveco που επαναλαμβάνει το ΙΓΜΕ.
Παίρνω σαν βάση το μήνα Νοέμβριο που είναι ένας μήνας χωρίς τουρισμό, όπου καταναλώνουν νερό μόνον οι μόνιμοι κάτοικοι.
Ιδού η εκτιμώμενη μηνιαία κατανάλωση ανά κάτοικο κάθε Παλαιού Καποδιστριακού Δήμου για το 2021. (Παρότι μη ειδικός μπορώ να χειρίζομαι την αριθμομηχανή του υπολογιστή μου και να κάνω τη διαίρεση του αριθμού που αναγράφεται στη μελέτη του ΙΓΜΕ ως μηνιαία εκτιμώμενη κατανάλωση ύδατος δια του αριθμού των κατοίκων).
Εκτιμώμενη μηνιαία κατανάλωση ανά κάτοικο για το μήνα Νοέμβριο 2021 σύμφωνα με τη μελέτη της Enveco και με την προϋπόθεση μη μεταβολής των πληθυσμιακών δεδομένων: 

Ναύπλιο 55,33 κ.μ.
Άργος 5,9 κ.μ.
Ασίνη 43 κ.μ.
Ασκληπιείο 13 κ.μ.
Επίδαυρος  9,12 κ.μ.
Ερμιόνη  8,43 κ.μ.
Κουτσοπόδι 10,27 κ.μ.
Κρανίδι 2,59 κ.μ.
Λέρνα 33,92 κ.μ.
Λυρκεία 9,67 κ.μ.
Μιδέα 3,23 κ.μ.
Μυκήνες 11,67 κ.μ.
Νέα Κίος 8,94 κ.μ.
Νέα Τίρυνθα 16,52 κ.μ.
Αχλαδόκαμπος 9,09 κ.μ. και
Αλέα 43,07 κ.μ.
Ας εξηγήσουν οι ειδικοί στους μη ειδικούς πολίτες πώς δικαιολογούνται όλες αυτές οι διαφορές.Επαναλαμβάνω. Δεν διατηρούν καμία απολύτως επιφύλαξη για την ορθότητα των στοιχείων αυτών, ασχέτως εάν τα πήραν από άλλη μελέτη; Και τί περίμεναν για να έχουν  επιφυλάξεις; Τα  επικριτικά σχόλια του ανώνυμου “μη ειδικού” συντάκτη του άρθρου στο συγκεκριμένο blog για τη μελέτη της Enveco;
Θα συνεχίσω αύριο με κάποιες παρατηρήσεις για τα νερά της Λέρνας. Ο "μη ειδικός" κάτι έχει τελικά να πει.

8 σχόλια:

  1. Κάποια πρώτα συμπεράσματα:

    Στο Κρανίδι δεν πίνουν νερό. Στο Κρανίδι δεν πλένονται. Στο Κρανίδι δεν πλένουν τα αυτοκίνητά τους. Στο Κρανίδι δεν ποτίζουν τις αυλές τους.

    Άρα: το Κρανίδι είναι ένας Κρανίου Τόπος που κατοικείται από ξενέρωτους, οι οποίοι, συν τοις άλλοις, είναι και βρομιάρηδες. Θα τους αναγνωρίσετε από τα μονίμως λασπωμένα αυτοκίνητά τους.

    Και μη βαράτε: δεν τα λέω εγώ. Η «μελέτη» τα λέει.

    ΥΓ. Ε, και εσείς στο Ναύπλιο πολύ παστρικές σας βλέπω. Θα σας κακοχαρακτηρίσουν... Μήπως έχουν δίκιο τελικά οι Πρασάδες;

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωχ ο Raindog, πως και δεν έγραψε καμιά σελίδα για τον Αλαβάνο.

    Φοβερό χιούμορ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετικά εποικοδομητικό το σχόλιό σου Ανώνυμε των 4.32 το απογευματάκι.

    Τις ευχές μου για ταχεία ανάρρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Giati tsantizesai Raindog? epoikodomithko htan to sxolio gia na veltiwtheis h mhpws den theleis?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλό θα ήταν πάντως όταν αναφέρεστε σε τόσο σοβαρά θέματα επειδή παρακολουθεί και αρκετός κόσμος της επιστημονικής κοινότητας να παραθέτετε μονάδες (λέτε κυβικά μέτρα και όχι παροχές οι οποίες είναι είτε σε λίτρα είτε σε κύβικά και ΠΑΝΤΟΤΕ ανά έτος/μέρα/ώρα).
    Έχετε ιδέα πόσο είναι μισό εκατομμύριο κ.μ ανά ώρα ή έστω και ανά ημέρα;
    Μήπως διαβάζατε λίτρα; Μήπως είναι το χρόνο;
    Επίσης είναι βασικός κανόνας της σύγκρισης να αναφέρεστε σε 2 διαστάσεις ίδιες.Συγκρίνετε υπολογισμούς σας κ.μ./μήνα με τι; με κυβικά ανά ώρα στις μελέτες;

    Διασαφινήστε είτε:
    Προφανώς πρέπει να ανατρέξετε σε σχολικά βιβλία - μετατροπές από lt/έτος σε κυβικά μέτρα ανά ημέρα και ανά ώρα καθώς επίσης και σε ορισμούς παροχών και όχι ποσότητας ύδατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για τον τελευταίο ανώνυμο:
    Θεωρώ μεγάλη τιμή μου να με παρακολουθεί αρκετός κόσμος της επιστημονικής κοινότητας. Επειδή προφανώς είστε επιστήμονας επί του θέματος και προφανώς γνωρίζετε περισσότερα από εμένα που παραθέτω απλώς κάποιες σκέψεις μου που πηγάζουν από την κοινή λογική σας καλώ να επισκεφθείτε τον ιστότοπο του κ. Μανιάτη στην ανάρτηση: http://www.maniatisy.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1910:-1842011&catid=45:2009-12-07-08-03-39&Itemid=58. Εκεί θα βρείτε την παρουσίαση της μελέτης του ΙΓΜΕ. Στις σελίδες 40 και 41 υπάρχουν δύο πίνακες με την επικεφαλίδα ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΥΔΡΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ (m3/μήνα) Η μελέτη λοιπόν μιλάει για κυβικά μέτρα ανά μήνα και συγκρίνει το έτος 2011 με το έτος 2021. Ακριβώς το ίδιο έκανα και εγώ. Δεν διάβασα πουθενά λίτρα όπως υπονοείτε, δεν συνέκρινα πουθενά κ.μ. με λίτρα ή ημέρα με έτος. Συνέκρινα ίδια μεγέθη, όπως ακριβώς παρουσιάζει η μελέτη. Μπορείτε να το διαπιστώσετε, αν και θα έπρεπε να το έχετε κάνει πριν με ξαναστείλετε στα θρανία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μόνο τιμητικό δεν είναι να διορθώνεστε στα σχόλια του δικού σας χώρου δημοσιεύσεων.Και δεν είναι οτι παρακολουθώ το δικό σας blog μόνο.Όλα τα συναφή του θέματος μου τα παρουσίασε η μαμά google με μια αναζήτηση.Ειδικά θέμα επικαιρότητας.

    Επί του σχολίου σας:
    Θα μπορούσα να το διαπιστώσω εαν χρησιμοποιούσατε συνδέσμους (link) στις τιμές ή τουλάχιστον σε κομμάτια του άρθρου, ή τουλάχιστον βιβλιογραφικές παραπομπές ή τουλάχιστον εαν κάθε μέγεθος είχε τις διαστάσεις του.

    Δεν γράφω πουθενα οτι είμαι επιστήμονας επί του θέματος (θα μπορούσα να είμαι και μαθητής) απλά επισημαίνω το αυτονόητο ότι παρουσιάζετε ένα μέγεθος (την περίπτωση Αλέας πρόσεξα) χωρίς τις διαστάσεις του, ούτε την βιβλιογραφική του παραπομπή και έτσι δεν μπορούμε να συγκρίνουμε.
    Μπορούμε να συγκρίνουμε ανάμεσα στις δύο χρονολογίες από τη στιγμή που οι διαστάσεις είναι κ.μ/έτος αλλά όχι με τον υπολογισμό σας ο οποίος είναι κ.μ/μήνα ανά άτομο.
    Χαίρομαι που μου προσδιορίσατε από που προέρχεται (το link) στο παραπάνω σχόλιο και έτσι μπορώ να διαπιστώσω.

    Σας επιστρέφω το λινκ που μου απαντάτε λέγοντάς σας οτι ο πίνακας περιέχει τιμές κ.μ/μήνα και τιμές κ.μ/έτος και οι τιμές αλέας 72365κ.μ/έτος και 415572κ.μ/έτος είναι σαφώς κ.μ/έτος.
    Το άρθρο έχει τίτλο κ.μ/μήνα και πολλές τιμές που παρατίθενται είναι ανά έτος ενώ άλλες ανά μήνα χωρίς να φαίνεται ποιές.
    Μόνο σύγχυση νομίζω δημιουργείται έτσι.

    Εύλογα αναρωτήθηκα και εγώ βλέποντας 72000 κ.μ και ενώ μιλάτε για κ.μ/μήνα εαν έχετε κάνει λάθος είτε στο χρόνο είτε στη μονάδα (m3 ή λίτρα) γιατί μου φάνηκε υπερβολικό.
    Επιπλέον οι τιμές στο εν λόγω pdf είναι είτε κ.μ/μήνα είτε κ.μ/έτος και οι τιμές στον υπολογισμό σας είναι κ.μ/μήνα και κάτοικο.

    Όλος αυτός ο σχολιασμός δεν θα είχε λάβει χώρα εαν χρησιμοποιούσατε μονάδες.όχι οτι καίγομαι δηλαδή και ιδιαίτερα αλλά κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουν τα blog να συμπεριφέρονται στον κόσμο σαν να είναι αδαής.Και δυστυχώς είναι γενικό το φαινόμενο.
    Επιφυλάσσομαι βέβαια για το ποιός αναγνώστης μπαίνει πλέον σε τέτοιες διαδικασίες για να βρεί αν αυτά που διαβάζει έχουν βάση.

    Πλέον μπορώ να αναγάγω τις τιμές στην ίδια τάξη μεγέθους και να συγκρίνω με το δικό σας υπολογισμό αντιπαραθέτοντας πάντα και τη μελέτη της enveco η οποία είναι διαθέσιμη με μια αναζήτηση στο google και ηλεκτρονικά.

    Διαπιστώστε εκ νέου και εσείς οτι δίνεται τιμή για αλέα πχ σε (κ.μ/έτος) και κάνετε στη συνέχεια υπολογισμό με τη μελέτη της enveco σε (κ.μ./μήνα ανά άτομο).

    Εύλογα όπως καταθέσατε και εσείς κάποιες σκέψεις έτσι κατέθεσα και εγώ και εύλογα και μαθητής θα σας έστελνε στα θρανία.Χωρίς παρεξήγηση πάντα.
    ps:Ούτε μέρος καμιάς σκοτεινής συνομωσίας είμαι, ούτε επιστήμονας επί του θέματος, ούτε συμφέροντα έχω.Απλά έχω μία ορθή μαθηματική και λογική βάση και νομίζω οτι αυτή είναι που χρειάζεται για να ασχοληθείτε και εσείς με το θέμα και έπειτα να διαμορφώσετε κοινή γνώμη σε ένα blog.Αλλιώς προσωπικές απόψεις μπορείτε να κρατάτε και σε ημερολόγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με όλο το σεβασμό, θεωρώ ότι κάνετε λάθος και με αδικείτε. Στην αρχή της ανάρτησης αναφέρω επί λέξει: "Το Ναύπλιο θα έχει ανάγκες νερού για το 2011 1.800.000 κ.μ., ενώ για το έτος 2021 οι ανάγκες του, προβλέπουν οι μελετητές να φθάσουν στα 11.500.000 κ.μ." και μετά λέω επί λέξει "Οι μελετητές προβλέπουν ότι οι υδροδοτικές ανάγκες της Αλέας για το έτος 2011 θα είναι 72.365 κ.μ. (προσέξτε ακρίβεια) και για το έτος 2021 415.572 κ.μ.!!!!!". Επομένως σαφέστατα αναφέρω ότι οι τιμές είναι εκφρασμένες σε κυβικά μέτρα ανά έτος. Πιο κάτω κάνω σαφέστατη αναφορά ότι οι υπολογισμοί είναι σε κυβικά μέτρα το μήνα Νοέμβριο 2021 (όπως εκτιμά η μελέτη) και ανά κάτοικο. Αν ξαναδιαβάσετε το άρθρο θα δείτε ότι δεν κάνω καμία σύγχυση μεταξύ κυβικών μέτρων και λίτρων, ούτε και μεταξύ κυβικών μέτρων ανά έτος και κυβικών μέτρων ανά μήνα. Σαφώς αναφέρω τα μεγέθη. Τώρα αν ξαναπάτε στην παρουσίαση της μελέτης θα διαπιστώσετε ότι οι πίνακες της enveco δίνουν όχι μόνο τα νούμερα σε κυβικά μέτρα ανά έτος, αλλά και τα νούμερα σε κυβικά μέτρα ανά κάθε μήνα ξεχωριστά. Θα διαπιστώσετε λοιπόν ότι για την Αλέα η μελέτη αναφέρει μεν 72365κ.μ/έτος και 415572κ.μ/έτος, αλλά αναφέρει και για τον μήνα Νοέμβριο που έχω υπολογίσει 5948 κ.μ.τον μήνα Νοέμβριο 2011 και 35.157/κ.μ. τον μήνα Νοέμβριο 2021 Εκανα λοιπόν το εξής απλό. Διαίρεσα το νούμερο 35157 που η ίδια η μελέτη αναφέρει ως εκτιμώμενη κατανάλωση της Αλέας τον μήνα Νοέμβριο 2021 με τους 793 κατοίκους της και το πηλίκο ήταν τα 43,07 κ.μ. το μήνα Νοέμβριο 2021 ανά κάτοικο. Οπως λέτε εσείς το νούμερο είναι πράγματι υπερβολικό. Και επειδή είναι πράγματι εξωφρενικό θα πρέπει να δικαιολογήσω τη δυσπιστία σας στους υπολογισμούς μου Ομως δεν έχω κάνει λάθος και πουθενά δεν έχω μπλέξει μεγέθη και εκεί που αναφέρομαι σε κ.μ./ανά έτος το αναφέρω με σαφήνεια. Αυτό διαπίστωσα και νομίζω ότι καλά έκανα που δεν κράτησα τη διαπίστωσή μου μόνο στο ημερολόγιό μου. Επιμένω οι υπολογισμοί μου είναι ακριβείς και δεν συγχέω τίποτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή