Μόνος ολομόναχος




Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

Η ελιτίστικη άποψή μου

Μου είπαν ότι η άποψή μου στην προηγούμενη ανάρτηση ήταν πολύ ελιτίστικη. Ότι δεν μπορώ να περιφρονώ με αυτό τον τρόπο τη γνώμη του κόσμου. Ότι δεν μπορεί να είμαι εγώ ο ξερόλας, που όλα τα γνωρίζω και μπορώ να κατηγορώ τους πάντες.


Να το βουλώσω λοιπόν και να μην πω την άποψή μου; Να μην πω ότι με τη ψήφο των πολιτών μας κυβέρνησαν οι Βουλγαράκηδες και οι Κουτσόγιωργες;

Και στα τοπικά;

Άραγε θα πρέπει να επαινέσω τη ψήφο του λαού που εξέλεξε τους συγκεκριμένους να μας διοικήσουν;

Εσείς τί πιστεύετε; Μήπως ο κ. Αναγνωσταράς και ο κ. Σαλεσιώτης δεν ήσαν και είναι τμήμα του πολιτικού συστήματος που μας έριξε στο γκρεμό και ζούμε σήμερα τις συνέπειες της καταστροφής; Δεν κατάλαβα. Άραγε πολιτεύθηκαν με άλλον τρόπο από αυτόν το συγκεκριμένο που εφάρμοσαν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ; Δεν είναι στελέχη του παλαιού συστήματος εξουσίας; Πότε έκαναν κάτι για περιστολή των δαπανών και των σπαταλών στην τοπική Αυτοδιοίκηση; Να θυμηθώ τα ελλείμματα στη ΔΕΥΑΝ; Τις φαντεζί μελέτες; Τους δρόμους φονιάδες; Την κατασκευή πεζοδρομίων ως έργο προτεραιότητας; Το κτήριο στη λεωφόρο Αμαλίας, που κτίσθηκε με χρήματα δημοτών και μετά από λίγο γκρεμίσθηκε (μήπως το έχουμε ξεχάσει;) Τα χρήματα από τις απαλλοτριώσεις στη Χαριλάου Τρικούπη που ποτέ δεν αναζητήθηκαν; Τα stage;

Μπορεί να είναι ελιτίστικη η άποψή μου ότι για μια ακόμα φορά έκανε λάθος ο κόσμος και έδωσε σαράντα συν στον Αναγνωσταρά και είκοσι συν στο Σαλεσιώτη. Δεν μπορώ επίσης να αντιληφθώ, πώς είναι δυνατόν το 2010 να εκλέγεται σύμβουλος από παράταξη που το μόνο που επαγγέλλεται είναι την Ικαρία του Καμπέ.

Μπορεί να είναι ελιτίστικη η άποψή μου, όμως πιστεύω ότι η σωστή κρίση του λαού θα ήταν να είναι πρώτη η παράταξη που τελικά βγήκε τέταρτη και δεύτερη αυτή που βγήκε τρίτη. Όχι δεν πιστεύω ότι έκανε κάτι λάθος ο κ. Γραμματικόπουλος και δεν τράβηξε. Ο λαός έσφαλε. Θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα να είναι η παράταξή του αξιωματική αντιπολίτευση στη δημοτική αρχή Γκιόλα. Το φαντάζεσθε, τώρα που πέρασε ένας μήνας και τα πάθη, οι υποσχέσεις, τα ρουσφέτια, οι πιέσεις έχουν κοπάσει; Για σκεφθείτε το. Δεν θα ήταν πολύ καλύτερο το αύριο για την πόλη και την περιοχή ένα δημοτικό συμβούλιο με αυτή τη σύνθεση, παρά με μια δημοτική αρχή Αναγνωσταρά και αξιωματική αντιπολίτευση Σαλεσιώτη;

Για σκεφθείτε επίσης ένα δημοτικό συμβούλιο με συμβούλους της πλειοψηφίας τους: Αντωνιάδη, Γαλανόπουλο, Κυμπούρη, Γκανά, Λαδά, Καπετανοπούλου, Λαπαθιώτη, Μιχόπουλο, Μαλεβίτη, Μερσινιάδη, Ταραβίρα, Βλαχάκη, Καλλιάνου, Καραγιάννη, Κατσούρη, Ψύχα, Λέκκα, Στεργίου, Ζέρβα κλπ. Για βάλτε το τώρα στο μυαλό σας και αναρωτηθείτε. Δεν θάταν πιο καλά τα πράγματα; Και είναι τελικά πράγματι ελιτίστικη η άποψή μου;

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Η μαρμάγκα


Πέρασε πάνω από ένας μήνας από τις δημοτικές εκλογές και νομίζω ότι έφθασε η ώρα να κάνω ένα δικό μου απολογισμό των αποτελεσμάτων. Φαντάζομαι ότι τώρα που ξεκινάω να γράφω τη δικιά μου εκτίμηση θα χρειασθώ τρεις με τέσσερις αναρτήσεις.


Πριν ξεκινήσω θα πρέπει, νομίζω, να θίξω ένα γενικότερο θέμα.

Μέχρι σήμερα όλοι (κόμματα, παρατάξεις), που έκαναν απολογισμούς των αποτελεσμάτων βασίζονταν σε ένα βασικότατο, λανθασμένο κατά τη γνώμη μου, αξίωμα. Ο λαός, το εκλογικό σώμα, πίστευαν, ότι έχει δίκιο και επομένως αυτός που κέρδιζε τις εκλογές ή πετύχαινε στους στόχους του, θεωρούσε άνευ ετέρων, δικαιωμένη την πολιτική του  και θριαμβολογούσε και αντίθετα ο ηττηθείς θεωρούσε, άνευ ετέρων, ότι η πολιτική του ήταν αποτυχημένη και ξεκίναγε έτσι η εσωτερική του κρίση.

Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Είναι ο λαός ο απόλυτα ορθός κριτής; Μήπως τελικά αυτός που παίρνει τις λίγες ψήφους έχει πιο σωστές πολιτικές και προτάσεις; Μήπως αυτός που δεν χάιδεψε αυτιά, που δεν ρουσφετολόγησε, που δεν υποσχέθηκε λαγούς με πετραχήλια, που δεν λαΐκισε είναι και ο πιο σωστός;

Θεωρώ ότι οι Πασοκικές λογικές που επικράτησαν στα τέλη της δεκαετίας του 70 και τις οποίες ασπάσθηκε η ΝΔ και ο έκτοτε ανταγωνισμός για το ποιός θα λαϊκίσει περισσότερο για να προσελκύσει το εκλογικό σώμα, είναι ίσως η μοναδική αιτία που φθάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα. Δοξάστε τους!!! Ανδρέας, Κωνσταντίνος, Κώστας, πάλι Κώστας και όλο το παρατρεχάμενο πολιτικό τους προσωπικό. Όλοι αυτοί μας έφεραν σε πλήρες αδιέξοδο και όμως, ακόμα επιβιώνουν.

Όχι κ. Παγκαλε, δεν τα φάγαμε όλοι μαζί. Άλλοι καταβρόχθισαν τον αγλέουρα, άλλοι μερικά παϊδάκια, σε άλλους λίγδωσε απλώς το άντερό τους, αλλά υπήρχαν και άλλοι που δούλεψαν σκληρά και δεν ευνοήθηκαν.

Μπορεί να μην τάφαγε ο λαός, μαζί με τα τρωκτικά, όμως , και σ΄αυτό είμαι κάθετος, ο λαός πταίει, που τσίμπησε με τους λαϊκισμούς, ακολούθησε, ύμνησε, προσκύνησε τους καταστροφείς του τόπου. Πάνω από το 80% έπαιρναν όλα αυτά τα χρόνια τα δύο μεγάλα κόμματα. Και όσοι επιχειρούσαν να ψελλίσουν ένα λόγο διαφορετικό τους έτρωγε η μαρμάγκα. Τους καταβρόχθισε το Ανδρεϊκό, Καραμανλικό και Μητσοτακικό σύστημα, στο οποίο προσκυνούσε ο λαός. Ο κόσμος γύρισε την πλάτη σε κάθε συντηρητική, προοδευτική, δεξιά, κεντρώα ή αριστερή φωνή που προσπάθησε να εκφέρει ένα διαφορετικό μη λαϊκιστικό λόγο. Δεν δέχομαι με καμία Παναγία τις δικαιολογίες ότι οι άλλοι φταίγανε που τα έφαγαν. Δεν δέχομαι την οργή των πολιτών κατά των πολιτικών, διότι αυτοί τους έβαλαν εκεί που τους έβαλαν.

Ξέρω ότι τώρα που με διαβάζετε, μέσα σας διαφωνείτε.

Ακούστε όμως μερικά παραδείγματα.

Υπάρχει ψηφοφόρος που δεν γνώριζε το χάλι στα νοσοκομεία με τα φακελάκια; Όλοι δεν γνωρίζαμε ότι οι γιατροί πλουτίζουν σε βάρος μας και δεν πληρώνουν φόρους;

Υπάρχει κάποιος που δεν ήξερε ότι η φοροδιαφυγή είναι εθνικό μας σπορ; Όλοι δεν γνωρίζουμε ότι γιατροί, δικηγόροι, υδραυλικοί, μεσίτες, ηλεκτρολόγοι δεν πληρώνουν σχεδόν τίποτα σε φόρους;

Όλοι μας δεν έχουμε γνωστούς που έχουν πάρει σύνταξη στα σαράντα τους; Ποιός τους πληρώνει τις συντάξεις; Η αόρατη χειρ; Οι πάντες ξέρουμε υγιέστατα άτομα με αναπηρικές συντάξεις, με τρελλόχαρτα; Ποιός ευνοούσε όλο αυτό το καθεστώς; Δεν ήταν το πολιτικό σύστημα που το ανεβάζαμε εμείς οι πολίτες στα ουράνια;

Όλοι δεν γνωρίζαμε το πάρτι στα φάρμακα και τις προμήθειες στα νοσοκομεία; Γιατί δεν τους κατεβάσαμε εγκαίρως από τα βάθρα τους; Όλοι λίγο πολύ δεν γνωρίζαμε ή δεν οφείλαμε να γνωρίζουμε τα σκάνδαλα με τις μελετητικές εταιρίες, που καταβρόχθιζαν; Τί κάναμε;

Όλοι δεν έχουμε αντιληφθεί τί γίνεται με την εκκλησιαστική περιουσία και τα Βατοπέδια;

Άραγε ήταν ο λαός ευτυχής με την υποτιθέμενη δημόσια Παιδεία; Υποτίθεται ότι οι γονείς δεν πλήρωναν, ενώ γινόταν και γίνεται ακριβώς το αντίθετο, με τα φροντιστήρια, τα Αγγλικά, τα πιάνα, τους χορούς; Υπήρχε έστω και ένας να πιστεύει ότι τα Πανεπιστήμιά μας είναι καλά;

Γιατί δεν διάβασε ο λαός τις εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη με τα σκάνδαλα στις Εφορίες, τις Πολεοδομίες, τους Δήμους; Ποιοί ευθυνόντουσαν για όλα αυτά, αν όχι ο ίδιος ο λαός που επανεξέλεγε το σύστημα που μας οδηγούσε στην καταστροφή;

Πώς ανεχθήκαμε το πασοκικό συνδικαλισμό με τα προνόμιά του; Γιατί δεν μιλάγαμε για τις ανισότητες στη δημόσια διοίκηση; Γιατί ο οδηγός του τρένου να παίρνει περισσότερα από τον καθηγητή και ο εφοριακός από άλλους δημόσιους υπαλλήλους; Τί ήταν αυτό που μας έκανε να τους ανεχόμαστε τόσα χρόνια;

Υπάρχει κάποιος που ζει σε χωριά που να μην γνωρίζει τί έγινε με τους αγροτικούς συνεταιρισμούς; Αλήθεια, πιστεύαμε ότι θα μπορούσε για πολλά χρόνια να επιβιώσει η γεωργία που παρήγαγε επιδοτήσεις και όχι προϊόντα. Είναι άγνωστες λέξεις οι κομπίνες με τα εκατομμύρια αιγοπρόβατα, με την Ελλάδα που την κάναμε διπλή και τριπλή σε έκταση για να μασουλάμε επιδοτήσεις;

Δεν ντρεπόταν άραγε ο πολίτης με το χάλι του αθλητισμού, με τις ντόπες, τη βία, τις παράγκες, την εκμετάλλευση των συλλόγων από τους παράγοντες; Γιατί ανέχθηκε το φαινόμενο αυτό;

Δεν αηδίασε ο ψηφοφόρος με τις λίστες της ντροπής για ρουσφέτια και διορισμούς σε STAGE με μισθούς των 700 Ευρώ;

Καλά δεν είδε τις διαπλοκές των ΜΜΕ με εργολαβικά συμφέροντα;

Γιατί θα πρέπει να προσκυνάμε τον Πρετεντέρη και τον Χατζηνικολάου;

Καλά, κανείς δεν είχε αντιληφθεί ότι η χώρα ζούσε με δανεικά; Τί πίστευαν και τους ξαναψήφιζαν, ότι θα ήταν αγύριστα; Ωραία μαγκιά. Ο παραγωγικός μας ιστός διαλυόταν και οι ψηφοφόροι επέλεγαν εκ νέους αυτούς που κατέστρεφαν τη χώρα. Και τώρα το παίζουν άμοιροι των ευθυνών τους.

Οι ψηφοφόροι για χρόνια πολλά ανέχθηκαν το καθεστώς της κλεπτοκρατίας, της ευνοιοκρατίας, της υποσχεσιολογίας, της ρουσφετολογίας, του άκρατου λαϊκισμού, της κυριαρχίας του κομματικού παράγοντα.

Όχι δεν τα φάγαμε όλοι μαζί, όμως ο λαός υποστήριξε το πελατειακό κράτος που δημιούργησε το ΠΑΣΟΚ, υπηρέτησε το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ και δεν πολέμησε ουσιαστικά η αριστερά με την άρνησή της σε κάθε αλλαγή.

Πάει η χρυσή αγελάδα, που μας έδινε γάλα, πάει και η χρυσή κότα με τα δωρεάν αυγά. Μας τελείωσαν. Τώρα πρέπει να κολυμπήσουμε. Και πρέπει να το πάρουμε απόφαση. Το χθες δεν ξαναγυρνάει. Πρέπει να δούμε πώς θα διαχειρισθούμε το σήμερα και το αύριο.

Ο λαός δεν έχει πάντα δίκιο. Σπάνια έχει δίκιο. Δεν δικαιούται σήμερα να οργίζεται διότι αυτός είναι που φταίει.

Φτάσαμε εκεί που πιθανόν να μην έχει γυρισμό. Δεν είμαστε στην άκρη του γκρεμού Έχουμε πέσει μέσα και τώρα υφιστάμεθα τις συνέπειες της βίαιης πτώσης.

Οχι δεν φταίνε οι σημερινές πολιτικές του Γιώργου, του Ολι και του ΔΝΤ. Φταίει το ξερό μας το κεφάλι που ανεχθήκαμε το Πασοκικό και Νεοδημοκρατικό μπάχαλο των τόσων χρόνων.

Και επανέρχομαι στο αρχικό θέμα που έχει να κάνει με την εκτίμηση των αποτελεσμάτων των Δημοτικών εκλογών. Ήταν τελικά ορθές οι πολιτικές Αναγνωσταρά που επανεξελέγη ή έκανε λάθος για μια ακόμα φορά το εκλογικό σώμα; Και για ποιό λόγο κατάφερε η παράταξη Σαλεσιώτη να γράψει το 2 μπροστά; Γιατί το ¼ των ψηφοφόρων θεώρησε ότι πρέπει να τον προτιμήσει; Ποιός επέλεξε να ψηφίσει ΚΚΕ, που δεν έχει προτάσεις για το σήμερα; Για ποιό λόγο η παράταξη Αναγνωσταρά, με τα χαρακτηριστικά που είχε, έλαβε υπερδιπλάσιους ψήφους από το Γραμματικόπουλο, που εξέφρασε ένα διαφορετικό και πιο τίμιο λόγο; Πώς κρίνω το 11 και κάτι της άλλης πρότασης; Πώς τελικά συμπεριφέρθηκε το εκλογικό σώμα μετά την πτώση της χώρας;

Θα επανέλθω.

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Για πρώτη φορά επαναλαμβάνω μία ανάρτηση

Έγραφα στις 25 Ιανουαρίου 2009 τα εξής:


"Άμεσος είναι ο κίνδυνος η Καραθώνα να περάσει και πάλι στα χέρια των ιδιωτών από τους οποίους απαλλοτριώθηκε η έκταση ή στους κληρονόμους τους ή ακόμα και σε τρίτους στους οποίους θα μεταβιβασθεί η σχετική αξίωση.

Ήδη οι ιδιώτες έχουν προσφύγει για το σκοπό αυτό στα Δικαστήρια.

Εγώ το έθεσα το θέμα τουλάχιστον τρεις φορές στο Δημοτικό Συμβούλιο αλλά δυστυχώς τα αυτιά των αρμοδίων δεν ιδρώνουν. Βλέπουν απλώς την Καραθώνα ένα χώρο για μπίζνες και πολιτικά παιχνίδια και τίποτα παραπάνω.

Οι φόβοι μου για την οριστική απώλεια της Καραθώνας και την πλήρη πλέον καταστροφή της μάλλον θα επαληθευθούν σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ του Στάθη Κουσούνη.

Αντιγράφω και κρούω για μια ακόμα φορά τον κώδωνα του κινδύνου της πλήρους καταστροφής του τόπου:



Yπέρ της ανάκλησης απαλλοτριώσεων το ΣτE

Του Σταθη Κουσουνη

«Παράθυρο» για ευκολότερη διεκδίκηση της περιουσίας τους προσφέρει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στους ιδιοκτήτες των οποίων οι εκτάσεις είχαν απαλλοτριωθεί από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού στις δεκαετίες του ‘60 και του ΄70 και δεν αξιοποιήθηκαν. Με την εν λόγω απόφαση παρακάμπτεται το εμπόδιο της αναγκαίας ρευστότητας που απαιτούνταν για καταβολή της απαιτούμενης αποζημίωσης στο ελληνικό δημόσιο, για τους πρώην ιδιοκτήτες προκειμένου να διεκδικήσουν δικαστικά την επιστροφή της περιουσίας τους,

Πρακτική συνέπεια της απόφασης είναι ότι ακόμη και ιδιοκτήτες που δεν διαθέτουν τα μεγάλα ποσά που απαιτούνται για την ανάκληση αποφάσεων απαλλοτρίωσης, μπορούν να μεταβιβάσουν έναντι ανταλλάγματος σε τρίτους το δικαίωμα αυτό και να αναλάβουν οι αγοραστές και την εξόφληση του Δημοσίου και οι αρχικοί δικαιούχοι να προεισπράξουν την αξία του ακινήτου (αφού βέβαια αφαιρεθεί το ποσό του Δημοσίου που θα αναλάβει ο αγοραστής).

Παράλληλα, με άλλη απόφαση του ΣτΕ η τιμαριθμική αναπροσαρμογή βάσει της οποίας προσδιορίζεται το ύψος της αποζημίωσης που θα πρέπει οι δικαιωθέντες ιδιοκτήτες να καταβάλλουν στο ελληνικό Δημόσιο για την επιστροφή των ακινήτων τους υπολογίζεται έως την ημερομηνία αίτησης για ανάκληση της απαλλοτρίωσης και όχι έως την ημερομηνία της απόφασης του ΣτΕ όπως είχε αρχικά εκτιμήσει το υπουργείο Οικονομικών.

Ειδικότερα, πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ δικαίωσε πρώην ιδιοκτήτρια έκτασης στην περιοχή της Αναβύσσου που είχε απαλλοτριωθεί από τον ΕΟΤ -και της επιστρέφεται σύμφωνα με άλλη απόφαση του 2005 του ΣτΕ -να παραχωρήσει το δικαίωμα της προσδοκίας απόκτησης της κυριότητας επί του απαλλοτριωμένου ακινήτου στους εγγονούς της.

Οι τελευταίοι μετά την απόφαση του 2005 είχαν δηλώσει συνέχιση της δίκης στο ΣτΕ για την ακύρωση απόφασης του υπουργείου Οικονομικών καθορισμού του ποσού αποζημίωσης στα δεδομένα του 2005 με σκοπό τη μείωση του στα δεδομένα του 1994 όταν η γιαγιά τους είχε ζητήσει την ανάκληση της απαλλοτρίωσης. Ο νόμος περί ΣτΕ το Π.Δ. 18/89 άρθρο 31 παρ. 1, προβλέπει τη συνέχιση δίκης μόνο σε περίπτωση θανάτου του αιτούντα από τους κληρονόμους του (καθολικούς διαδόχους) και όχι από τους ειδικούς διαδόχους (αγοραστές, δωρεοδόχους κλπ). Στην απόφαση του ΣτΕ γίνεται δεκτή η άποψη του δικηγόρου που χειρίστηκε την υπόθεση Κωνσταντίνου Κατερινόπουλου, ότι και οι ειδικοί διάδοχοι έχουν δικαίωμα να συνεχίσουν τη δίκη και μάλιστα και στη συγκεκριμένη περίπτωση όπου έχουν μόνο δικαίωμα προσδοκίας στην απόκτηση της κυριότητας του ακινήτου και δεν το έχουν ακόμη αποκτήσει.

Αυτό διότι η απόκτηση του ακινήτου γίνεται μόνο με την Υπουργική απόφαση που ανακαλεί την απαλλοτρίωση και που μόνο αυτή μεταγράφεται στο Κτηματολόγιο (Υποθηκοφυλακείο), αφού όμως προηγουμένως εξοφληθεί το ποσό που πρέπει να επιστραφεί, στο Δημόσιο ή ΝΠΔΔ υπέρ του οποίου είχε γίνει η απαλλοτρίωση (και αυτό ορίζεται με Υπουργική απόφαση. (Η ανάκληση γίνεται σε δύο στάδια με δύο αποφάσεις).

Έτσι πριν από αυτήν την μεταγραφή και ήδη από τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης και μετά ο δικαιούχος (αρχικός ιδιοκτήτης) έχει δικαίωμα προσδοκίας επανάκτησης της κυριότητας λόγω ανάκλησης της συντελεσμένης απαλλοτρίωσης, το οποίο κρίνεται με την απόφαση ότι είναι ελεύθερα μεταβιβάσιμο με δικαιοπραξία εν ζωή, προς τον οποιονδήποτε με αντάλλαγμα ή χωρίς (και όχι μόνο λόγω θανάτου του αρχικού δικαιούχου) μεταβίβαση που ενεργεί ως προς όλους και ως προς το Δημόσιο το οποίο με πράξη του Υπουργού των Οικονομικών αρνήθηκε να αναγνωρίσει ως δικαιούχους του ακινήτου τους εγγονούς της ιδιοκτήτριας που είχαν αποκτήσει από αυτήν λόγω δωρεάς το ακίνητο.

Η νομική άποψη του κ. Κατερινόπουλου που έγινε δεκτή από το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι ότι «σύμφωνα με τα άρθρα 20 παρ. 1 και 95 του Συντάγματος, αίτηση ακύρωσης που ασκείται από ιδιοκτήτη ακινήτου και αφορά σε διαφορά στρεφομένη περί το ακίνητο αυτό, έννομο συμφέρον για την συνέχιση της δίκης έχουν όχι μόνον οι καθολικοί διάδοχοι του ιδιοκτήτη (άρθρο 31 παρ. 1 Π.Δ. 18/89 περί ΣτΕ) αλλά και οι ειδικοί διάδοχοι αυτού, στους οποίους μεταβιβάσθηκε όσο εκκρεμούσε η δίκη το επίμαχο ακίνητο. Για την ταυτότητα του λόγου σε περίπτωση αιτήσεως ακυρώσεως κατά πράξης που εντάσσεται στη διαδικασία ανάκλησης συντελεσμένης απαλλοτρίωσης ακινήτου, η οποία ασκείται από τον αρχικού ιδιοκτήτη αυτού, που στηρίζει το έννομο συμφέρον του όχι πλέον σε δικαίωμα κυριότητος αλλά σε δικαίωμα προσδοκίας ανακτήσεως της κυριότητος του ακινήτου, νομιμοποιούνται να ζητήσουν την συνέχιση της δίκης όχι μόνον οι καθολικοί διάδοχοι του αρχικού ιδιοκτήτη, αλλά και οι ειδικοί διάδοχοι αυτού στους οποίους μεταβιβάσθηκε, όσο εκκρεμούσε η δίκη, το δικαίωμα προσδοκίας».

Η αντίδραση του Δημοσίου

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Δημόσιο αντιτάχθηκε λυσσαλέα στη δυνατότητα αυτή, με το επιχείρημα «ότι μόνο ο αρχικός ιδιοκτήτης έχει τη δημοσίου δικαίου αξίωση ανάκτησης της κυριότητας του απαλλοτριωμένου ακινήτου και άρα και την υποχρέωση καταβολής της επιστρεπτέας αποζημίωσης, οι οποίες, ως εκ της φύσης τους ως δημοσίου δικαίου δεν είναι έναντι του Δημοσίου δεκτικές μεταβιβάσεις σε τρίτα πρόσωπα». Η αντίρρηση του Δημοσίου οφείλεται στο ότι πολλοί πρώην ιδιοκτήτες δεν προσφεύγουν για ανάκληση της απαλλοτρίωσης λόγω του υψηλού κόστους ανάκτησης των ακινήτων.

Εξάλλου, με την απόφαση του το ΣτΕ για την εν λόγω περίπτωση όρισε ότι η τιμαριθμική αναπροσαρμογή πρέπει να σταματήσει το 1994 (χρόνος αίτησης για ανάκληση). Δηλαδή, οι νυν ιδιοκτήτες της έκτασης (οι εγγονοί της πρώην ιδιοκτήτριας) θα καταβάλλουν τελικά το ποσό των 490.084 ευρώ μειωμένο κατά, περίπου, 350.000 ευρώ σε σχέση με την αρχική απόφαση του υπουργείου Οικονομίας που υπολόγιζε την τιμαριθμική αναπροσαρμογή έως το 2007.Η τιμή πώλησης της έκτασης 8.800 τ.μ. βάσει τιμών πώλησης αντίστοιχων εκτάσεων στην περιοχή υπολογίζεται, περίπου, σε 8,5 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη μείωση είναι μεγάλη διότι η υπόθεση εκκρεμεί 15 χρόνια τώρα. Συνολικά με τη συγκεκριμένη απόφαση και άλλες 4 απoφάσεις που αναμένονται η μείωση του επιστρεπτέου προς τον ΕΟΤ ποσού φθάνει στο ύψος του 1,5 εκατ. ευρώ. "

Αυτά έγραφα τότε και προειδοποιούσα τους αρμόδιους. Δήμος, δημόσιο, υπουργοί, ΕΤΑ δεν έκαναν απολύτως τίποτα.
Και σήμερα; Τί γίνεται; Ποιά είναι η έκβαση της δικαστικής υπόθεσης; Μήπως αυτό που έλεγα τότε ως βεβαιότητα σήμερα επαληθεύεται; Και ποιός θα έχει την πολιτική ευθύνη για την καταστροφή στην Καραθώνα;;

Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Μήπως τα έχουμε ξαναζήσει;

Σας έχω πει παλαιότερα για το σπουδαίο δεσπότη Αργολίδας Νίκανδρο που στα τέλη του προπροηγούμενου αιώνα, με δικές του ενέργειες, επιμελήθηκε τη διάνοιξη του παραλιακού δρόμου από την Παναγίτσα στην Αρβανιτιά.


Σήμερα θα σας πω και ποιός ακόμα βοήθησε για να γίνει το έργο. Ήταν ο νεαρός τότε ανθυπολοχαγός Ιωάννης Μεταξάς, που υπηρετούσε στο Ναύπλιο. Έμενε στο σπίτι του ........ Δεν σας το λέω, διότι μπορεί να ανοίξει κανενός η όρεξη και να μας βάλει καμιά ταμπέλα, πάνω στο σπίτι. Πιστεύω ότι είμαι ο μόνος που το ξέρω (η προφορική βλέπετε παράδοση επιζεί) και έτσι το γεγονός δεν θα γίνει γνωστό στην πόλη και στη δημοτική αρχή.

Θα σας πω όμως κάποια άλλα πράγματα της εποχής. Μιλάμε για το 1895. Ο Τρικούπης είχε δηλώσει πριν από δυο χρόνια το περίφημο «δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Όμως η χώρα, περιέργως συνέχισε να λειτουργεί αρκετά καλά. Πολύ θάθελα να μου πει κάποιος αν υπάρχει κάποιο βιβλίο - μελέτη (που θα υπάρχει) για τις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της τότε πτώχευσης της χώρας. Το περίεργο είναι ότι μετά και όχι πριν την πτώχευση διοργανώσαμε τους Ολυμπιακούς αγώνες του 96.

Οι πόλεις λοιπόν τότε του Άργους και του Ναυπλίου βρισκόντουσαν σε ακμή. Το τρένο είχε καταφθάσει και η απόσταση από την Αθήνα είχε μικρύνει. Οι επιπτώσεις της πτώχευσης δεν ήταν ορατές.

Δήμαρχος Άργους ήταν ο Σπ. Καλμούχος και τότε επί Δημαρχίας του κατασκευάσθηκε η δημοτική αγορά. Ένα χρόνο πριν είχε ιδρυθεί ο Σύλλογος «Δαναός»

Στο Ναύπλιο δήμαρχος ήταν ο Μ. Γιαννόπουλος του κόμματος του Λαγκαδινού Θεδ. Δηλιγιάννη. Στις βουλευτικές εκλογές του 1895 θριάμβευσαν σε όλη τη χώρα οι Δηλιγιαννικοί. Στο Ναύπλιο εκλεχθηκαν οι Ιατρού και Φαρμακόπουλος. Ο ίδιος ο Τρικούπης δεν κατάφερε να εκλεγεί και την έδρα του στην Αιτωλοακαρνανία την κατέλαβε ο Γουλιμής. Ελάχιστοι ήσαν πλέον οι Τρικουπικοί βουλευτές, ένας από αυτούς ήταν ο βουλευτής Πυλίας που κατοικούσε στο Ναύπλιο, σε ένα σπίτι στην παραλία, που κατάφερε παρά το σκοινί-κορδόνι των Δηλιγιαννικών να επανεκλεγεί.

Την εποχή αυτή έγινε από τον Ομιλο των Φιλομούσων το πρώτο γήπεδο στο Ναύπλιο, κάτω από τον προμαχώνα Γκριμάνι και άρχισαν να γίνονται αγώνες και γυμναστικές επιδείξεις. Βλέπετε οι Ολυμπιακοί αγώνες πλησίαζαν. Ο Μ. Γιαννόπουλος στις δημοτικές εκλογές του 95 επανεξελέγη με ποσοστό 100%, απλούστατα διότι δεν υπήρξε αντίπαλός του. Δημοτικοί όμως σύμβουλοι εξελέγησαν επιφανείς Ναυπλιώτες, όπως οι Θεοδ. Αγγελίδης, Βασίλειος Καρώνης, Κωνστ. Κόκκινος, Θεοδ. Κωστούρος, Ιωαν. Στάμος, Αντ. Κοντολέων, Γεώργιος Τερζάκης, Δημήτριος Τερζάκης (όσοι γνωρίζουν ας κάνουν και καμιά σύγκριση με το σήμερα)

Οι αντίπαλοι του Τρικούπη, οι κορδονικοί, επικράτησαν και στη βουλή, αλλά και σε όλες τις εκφάνσεις της δημόσιας ζωής. Τότε λοιπόν ιδρύθηκε μια παραστρατιωτική οργάνωση, που ονομάσθηκε «Εθνική Εταιρεία». Η τότε ΙΔΕΑ, είχε παραρτήματα σε όλη τη χώρα. Το Ναύπλιο, το Άργος και οι Μύλοι ήσαν τόποι με έντονο στρατιωτικό χαρακτήρα. Ήταν επομένως αναπόφευκτη η έντονη παρουσία της παραστρατιωτικής οργάνωσης στην Αργολίδα. Είναι βέβαιο ότι ο νεαρός ανθυπολοχαγός Ιωάννης Μεταξάς, που είχε αποφοιτήσει από τη Σχολή Ευελπίδων το 1891 ήταν μέλος της οργάνωσης. Στην περιοχή τότε υπηρετούσε και ένας άλλος νεαρός αξιωματικός. Ήταν ο Παύλος Μελάς, μετέπειτα ήρωας του Μακεδονικού αγώνα, γόνος ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας της Κεφαλλονιάς, που είχε αποφοιτήσει το 1890 και υπηρετούσε στους Μύλους, όπου έδρευε η Χαρτογραφική Υπηρεσία. Σύμφωνα με μία μαρτυρία που διάβασα τελευταία και ο Παύλος Μελάς, υπήρξε ενεργό μέλος της Εθνικής Εταιρείας, ίσως και ο τοπικός ηγέτης της, όπως πιθανόν και ο νεαρός Αργείος Γ. Καρπετόπουλος, που και αυτός την εποχή εκείνη ήταν ανθυπολοχαγός.

Η δύναμη που απέκτησε η Εθνική Εταιρεία ήταν μεγάλη και εν πολλοίς άρχισε αυτή να κυβερνά τον τόπο.

Ήταν μια παράξενη και αντιφατική εποχή. Τα τελικά όμως αποτελέσματα τραγικά. Η καταστροφή του 1897 και ο περιβόητος Διεθνής Οικονομικός Ελεγχος (ΔΟΕ), που κράτησε μέχρι το 1978, όταν  και  η αποστολή της ΔΟΕ έκλεισε τα γραφεία της στην Αθήνα!!! (Για να μην έχουμε και πολλές αυταπάτες για τα σημερινά)

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

ΕΣΠΑ

Πολύς λόγος έγινε τελευταία με αφορμή μια ερώτηση του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χουντή σε σχέση με την πολύ χαμηλή απορροφητικότητα των κονδυλίων του ΕΣΠΑ.
Εγώ θα έβαζα πριν από αυτό το πολύ πιο σοβαρό θέμα, που έχει να κάνει με όλα τα προηγούμενα προγράμματα στήριξης με τις τεράστιες απορροφητικότητες και το πόσο τελικά βοήθησαν τα έργα αυτά την Ελληνική οικονομία, την κοινωνία και τους πολίτες.
Είναι εκατοντάδες τα εργοστάσια σε όλη τη χώρα που έχουν κτισθεί με επιδοτήσεις και που είναι σήμερα κουφάρια. Δεκάδες χιλιάδες οι υπολογιστές που βρίσκονται στις αποθήκες των υπηρεσιών και τα προγράμματα πληροφορικής που δεν δούλεψαν. Πολλά τα έργα και οι δράσεις που μέσα από αυτά πλούτισαν οι ισχυροί, χωρίς να δώσουν ώθηση στην Ελληνική οικονομία. Αυτά είναι τα μεγάλα σκάνδαλα.
Με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση κτίζεται η νέα πτέρυγα του Νοσοκομείου Ναυπλίου, όμως δεν θα γίνουν προσλήψεις γιατρών για να δουλέψει σωστά. Πολλά ακούγονται για το έργο της αναβάθμισης των γραμμών του σιδηρόδρομου, όμως ποτέ δεν σχεδιάσθηκε σωστά ως επέκταση του προαστιακού.
Σήμερα είναι ένα θέμα οι χαμηλές απορροφητικότητες και δεδομένες οι ευθύνες των αρμοδίων. Όμως τη μεγαλύτερη ευθύνη την έχουν οι τοπικοί άρχοντες που τους εκλέγει η τοπική κοινωνία.
Είναι γνωστό ότι ο Δήμος Ναυπλιέων δεν έχει έτοιμους φακέλους για να διεκδικήσει χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ, είναι γνωστή η αδράνειά του, όμως είναι και νωπή η επανεκλογή του αδρανήσαντος δημάρχου.
Σήμερα πρέπει να δούμε τί υπάρχει από μελέτες, σε ποιές περιπτώσεις υπάρχει ολοκληρωμένος φάκελλος και σε ποιές είναι δυνατόν να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Και μετά πρέπει να διαλέξουμε έργα και δράσεις που θα δώσουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον τόπο και τους πολίτες. Είναι ντροπή να  χρηματοδοτούμαστε για πεζοδρόμια μπροστά από τις πολυκατοικίες των εργολάβων.
Ακούω ότι υπάρχει έτοιμος φάκελλος για την ανάδειξη του Κάστρου της Ασίνης. Είναι ευκαιρία να διεκδικήσουμε τη χρηματοδότησή του. Ένα τέτοιο έργο θα διευρύνει τους τόπους που μπορεί να επισκεφθεί ένας τουρίστας. Με την κατάλληλη προβολή από τους σωστούς ανθρώπους ο χώρος αυτός μπορεί να γίνει  το κίνητρο για να έλθουν στην περιοχή μερικές χιλιάδες Σουηδοί τουρίστες, αφού ο Σουηδός διάδοχος του θρόνου είχε εργασθεί στις ανασκαφές.
Ακούω ότι υπάρχει πρόγραμμα με μηδέν απορροφητικότητα, που  αφορά επιχειρήσεις που πλήττονται από την παγκοσμιοποίηση.  Θεωρώ ότι θα μπορούσαν  με την κατάλληλη προώθηση να ενταχθούν σε τέτοια προγράμματα εταιρίες και ιδρύματα που παράγουν και προάγουν προϊόντα τοπικής λαϊκής τέχνης και όμορφες απομιμήσεις  αρχαιολογικών θησαυρών. Είναι ντροπή στους αρχαιολογικούς μας χώρους να μην υπάρχουν  πολύ οργανωμένα καταστήματα πώλησης ειδών σχετικών με την αρχαιολογία. Καλά δεν βλέπουμε τί γίνεται στο εξωτερικό με τα πωλητήρια στα μουσεία και στα επισκέψιμα μνημεία; Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε ότι οι δραστηριότητες αυτές θα δώσουν πνοή στον τόπο;

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Χωρίς σχόλια

Ξεφύγαμε τελείως

Σημερινή είδηση. Κατάληψη έγινε στο Υπουργείο Υγείας για να μην ισχύσει ο αντικαπνιστικός νόμος.
Αίσχος. Ντροπή.
Δεν με χολοσκάει αν οι ήδη καπνιστές, συνεχίζουν ή όχι να καπνίζουν σαν φουγάρα και αν συνεχίζουν να κάνουν κακό στην υγεία τους. Κακό του κεφαλιού τους.
Δεν με νοιάζει και πολύ αν οι μη καπνιστές, καπνίζουν παρά τη θέλησή τους. Ας μην πάνε στα μαγαζιά που είναι ντουμάνι ή έστω ας οργανωθούν με τέτοιο τρόπο που να ενισχύσουν μαγαζιά που σέβονται το άτομο και δεν επιτρέπουν το κάπνισμα.
Αυτό που όμως με απασχολεί και με κόφτει είναι η νέα γενιά. Τα παιδιά και οι νέοι μας. Είναι γνωστό ότι στα καφενεία, τις καφετέριες και τα μπαρ ξεκινάνε οι περισσότεροι το κάπνισμα. Ποιός λοιπόν έχει το ηθικό δικαίωμα να διαμαρτύρεται για τον αντικαπνιστικό νόμο; Ποιός έχει δικαίωμα να κάνει καταλήψεις που οδηγούν στο κακό της νεολαίας; Τί χώρα άραγε είμαστε, που  θέλουμε να είμαστε οι μάγκες, οι μόνοι στην Ευρώπη  που γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τη νεολαία; Γειά σας ρε Ελληναράδες.
Και κάτι ακόμα. Τί κάνει η Δημοτική Αστυνομία στο Ναύπλιο; Ποιά είναι η πρόθεση της δημοτικής αρχής;

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Τ΄ Αη Νικόλα


Ήταν 3 του Δεκέμβρη πριν από 98 χρόνια. Το Θωρηκτό Αβέρωφ έπρεπε να πλέει καθ΄όλη τη διάρκεια  της Ναυμαχίας σε πλήρη ισχύ. Αλλιώς ο ελιγμός που αποφάσισε ο Ναύαρχος Κουντουριώτης για να οδηγήσει τη Ναυαρχίδα του Ελληνικού στόλου ανάμεσα από τον Τούρκικο στόλο και να πλεύσει κοντά στο ¨"Μπαρμπαρόσσα" δεν θα πετύχαινε. Όμως για να πλεύσει το θωρηκτό με τη μέγιστη ταχύτητα των 22 κόμβων θάπρεπε να λειτουργούν και οι 45 λέβητές του. Ένας-ένας οι θερμαστές  (οι καρβουνιάρηδες) του πλοίου άρχισαν να τα φτύνουν στους  55 βαθμούς Κελσίου του μηχανοστασίου. Και έμεινε ο ένας μέχρι το τέλος, μέχρι την τελική εξάντλησή του. Ο πραγματικός ήρωας της ναυμαχίας ήταν τελικά ο ανώνυμος θερμαστής. Κάποιοι λένε ότι τότε σάλεψαν τα λογικά του.
Αργότερα ο  ήρωας με τα σαλεμένα λογικά βρέθηκε, δεν ξέρω και εγώ πώς, στ΄ Ανάπλι.
Ρακένδυτος, ξυπόλυτος, άστεγος. Φανατικός υποστηρικτής του Πανιωνίου και  του κόμματος των Προοδευτικών του Μαρκεζίνη. Τα παιδιά τον κορόιδευαν. Πεεεεθανε ο Μαρκεζίνης του φώναζαν. Και αυτός τα κυνηγούσε και τα πετροβολούσε.
Αλλά όταν ξημέρωνε  η 6η Δεκεμβρίου  όλα άλλαζαν. Ο ήρωας θερμαστής έβρισκε ως δια μαγείας παπούτσια και κοστούμι και εμφανιζόταν στην εκκλησία του Αγιου Νικολάου στην παραλία του Ναυπλίου για να εορτάσει τον Άγιο των ναυτικών.
Ο Πετρορούσος αποτελεί ένα κομμάτι της ιστορίας της παλιάς πόλης του Ναυπλίου.
Ο Πετρορούσος ήταν  ο ανώνυμος ήρωας με τα σαλεμένα μυαλά και τα τότε παιδιά, οι σημερινοί πενηντάρηδες, οφείλουν μια συγγνώμη.

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Απόκτημα

Να και κάτι που δεν γνώριζα. Το Μνημείο του Νικηταρά βρισκόταν σε άλλη θέση. Πότε μεταφέρθηκε στην άκρη της Πλατείας;
Και κάτι ακόμα. Δεν είναι ντροπή να κρύβεται σήμερα  το Μνημείο από το κιόσκι των Ταξί. Λίγος σεβασμός δεν υπάρχει; Τί κάνει η Δημοτική Αρχή; Τί κάνουν οι Δικαστικοί που θεωρούν την Πλατεία δικιά τους και αρμοδιότητά τους και την έχουν αφήσει στα χάλια που βρίσκεται;


Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Διόδια

Διάβασα το άρθρο του "πράσινου"  Βαγγέλη Σπινθάκη από την Κόρινθο στο sfendona.gr με τίτλο "η αριστερά των γιωταχήδων με την ευκαιρία της αύξησης των διοδίων".
Διάβασα και την απάντηση που πήρε από το blog http://aristerosxima.blogspot.com
Αν μου επιτρέπεται, παρεμβαίνω και εγώ.
Έμεινα έκπληκτος από το ύφος και την επίθεση που εξαπέλυσε ο αγωνιστής της οικολογίας Βαγγέλης κατά των αριστερών που αγωνίζονται κατά των διοδίων που εισπράττουν οι Μπομπολαίοι και όμοιοί τους.
Δεν αντιλαμβάνομαι και το λόγο που το παραπάνω blog  της αριστεράς έκανε θέμα το άρθρο του Βαγγέλη και την αντεπίθεση που με τη σειρά του εξαπέλυσε όχι κατ΄αυτού αλλά γενικά κατά της "Οικολογίας των διοδίων".
Θεωρώ απαράδεκτο ιδιώτες να εισπράττουν αυξημένα διόδια για δρόμους που ήδη έχουν κατασκευασθεί και με χρήματα φορολογουμένων. Πιστεύω ότι οι συμβάσεις παραχώρησης είναι αντισυνταγματικές και σκανδαλώδεις και πρέπει άμεσα να  ακυρωθούν. Είναι δικαιολογημένη η αγανάκτηση των πολιτών και σωστό το κίνημα κατά των διοδίων που εισπράττουν οι μεγαλοεργολάβοι.
Όμως θεωρώ ορθή τη σκέψη του Βαγγέλη, ότι η χρήση του αυτοκινήτου έχει ένα μεγάλο περιβαλλοντικό κόστος και ότι είναι ορθή η ύπαρξη διοδίων, με την προϋπόθεση ότι αυτά θα εισπράττονται από το Κράτος. Θεωρώ ότι είναι σωστό να υπάρχει οικονομικό αντικίνητρο στη χρήση του ΙΧ, με παράλληλα κίνητρα στη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, ιδίως σταθερής τροχιάς. Πιστεύω ότι στη σημερινή  οικονομική κατάσταση που βιώνουμε θα πρέπει να σταματήσει κάθε κατασκευή μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, με εξαίρεση το Κόρινθος-Πάτρα για την αποφυγή των εκατοντάδων ατυχημάτων.
Επομένως πιστεύω ότι το κίνημα κατά των διοδίων, πρέπει να αλλάξει και να μετατραπεί σε κίνημα κατά των συμβάσεων παραχώρησης, κατά των τεράστιων ποσών που εισπράττονται από τα μεγαλοεργολαβικά συμφέροντα για την κατασκευή νέων Εθνικών οδών. Πρέπει να το πούμε ανοιχτά. Δεν θέλουμε ιδιώτες να εισπράττουν διόδια. Ζητάμε τα διόδια να εισπράττονται από το Κράτος και με τα ποσά αυτά να ενισχύεται ο σιδηρόδρομος, οι άγονες γραμμές στα μικρά νησιά, με χαμηλά εισιτήρια για τους πολίτες. Όποιος θέλει να χρησιμοποιεί τις εθνικές οδούς, ναι να πληρώνει.

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ«ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ».

Είναι τελείως διαφορετικό να κάνεις εκ του ασφαλούς προτάσεις όσο είσαι στην αντιπολίτευση, και άλλες δυσκολίες και προβλήματα αντιμετωπίζεις όταν τελικά αναλαμβάνεις την εξουσία. Αυτό αντιληφθήκαμε όταν πριν από τρία χρόνια αναλάβαμε τη δημοτική αρχή, αφήνοντας με το παράπονο τους συνδυασμούς Αναγνωσταρά και Σαλεσιώτη.

Είχε περάσει ένας ολόκληρος χρόνος από τότε που η άλλη πρόταση έκανε τη μεγάλη έκπληξη, μπήκε στο δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών και τελικά αναδείχθηκε νικήτρια. Ένα χρόνο μετά και μπροστά της είχε τα πραγματικά και τεράστια προβλήματα, που αφορούν τους πολίτες. Έφθασε Νοέμβριος, οι τουρίστες έφυγαν, τα ξενοδοχεία έκλεισαν, οι εργαζόμενοι βγήκαν στην ανεργία, οι ταβέρνες υπολειτουργούσαν, τα καταστήματα έκαναν ελάχιστους τζίρους, η οικονομική κρίση χτυπούσε την πόλη και τους πολίτες με άσχημο τρόπο.

Τότε ήταν που η δημοτική αρχή της άλλης πρότασης άρχισε να σχεδιάζει το πρόγραμμα «ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ».Η βασική ιδέα ήταν ότι μέσα από συγκεκριμένες δράσεις να καταφέρουμε να τονώσουμε την κίνηση στην πόλη , έτσι ώστε ο μήνας αυτός να γίνει γέφυρα μεταξύ του Οκτωβρίου, όπου η τουριστική κίνηση είναι υπαρκτή και του Δεκεμβρίου με την τόνωση της αγοράς λόγω εορτών. Με αυτό τον τρόπο θα ήταν δυνατή η τόνωση των καταστημάτων και ξενοδοχείων και η αύξηση της απασχόλησης, στη δύσκολη χρονικά εποχή του Νοεμβρίου, ώστε να κλείσει αναίμακτα όλος ο χρόνος, χωρίς απολύσεις.

Το πρόγραμμα «ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ», ξεκίνησε δειλά τον πρώτο χρόνο, καλύτερα τον δεύτερο και φέτος αποδίδει εκπληκτικά αποτελέσματα.

Ας δούμε τις φετινές δράσεις.

1. «ΣΧΟΛΕΙΑ-ΤΡΕΝΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ». Την πρώτη χρονιά από το πρόγραμμα αυτό επωφελήθηκαν δέκα σχολειά. Η δεύτερη χρονιά ήταν πολύ καλύτερη και ήδη φέτος περιμένουμε εκατοντάδες σχολεία και χιλιάδες μαθητές να έλθουν στην πόλη μας μέσα στο μήνα Νοέμβριο εφαρμόζοντας το πρόγραμμα. Το σχολείο μισθώνει ένα τρένο, οι μαθητές διδάσκονται τα πλεονεκτήματα της χρήσης του τρένου και καταφθάνουν πρωί-πρωί στην Αργολίδα. Στάση στις Μυκήνες, επίσκεψη και ξενάγηση στον Αρχαιολογικό χώρο, περπάτημα στο αρχαίο δρόμο από Μυκήνες προς Μπερμπάτι. Αργά το απόγευμα άφιξη στο Ναύπλιο. Ελεύθεροι να περιδιαβούν την πόλη. Δείπνο σε ταβέρνες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και διανυκτέρευση σε δωμάτια που και αυτά συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Την άλλη μέρα το πρωί μετάβαση στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στο Παλαμήδι. Μεσημέρι με το τρένο μεταφέρονται στο Άργος. Γεύμα σε εστιατόρια και ταβέρνες του Άργους. Επίσκεψη του Αρχαιολογικού χώρου. Με τρένο επιστροφή στην Αθήνα. Χιλιάδες μαθητές φέτος το Νοέμβριο θα επισκεφθούν το νομό μας, θα μάθουν και ταυτόχρονα θα τονώσουν τις τοπικές οικονομίες των Μυκηνών, του Άργους και του Ναυπλίου. Ο ΟΣΕ αποκομίζει σοβαρά έσοδα από την εκμίσθωση τρένων.

2. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ-ΓΕΥΣΗ

Το πρόγραμμα ξεκίνησε πέρσι με αφιέρωμα στο Γαλλικό Κινηματογράφο. Στο Δημοτικό Κινηματογράφο και στο Τριανόν τέσσερες γαλλικές ταινίες καθημερινά εκτός Σαββάτου και Κυριακής με ειδικό εισιτήριο, που συνδυάζει και γεύμα σε εστιατόρια του Ναυπλίου, που προσφέρουν γαλλικές συνταγές.Φέτος το πρόγραμμα συνεχίζεται με Ελλάδα. Ελληνικές ταινίες και γεύσεις του τόπου μας Ένα εισιτήριο σε προνομιακή τιμή και τροφή πολιτισμού και γεύσης για τους πολίτες του Ναυπλίου με ταυτόχρονη τόνωση της αγοράς.

3. ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Ο Νοέμβρης ονομάσθηκε μήνας της τζαζ. Όλες οι δημόσιες αίθουσες του Ναυπλίου φιλοξενούν κάθε Σαββατοκύριακο φημισμένες μπάντες τζαζ απ΄ όλο τον κόσμο. Μετά τις κεντρικές συναυλίες στα μπαράκια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα παίζουν μικρά ανερχόμενα συγκροτήματα τζάζ απ΄όλη την Ελλάδα. Φέτος είναι ο τρίτος χρόνος εφαρμογής του προγράμματος και η πόλη κατακλύζεται από την ειδική μερίδα φίλων αυτού του είδους της μουσικής από την Αθήνα αλλά και από το εξωτερικό.

4. ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΤΗΡΙΑ

Είναι μια ιδέα που τη μετέφερε φίλος της δημοτικής αρχής της «άλλης πρότασης», που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο, όπου εφαρμόζεται ανάλογο πρόγραμμα που ονομάζεται open houses. Την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου, όλα τα σημαντικά δημόσια κτήρια του Ναυπλίου, αλλά και μια σειρά από ιδιωτικά κτήρια, που εθελοντικά συμμετέχουν στο πρόγραμμα, παραμένουν ανοιχτά στο κοινό. Η δημοτική αρχή συνεργάζεται στενά με την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Αθηνών. Αρχιτέκτονες, φοιτητές αρχιτεκτονικής και απλοί πολίτες θα μαζευτούν στην πόλη και αυτή την τρίτη χρονιά εφαρμογής του προγράμματος. Παράλληλα οργανώνεται σημαντική συζήτηση στην πόλη με θέμα αρχιτεκτονική τον 19ο αιώνα στην αστική πόλη της Ελλάδας.

4. ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΙ ΛΑΔΙ ΝΑΥΠΛΙΟ ΚΑΙ ΕΝΔΟΧΩΡΑ

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ξένους. Περιλαμβάνει διαμονή σε επιλεγμένους ξενώνες του Ναυπλίου και της περιοχής σε προνομιακές τιμές, επίσκεψη σε πορτοκαλεώνες, σε ελαιώνες κατά τη συλλογή, σε ελαιοτριβεία, την ώρα του πρωτόλαδου. Κάθε επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει πορτοκάλι και λάδι σε τιμές χονδρικής.. Ηδη μετά τα τρία πρώτα χρόνια εφαρμογής του προγράμματος οι κρατήσεις ανέρχονται σε χίλιες.



Το Ναύπλιο ζει στιγμές δόξας όλο το Νοέμβριο. Είναι ο μοναδικός νομός της Ελλάδας που η ανεργία δεν αυξήθηκε μετά τη θερινή σεζόν. Οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι βλέπουν ως μακρινό εφιάλτη που πέρασε τους προηγούμενους Νοέμβριους της απόλυτης νέκρας στην πόλη. Οι δύσκολες εποχές δημάρχου Αναγνωσταρά και Νομάρχη Σαλεσιώτη πέρασαν ανεπιστρεπτί.

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Δεν θάθελα να σιωπήσω. Εχουμε δεύτερο γύρο

Ηταν μια μεγάλη-τεράστια ευκαιρία, που χάθηκε. Κάποιοι «παράγοντες», δεν θέλησαν να δημιουργηθεί ένα μεγάλο προοδευτικό σχήμα, από ενεργούς πολίτες, χωρίς καπελώματα, πάνω σε μια προγραμματική βάση για να ανατραπεί η κάκιστη δημοτική αρχή Αναγνωσταρά. Σήμερα ένα τέτοιο σχήμα θα είχε μια τεράστια δυναμική, θα απευθυνόταν με πολύ πειστικό τρόπο σε κάθε πολίτη του νέου δήμου.


Κάποιοι όμως παράγοντες (σε εισαγωγικά), θέλησαν ουσιαστικά να συνεχίσει ο κ. Αναγνωσταράς και για τρίτη τετραετία, ως δήμαρχος.

Οι αγάπες που τώρα κάποιοι εκφράζουν κατόπιν εορτής, τις θεωρώ ωσεί «Ιουδέικα φιλιά». Πλέον είναι τρομερά δύσκολο να συστρατευθούν οι προοδευτικοί πολίτες για τη μεγάλη ανατροπή. Αυτά δεν γίνονται με επιθέσεις φιλίας. Γίνονται πάνω σε προγραμματική βάση. Οπως έγινε στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τα Γιάννενα. Τώρα οι άνθρωποι δεν πείθουν. Επέτρεψαν στον επικεφαλής του συνδυασμού να επιτίθεται, προσωπικά και με πολύ άσχημο τρόπο σε στελέχη της άλλης πρότασης. Μας έβλεπαν με υπεροψία. Δεν θέλησαν να συζητήσουν. Προτίμησαν να επιχειρήσουν να ενώσουν το μαγαζί τους για να κάνουν τα παιχνίδια τους οι παράγοντες (και πάλι σε εισαγωγικά).

Παρ΄όλα αυτά, εγώ προσωπικά θα σας πω το εξής: Η δημοτική αρχή Αναγνωσταρά είναι ό,τι χειρότερο για τον τόπο. Η ευνοιοκρατία, η έλλειψη σχεδιασμού, η απώλεια κοινοτικών πόρων, ο σκουπιδότοπος στην παραλία της Καραθώνας, η εγκατάλειψη της παλιάς πόλης, η αποπρασινοποίσηση οικοπέδων και τόσα άλλα, είναι αυτά που με κάνουν να πω και στους φίλους, αλλά και σε όλους με διαβάζουν. Μαυρίστε με όλη σας τη δύναμη το συνδυασμό με την ονομασία «το μέλλον σου είναι εδώ». Μην του δώσετε ούτε μία ψήφο παραπάνω και εσείς που μέχρι σήμερα τον υποστηρίξατε, σκεφθείτε το ξανά. Εγκαταλείψτε τον. Πρέπει να το κάνετε και για εσάς και για τα παιδιά σας.

Βέβαια από την άλλη έχουμε τον αντίπαλο συνδυασμό, με τα εγωκεντρικά χαρακτηριστικά του, που φτιάχθηκε λίγες μέρες πριν από τις εκλογές και κατέρχεται χωρίς κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, χωρίς να μας πει τους οραματισμούς του και το πρόγραμμά του για την πόλη. Δεν μπορώ να προτρέψω να τους ψηφίσετε. Σκεφθείτε και αποφασίστε, εάν και κατά πόσον είναι σωστό να ψηφίσετε το συνδυασμό αυτό με αυτά τα χαρακτηριστικά, μόνο και μόνο για να διώξετε την απαράδεκτη δημοτική αρχή Αναγνωσταρά.

Και επιμένω σ΄αυτό. Εάν επανεκλεγεί ο κ. Αναγνωσταράς, υπεύθυνοι είναι μόνον οι παράγοντες με εισαγωγικά και πάνω απ΄όλα ο μέγας παράγων του τόπου, που σήμερα εδρεύει στην Αθήνα και από εκεί στέλνει sms με τις παροτρύνσεις του.

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Οι καλές προθέσεις

Ειλικρινά πιστεύω ότι υπάρχουν υποψήφιοι στις παρατάξεις Αναγνωσταρά και  Σαλεσιώτη με καλές προθέσεις. Υπάρχουν άτομα που, πιστεύουν, ότι μπορούν να βοηθήσουν για ένα καλύτερο μέλλον στον Δήμο Ναυπλιέων.
Σ΄αυτούς, θα πω το εξής: Κάντε μια βόλτα στην Καραθώνα, στη χωματερή του Δήμου Ναυπλίου, ρίξτε μια ματιά και στη χωματερή του Τολού. Πάρτε μια βάρκα και μπείτε μέσα στο Μπούρτζι.  Ανεβείτε στην Ακροναυπλία και από εκεί κοιτάξτε από πάνω το Ενετικό κτήριο δίπλα στον Άγιο Γεώργιο. Κάντε μια ταξάδα μέχρι την οδό Προφήτη Ηλία.  Ας πάτε ένα πρωινό μέχρι το δεύτερο και το πέμπτο δημοτικό σχολείο. Παρατηρήστε το Τελωνείο.  Δείτε την κατάσταση στο λιμάνι. Προσπαθήστε να πάτε μέχρι την παραλία της Σωτήρας να δείτε πού θέλουν,  να φτιάξουν λιμάνι.
Εσείς με τις καλές προθέσεις, παρατηρήστε αυτά και μετά θάθελα να ακούσω εάν επιμένετε στην υποψηφιότητά σας και ότι με αυτούς που κατεβαίνετε μπορείτε να διορθώσετε την κατάσταση.
Θα μου πείτε. Καλά αυτοί που κατεβαίνουν με τον Αναγνωσταρά, όμως οι Σαλεσιωτικοί  τί ευθύνη έχουν;
Τη μεγαλύτερη, αγαπητοί μου, αναγνώστες. Επιμένω. Κάντε μια βόλτα μέχρι τη χωματερή της Καραθώνας για να διαπιστώσετε το έγκλημα. Και μετά αναρωτηθείτε. Πώς είναι δυνατόν  να συμμετέχετε σε ένα συνδυασμό πού μέχρι τώρα δεν έχει εκστομίσει κάποιος και πολύ περισσότερο ο επικεφαλής της το ο,τιδήποτε. Σε τελευταία ανάλυση οι σιωπούντες είχαν ευθύνη ακόμα μεγαλύτερη και από αυτούς τους δράστες.
Αυτό για τους έχοντες καλές προθέσεις.
Διότι για τους άλλους, που τα γνωρίζουν όλα αυτά και παρ΄όλα αυτά το παίζουν παράγοντες έχω να πω τα εξής:
Μην τολμήσουν μετά από τρία και μισό χρόνια να το παίξουν ξαφνικά σωτήρες και μάγοι και ζητήσουν να πάω πίσω τους.
Θα τους πολεμήσω διότι είναι συνένοχοι στις καταστροφικές πολιτικές.
Ποιός είμαι εγώ; Πιθανόν η μία μονάδα. Ίσως όμως και όχι.
Για ποιούς ομιλώ. Ξέρουν αυτοί.

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

Είχε κάνει δήμαρχος;

Ραγκούσης. Τέως Δήμαρχος Πάρου. Ο Υπουργός του κτήνους του Καλλικράτη.
Ιδού το Βατερλώ της σπουδαίας, υποτίθεται, μεταρρύθμισης.
Επί τρεις μήνες οι επικεφαλής και τα στελέχη σε όλες τις επαρχιακές πόλεις ξαμολήθηκαν για να βρουν υποψήφιους και υποψήφιες σε όλους τους μικρούς οικισμούς. Ψηφοδέλτια σεντόνια με 60 και 70 υποψηφίους. Συνδυασμοί με διακόσιους και πλέον υποψήφιους. Ποσοστώσεις σε κάθε απίθανο χωριό. Υποψήφιοι κατεβαίνουν μεταξύ των άλλων γέροι και γριές κατάκοιτοι και πριν από το θάνατο,  εξαρτημένοι από ουσίες και τρελοί. Υπολογίζω ότι οι μισοί από τους υποψήφιους δεν είχαν καμία σκασίλα να ασχοληθούν. Μπαίνουν είτε από υποχρέωση είτε γιατί είναι ζαμανφουτίστες και πανωτουρλίστες. Στις περισσότερες των περιπτώσεων ουδείς ασχολείται για τα προβλήματα των δήμων, για την οικονομική ανέχεια, την ανεργία, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Πρωί, μεσημέρι, βράδυ, μεταμεσονύχτια όλοι ασχολούντο με το να πείσουν κάποιον να συμμετάσχει. Κάποιον που δεν έχει καμία απολύτως επαφή με τα προβλήματα, που δεν έχει πει το παραμικρό, δεν έχει καμιά φαντασία, καμία σκέψη. Στα σπίτια, τα καφενεία, το δρόμο, τηλεφωνικά, στα μπουζουξίδικα, στα ορθάδικα και στα πατσατζίδικα και όπου αλλού πάει ο νους σας μπορούσες να δεις υποψήφιους δημάρχους και στελέχη στο μπούρου-μπούρου για να πείσουν κάποιον. "Βάλε το όνομά σου και μην κάνεις τίποτα", "Δεν θέλουμε εσένα γιατί έχουμε βρει άντρες, τη γυναίκα σου θέλουμε". Αίσχος, ντροπή για την αυτοδιοίκηση. Καλλικράτης, η μεγαλύτερη μπούρδα. Έχει άραγε κάνει ποτέ δήμαρχος αυτός που τον έφτιαξε; ΄Η μήπως τον έφτιαξε μόνο και μόνο για να αποκλεισθεί κάθε ανεξάρτητη φωνή ή κάθε μικρό κόμμα.  Ας πάρουμε το ΣΥΡΙΖΑ. Σε όλη την περιφέρεια Πελοποννήσου, υποστηρίζει παρατάξεις μόνον στην Κόρινθο, το Ναύπλιο, την Τρίπολη και την Καλαμάτα. Πουθενά αλλού. Κανέναν στη Λακωνία. Κανέναν στο Άργος. Υπάρχει Περιφέρεια όπου δεν υποστηρίζει κανέναν. Ο Καλλικρατικός αυτός νόμος δεν αναφέρεται στην τελική στην αυτοδιοίκηση. Ας αποφασίζουν από μόνα τους τα κόμματα, ποιός είναι ο εκλεκτός τους και μετά ας κάνουν μεταξύ τους έναν δικομματικό διαγωνισμό. Αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί με την περιοχή του, δεν μπορεί να το κάνει αν πρώτα δεν δηλώσει υποταγή. Τί αυτοδιοίκηση είναι αυτή, εγώ δεν το καταλαβαίνω.

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Μα είναι τόσο ......

Η άλλη πρόταση έδωσε στη δημοσιότητα δύο σειρές από ονόματα υποψηφίων. Δεν είναι όλοι στη λίστα αυτή. Ξαφνικά άρχισαν οι παρεμβάσεις και οι πιέσεις από  δήθεν μεγαλοπαράγοντα για να μην συμμετάσχει ως υποψήφιος/α, ένας/μία που όμως δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.
Φοβερά πράγματα. Ο συνδυασμός έπρεπε να λάβει τα πιστοποιητικά που χρειάζονται και έτσι μαθεύτηκε σε κάποιους πολύ λίγους η υποψηφιότητα του προσώπου αυτού.
Δεν είναι μόνον απαράδεκτο και φρικτό να πιέζεις κάποιον να μην ασχοληθεί με τα κοινά.
Είναι και μια τεράστια χαζομάρα.
Αραγε δεν είναι πιθανός ένας δεύτερος γύρος; Και δεν υπάρχει η πιθανότητα η άλλη πρόταση να μην είναι στους δύο πρώτους συνδυασμούς; Πώς θα έλθουν να μας ζητήσουν να τους υποστηρίξουμε; With what guts?
Τ΄ ακούς σύντροφε Στέφανε;

Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Σταχυολόγημα

Είναι υποψήφιοι για το νέο Καλλικρατικό Δήμο Ναυπλιέων.
Σταχυολογώ από τα βιογραφικά τους και τις σύντομες δηλώσεις τους:
Πρώτος υποψήφιος: "Ήρθε η ώρα για αλλαγές προσώπων «κορεσμένων» και αντικατάσταση τους με νέα, άφθαρτα ,καταξιωμένα στην κοινωνία και με θέληση για προσφορά."
Δεύτερος υποψήφιος: Θα "παλέψω για το χωριό που χρόνια οραματίζομαι !!!
Ένα χωριό καθαρό ,οργανωμένο , φιλόξενο !"
Τρίτος υποψήφιος Ομιλεί για τη " μόνη αξιόπιστη αυτοδιοικητική πρόταση"
Τέταρτος υποψήφιος: Αυτοχαρακτηρίζεται ως "Δημιουργικός, ικανός, υπεύθυνος, ανήσυχο πνεύμα και ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΟΥ"
Εκτος υποψήφιος: Επιθυμεί να είναι "συνοδοιπόρος στο όραμα ενός ανθρώπου με σημαντικό έργο για το μέλλον του τόπου μας"
Όλοι αυτοί είναι υποψήφιοι του κ. Αναγνωσταρά.
Ακούστε και τί δηλώνει ένας έβδομος υποψήφιος: "Στόχος μου είναι η περιοχή μας να γίνει ακόμα πιο όμορφη, πιο ανθρώπινη, πιο «φιλική» στους δημότες και τους επισκέπτες της. Να μπορούν τα παιδιά μας να τρέχουν, να κάνουν ποδήλατο και να παίζουν με ασφάλεια. Να απολαμβάνουμε όλοι το φυσικό τοπίο, τη θάλασσα, τα πάρκα, τα σοκάκια, τις πλατείες, έτσι όπως τους αξίζει, βάζοντας σε προτεραιότητα την καθαριότητα, την προστασία του περιβάλλοντος και την διατήρηση του τοπικού χαρακτήρα με σεβασμό στο παρελθόν και τις ιδιαιτερότητές του". Σοβαρολογεί;

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

copyright

Δημοσιεύεται ένα ωραίο άρθρο στο ιστολόγιο της άλλης πρότασης, με τίτλο "κοιτώντας ένα κρουαζιερόπλοιο" το οποίο υπογράφεται με τα αρχικά Μ.Α.
Το άρθρο αυτό το αναδημοσιεύει το ιστολόγιο press-argolida, που πολύ σωστά αναφέρει την πηγή του, ότι είναι από το ιστολόγιο της άλλης πρότασης.
Από το press-argolida, το λαμβάνει το ιστολόγιο nafpliotis, το αναδημοσιεύει αναφέροντας ότι το έχει λάβει από το press-argolida. Έτσι στην πορεία ξεχάσθηκε η αρχική του πηγή. Το γεγονός αυτό δεν θάταν, πιστεύω, και πολύ σπουδαίο εάν μαζί με την αντιγραφή αυτή δεν υπήρχε και ακόμα μία ανάρτηση με τίτλο "η εμείς ή το χθες". Και το "εμείς" στο άρθρο αυτό είναι ο συνδυασμός Σαλεσιώτη. Θεωρεί ο συντάκτης του άρθρου ότι ο συνδυασμός αυτός αποτελεί την απάντηση ή έστω τη μοναδική απάντηση στο "χθες". Πώς άραγε; Αναδημοσιεύοντας άρθρα της άλλης πρότασης, χωρίς να αναφέρει την πηγή; Αλήθεια πότε το ιστολόγιο αυτό ασχολήθηκε στο παρελθόν με τα σοβαρότατα τοπικά θέματα για να θεωρεί ως πραγματικό το δίλημμα "Σαλεσιώτης ή το χθες";

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Μαυρογιαλούρος ή Αυλωνίτης vs Βασιλειάδου

Η απόλυτη ξεφτίλα.
45 μέρες πριν από τις εκλογές πέφτει νέα πίσσα στον πιο κεντρικό δρόμο του παραδοσιακού κέντρου του Ναυπλίου. Βλαχοδημαρχισμός στο χειρότερό του είδος. Μαυρογιαλούρος ή Αυλωνίτης vs Βασιλειάδου.
Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε ότι σε λίγους μήνες φθάνει το φυσικό αέριο στο Άργος και στο Ναύπλιο. Είναι βέβαιο ότι ο δρόμος αυτός, ο κεντρικός αυτός δρόμος θα ξανασκαφθεί για τον αγωγό φυσικού αερίου.
Θυμίζω και παλαιότερη πρόταση των ενεργών-προοδευτικών πολιτών, για την ανάδειξη των τειχών της πόλης που η βάση τους βρίσκεται στη Λεωφόρο Αμαλίας.

Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

ΜανιατοΤατουλειοΑναγνωσταρικοΑνδριάνιοι αγιασμοί

Το πρωί της Δευτέρας το Λύκειο του Ναυπλίου είχε την τιμητική του.
Ολοι εκεί στον πρωινό αγιασμό. Υφυπουργός Μανιάτης, Βουλευτής Ανδριανός, Νομάρχης Σωτηρόπουλος, Δήμαρχος Αναγνωσταράς και υποψήφιος Περιφερειάρχης Τατούλης. Ρε προς τί αυτή η πρωινή συνάθροιση; Και στο Λύκειο στην αγγαρία της πρώτης μέρας των μαθητών;
Βλέπετε εκλογές έρχονται και πρέπει να δείξουμε το "ενδιαφέρον" μας για την παιδεία.
Και μετά ο Υφυπουργός και ο υποψήφιος Περιφερειάρχης πήγαν και δίπλα στο πρώτο Δημοτικό.
Και έωγαλαν και "δεκάρικους".
Ο,τι και να μου πουν εμένα, εγώ αυτό που βλέπω είναι η τραγική κατάσταση των μαθητών του δεύτερου και του πέμπτου δημοτικού σχολείου που συσδτεγάζονται σε πρωτόγονες-άθλιες συνθήκες.
Αν είχατε κότσια κκ υποψήφιοι και κκ υποστηρικτές των επίσημων κομματικών υποψηφίων εκεί να πηγαίνατε να τρώγατε τη γιούχα του αιώνα. Να εισπράττατε την μακρόχρονη αγανάκτηση για τις κτηριακές συνθήκες, που είναι χειρότερες και από αυτές του "κρυφού σχολειού"
Αλήθεια τον κ. υποψήφιο Περιφερειάρχη ποιός τον κάλεσε και με ποια ιδιότητα ήταν πρώτη μούρη για να τον δείξουν τα κανάλια; Και εάν οι "αρμόδιοι" (μήπως η κ. Λυκειάρχισα;)θεωρούν ορθό να προσκαλούν τον κ. Τατούλη θα πρέπει να μας απαντήσουν εάν κάλεσαν και τον κ. Δράκο της ΝΔ και τον κ. Γόντικα του ΚΚΕ, αλλά και τους υποψήφιους Δημάρχους. Τελικά τί γίνεται και όλοι οι σπουδαίοι, μυρίζονται πού θα γίνει η φιέστα και πού θα είναι τα τοπικά κανάλια για τα τους δείξουν;
Ας δούμε λοιπόν μερικές φωτογραφίες που εστάλησαν από το επιτελείο Τατούλη και κομμάτι του δελτίου τύπου του. Διαβάστε το και αποφασίστε αν πρέπει όλους αυτούς να τους τιμήσετε με την ψήφο σας.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ

"Ο υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Πέτρος Τατούλης παραβρέθηκε σήμερα, Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, στον Αγιασμό που πραγματοποιήθηκε στο Α’ Λύκειο Ναυπλίου, από τον Μητροπολίτη Αργολίδας, κκ Ιάκωβο. Ο κ. Τατούλης βρήκε θερμή υποδοχή από τους παρευρισκομένους, αλλά και από τους νεαρούς μαθητές, στους οποίους απευθύνθηκε, μιλώντας τη δική τους γλώσσα. Μεταξύ άλλων, ο κ. Τατούλης έκανε λόγο για την εργατικότητα και την υπευθυνότητα που πρέπει να αναπτύξουν και οι δύο πλευρές του μαθησιακού βίου, προκειμένου να γίνει εφικτή, μέσα από τη δημιουργικότητα και τη νεοτερικότητα, μια άλλη πιο αισιόδοξη πρόταση για το μέλλον. Μάλιστα, ο κ. Τατούλης δε δίστασε να κάνει και μια αυτοκριτική παρένθεση για τις μεγάλες ευθύνες που φέρει η δική του γενιά για την υπονόμευση της παιδείας στη χώρα, που είναι κάτι ξεχωριστό από τον χώρο της εκπαίδευσης. Τέλος, ανέφερε ότι η φιλία και οι ανθρώπινες σχέσεις, είναι οι μοναδικές αξίες που μπορούν να δώσουν ουσία σε αυτό που αναφέρεται πολλές φορές καταχρηστικά από τους πολιτικούς, ως κοινωνική αλληλεγγύη, αλλά και ως θεμέλιο για την άσκηση της πολιτικής. Στη συνέχεια, ο κ. Τατούλης παραβρέθηκε στον Αγιασμό που τελέσθηκε στο Α’ Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου και λίγο αργότερα στον Αγιασμό του Επαγγελματικού Λυκείου στην Δαλαμανάρα"


Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

σκύλοι εκεί τώρα αδέσποτοι βαϋίζουν (Α. Κάλβος)


Εκατοντάδες περνούσαν μπροστά στα μάτια μας εδώ και χρόνια οι καταγγελίες για θανάτους τετράποδων στην πόλη του Ναυπλίου και εμείς τις διαβάζαμε ανήμποροι να κάνουμε το οτιδήποτε. Ομαδικές «εκκαθαρίσεις» αδέσποτων με φόλα, χτυπημένα ζώα και παρατημένα στο έλεος της τύχης τους, πεταμένα στους κάδους απορριμμάτων μέσα σε πλαστικές σακούλες, λιπόσαρκα, φοβισμένα και με ελάχιστες ελπίδες επιβίωσης. Κανείς που νοιάζεται για αυτή τη πόλη δε μπορούσε να καταλάβει γιατί αυτή η Δημοτική Αρχή, σε αντίθεση με άλλες περιοχές τις Ελλάδας- ακόμη και την Αθήνα, δε παίρνει πρωτοβουλίες να συστήσει κυνοκομείο, να επιχορηγήσει πρόγραμμα στείρωσης και εμβολιασμού των αδέσποτων και να δημιουργήσει μια υπηρεσία περιοδικής σίτισης και φροντίδας των ζώων που πέφτουν θύματα της ανθρώπινης αμέλειας.
Το ερώτημα αν ο πολιτισμός μιας πόλης συνίσταται μόνο στα περί υμών φαντεζί φεστιβάλ και όχι στον πολιτισμό της καθημερινότητας: στο επίπεδο ανάπτυξης δηλαδή του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος, στην αισθητική και λειτουργικότητα των δημόσιων χώρων, στις πνευματικές αξίες των καθημερινών βιωμάτων, την πολυπολιτισμικότητα, και φυσικά τη φροντίδα των ζώων, η Δημοτική Αρχή το έχει επιλύσει εδώ και αρκετό καιρό: Όχι, μια σύγχρονη πόλη δεν οφείλει να παρέχει τέτοιες υποδομές ούτε καν για τη φροντίδα των αδέσποτων. Για την ακρίβεια πρέπει να τα κρύβει ή και να τα θανατώνει…οτιδήποτε για να μην χαλάσει η ψευδώς ωραία εικόνα αυτής της πόλης.
Σε όλα αυτά τα ερωτήματα ήρθε να απαντήσει με όρους εθελοντικής δράσης η ιδιωτική πρωτοβουλία. Ο φιλοζωικός σύλλογος Ναυπλίου «Οι αδέσποτοι» ξεκίνησε σαν ιδέα μερικών νέων, δραστήριων και ζωόφιλων εθελοντών τον Μάρτιο του 2010 (Ελένη Καούνη, Πένυ Αρσενοπούλου, Ελένη Άσπρου, μερικά από τα ονόματα των πρωτεργατριών). Είχε ήδη προπορευτεί σε δράση ο σύλλογος Άργους «Λάιζα», όπου και σε εκείνη την πόλη είναι πολλά και διογκωμένα τα προβλήματα της φροντίδας των αδέσποτων ζώων. «Οι αδέσποτοι» προχωρούν άμεσα σε δυο ανοιχτές εκδηλώσεις. Μια μπροστά στο Τριανόν τον Μάιο του ’10 όπου ενημέρωσαν τον κόσμο της πόλης και τους επισκέπτες για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα τετράποδα στο Ναύπλιο και δεσμεύτηκαν για την δράση τους. Η δεύτερη διοργανώθηκε μπροστά στο Δημαρχείο, τον Ιούνιο του ’10 και πήρε τη μορφή διαμαρτυρίας, ζητώντας από το Δήμο να προστατεύσει τα ζώα από τις φόλες και από την Αστυνομία να παρεμβαίνει άμεσα σε περιπτώσεις καταγγελίας βασανισμού και δηλητηρίασης ζώων. Είναι εντυπωσιακό πως αρκεί ένα ηλιόλουστο απόγευμα, μερικοί δραστήριοι άνθρωποι και πολλή αγανάκτηση για να κινήσει μηχανισμούς και ανθρώπους που για χρόνια παρέμεναν ανενεργοί. Εκείνη την μέρα συγκεντρώθηκαν πάνω από 300 υπογραφές κατοίκων, που στήριζαν τα αιτήματα του συλλόγου και λίγο καιρό μετά η ΕΛ.ΑΣ. έβγαλε ανακοίνωση- οδηγία προς τα αστυνομικά τμήματα στην οποία καλεί να αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερο ενδιαφέρον οι καταγγελίες για κακοποίηση και φόλα (αρ. πρωτ. 71572/10/497632 4/08/10). Αναμένονται ακόμη οι πρωτοβουλίες του Δήμου.
Από την πρώτη απόφαση για δράση του συλλόγου μέχρι και την προ λίγων ημερών επίσημη ίδρυσή του, «Οι αδέσποτοι» έχουν προχωρήσει, πάντα με κινητήρια δύναμη την εθελοντική προσφορά, σε: πάνω από 10 στειρώσεις και έχουν βρεί οικογένειες σε 31 σκυλάκια και 10 γατάκια. Η ομάδα σε συνεργασία με τους έμπειρους και έμπιστους κτηνιάτρους Ζαχαρία Ντούρο και Ελένη Σταματίου που συμμερίζονται τις ίδιες ανησυχίες, έχει προσφέρει πολύ σημαντική ιατρική βοήθεια, περίθαλψη, αποπαρασιτώσεις και εμβολιασμούς. Κατά τη διάρκεια ακόμη αυτών των μηνών ενημερώνουν τους κατοίκους της πόλης με διάσπαρτες αφίσες για ζωάκια που βρέθηκαν εγκαταλελειμμένα και ψάχνουν σπίτι και εφιστούν την προσοχή στους οδηγούς για την ταχύτητα και το κίνδυνο που διατρέχουν τα ζώα στο δρόμο με φυλλάδια.
Ας ευχηθούμε το κέφι τους, η δράση τους και οι ευαισθησίες τους να συνεχίσουν να συμβάλλουν στην αλλαγή της κατάστασης αυτής στην πόλη μας, μαζί με τη βοήθεια όλων μας. Αφού τόσο καιρό οι ιθύνοντες κώφευαν και σκόρπιζαν ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, ας είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία και ο εθελοντισμός μια μορφή αφύπνισης και απαρχής μιας συνολικότερης ορθότερης αντιμετώπισης του θέματος για το Ναύπλίο με τελικό σκοπό να δημιουργηθεί ένα εξολοκλήρου δημοτικό και μόνο πλαίσιο φροντίδας.
Αυτό είναι το πραγματικό ζητούμενο του συλλόγου και των κατοίκων. Έστω η νέα δημοτική αρχή που έρχεται με τον Καλλικράτη να πάρει πρωτοβουλίες, να χρησιμοποιήσει τα ευρωπαϊκά κονδύλια για δομές φροντίδας, τροφής και νερού και το κυριότερο, να δείξει πραγματικό ενδιαφέρον για τα αδέσποτα, μέρος και αυτά αναντίρρητα μιας πόλης που θα έπρεπε να μας χωράει όλους, δίποδα και τετράποδα!
Χατζοπούλου Αγγελίνα
Τρόποι επικοινωνίας με τους «αδέσποτους»:
e-mail: adespotoi@hotmail.gr
τηλ: 6983166458, 6972173246 και 6944364637

Κυριακή 29 Αυγούστου 2010

Ανοιχτή Επιστολή Τρίτη

Προς τους φίλους και συντρόφους Γιώργο και Βαγγέλη
Θεωρώ ως αναγκαίο (βέβαια όχι μοναδικό) όρο για να θεωρείται κάποιος προοδευτικός, το να μπορεί να συζητάει με άτομα που έχουν διαφορετικές απόψεις, να προσπαθήσει να πείσει και αν αυτό δεν καταστεί δυνατόν, να υπάρξει μια εκ νέου επανεκτίμηση των καταστάσεων, αφού τα πράγματα και οι εξελίξεις τρέξουν. Και αν κάποιος είχε λάθος να μπορέσει να το παραδεχθεί.
Είχαμε μια διαφορετική άποψη για το ζήτημα των συμμαχιών εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών. Οι συγκρούσεις ήταν έντονες και δυναμικές, όμως παντοτε σε πολύ καλά πλαίσια (σε αντίθεση με κάποια άλλα πράγματα που βλέπουμε γύρω μας). Και οι συζητήσεις παρέμειναν σε άριστο επίπεδο, παρά τη διαφορά των απόψεων, διότι όλοι γνωρίζαμε τις καλές προθέσεις του άλλου, τη διάθεση να μην καπελώσει ο ένας τον άλλον και όλοι γνωρίζαμε τον πραγματικό στόχο όλων που ήταν μια διαφορετική-άλλη Τοπική Αυτοδιοίκηση σε προοδευτική κατεύθυνση.
Οι εξελίξεις έτρεξαν με κυρίαρχη την άποψη την οποία δεν συμμεριζόσασταν. Προσωπικά πίστευα ότι ήταν μια ευκαιρία για μια δυνατότητα όχι μόνον ευρύτερης σύμπραξης, αλλά και για τη δημιουργία ενός νικηφόρου συνδυασμού.
Φαίνεται ότι είχα λάθος και είχατε δίκιο. Και πρέπει να το παραδεχθώ.
Συμπράξεις δεν γίνονται με μικρομάγαζα συμφερόντων. Δεν γίνονται με απόντες, που έξαφνα εμφανίζονται. Δεν γίνεται με αυτούς που συνέπραξαν με τον έναν ή άλλο τρόπο με τις αντιδραστικές τοπικές διακυβερνήσεις.
Είχατε δίκιο σύντροφοι. Είχα άδικο.
Χάσαμε χρόνο και ενέργεια για ατελέσφορες συζητήσεις.
Είχατε δίκιο, ότι μια δυναμική κάθοδος των πραγματικά προοδευτικών δυνάμεων, απ΄όπου και αν αυτές προέρχονται, χωρίς κομματικές αγκυλώσεις και σφιχταγκαλιασμούς με Ιουδέικα φιλιά, έχει καλύτερες πιθανότητες.
Διαφωνήσαμε και είχατε δίκο.
Μπορούμε όμως έστω και τώρα να συμφωνήσουμε;
Μπορούμε να ξεκινήσουμε μια νέα δυναμική προοδευτική πορεία;
Πιστεύω ότι όχι μόνον μπορούμε, αλλά ότι κάτι τέτοιο δίνει ένα τεράστιο φως στους απελπισμένους. Μπορούμε να αποκρούσουμε την ιδεολογική τρομοκρατία.
Απαιτείται όμως κάτι ακόμα.
Να ενεργοποιηθούμε όλοι στο μέγιστο βαθμό.
Ας το κάνουμε και ίσως το αποτέλεμα να είναι τελείως απρόσμενο. Ισως και σε υπερθετικό βαθμό.

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

Περιμένοντας τον νέο Περιφερειάρχη

Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μιά τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ' η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που έγιναν).

Απόσπασμα από το Περιμένοντας τους βαρβάρους του Κ. Καβάφη


Ιδού φωτογραφία που ανέσυρα. (Αν μου το ζητήσατε θα σας έχω και φωτογραφία με τον ομιλητή και το πλήθος μαζί)

Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Η Κοιτίδα στο καλάθι;

Διακόπτω τη ροή των ανοικτών επιστολών για ένα τεράστιο κατά τη γνώμη μου θέμα.
Αντιγράφω από την επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Ναυπλίου:
Το 2004 η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Ναυπλίου (Δ.Ε.Π.Α.Ν.) αποφάσισε να προχωρήσει σε μια καινοτόμο και με υψηλές επιστημονικές προδιαγραφές προσπάθεια για το πιο πολύτιμο αλλά και σε μεγαλύτερο κίνδυνο από άποψη αλλοίωσης, το ιστορικό κέντρο του. Γεννήθηκε έτσι το "ΚΟΙΤΙΔΑ", ένα πρόγραμμα για την "Καταγραφή, την Ψηφιοποίηση και το Συσχετισμό του υπάρχοντος υλικού για τη διάσωση και ανάδειξη του ιστορικού κέντρου του Ναυπλίου".
Στα πλαίσια του προγράμματος δημιουργήθηκε το ΟΣΚΤ, το Ολοκληρωμένο Σύστημα Καταγραφής και Τεκμηρίωσης, μία ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία συμπεριλήφθηκαν διατηρητέα κτίρια (περίπου 405), η πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται εντός ιστορικού κέντρου και πολύ λίγα εκτός), πλατείες και αξιόλογα μνημεία. Επίσης, στο ΟΣΚΤ καταχωρήθηκε πληροφοριακό υλικό που αφορά στις οχυρώσεις του Ναυπλίου (Παλαμήδι, Μπούρτζι, Ακροναυπλία), αλλά και την πόλη του Ναυπλίου γενικότερα (εικ. 1-3).
Πρόκειται για μια δυναμική, ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία καταχωρήθηκε το σύνολο του πληροφοριακού (γραπτού & οπτικού) υλικού που συγκεντρώθηκε στα πλαίσια του προγράμματος ΚΟΙΤΙΔΑ και το οποίο τεκμηριώνει ιστορικά και επιστημονικά τα διατηρητέα κτίρια, τους ελεύθερους χώρους, τα μνημεία και τις οχυρώσεις του Ναυπλίου.
Το σύνολο της πληροφορίας συσχετίστηκε με έναν ψηφιακό χάρτη που σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες του προγράμματος. Χάρη στη διαδραστικότητα του, τη δυναμική του και την άμεση συσχέτισή του με τα δεδομένα της βάσης, ο χάρτης παρέχει τη δυνατότητα ανάκλησης των πληροφοριών μέσα από ποικίλα κριτήρια που ο ίδιος ο χρήστης καλείται να ορίσει. Καθένας που επισκέπτεται την σχετική ιστοσελίδα (www.koitida.gr) είναι σε θέση να αναζητήσει τις πληροφορίες που επιθυμεί, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, τους προβληματισμούς του ή τον λόγο για τον οποίο έχει επισκεφτεί την ιστοσελίδα του ΚΟΙΤΙΔΑ (ακαδημαϊκή έρευνα, τουριστικό ενδιαφέρον, προσωπική αναζήτηση λόγω δεσμών με την πόλη).
Το πρόγραμμα "ΚΟΙΤΙΔΑ" χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Κοινωνία της Πληροφορίας", του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.


Οταν πριν από κάποιους μήνες παραιτήθηκε από τη ΔΕΠΑΝ κάποιο μέλος του ΔΣ, ένα από τα θέματα που έθεσε είναι και τα προβλήματα του προγράμματος ΚΟΙΤΙΔΑ. Τότε η δημοτική αρχή έδωσε μια απάντηση στο παραιτηθέντα μέλος του ΔΣ και ανέφερε σχετικά με το πρόγραμμα ΚΟΙΤΙΔΑ
Για το πρόγραμμα Κοιτίδα δεν καταλαβαίνω ποια είναι η απορία του. Το πρώτο και κύριο μέρος του προγράμματος έχει ολοκληρωθεί κανονικά με μέλος της επιτροπής τον συνάδελφό του κ. Χαρ. Αντωνιάδη. Το δεύτερο έχει ολοκληρωθεί κανονικά και απλώς δεν έχει κλείσει από την Κοινωνία της Πληροφορίας όπως και κανένα άλλο έργο στην Ελλάδα. Εάν είχε προσέλθει στο τελευταίο συμβούλιο θα είχε ενημερωθεί και θα γνώριζε για το έργο. Και επειδή ξέρω ότι ο κ. Καράπαυλος ασχολείται με τους υπολογιστές, γιατί δεν μπαίνει στο διαδίκτυο να το δει; Όσο για την εξέλιξη και το μέλλον του προγράμματος και πάλι έλειπε στο σχετικό συμβούλιο. Εν πάσει περιπτώσει τον ενημερώνω ότι το υλικό του "ΚΟΙΤΙΔΑ" όπως και αυτό της Ψηφιακής Ξενάγησης το χρησιμοποιούμε ως βάση για την δημιουργία ενός νέου προγράμματος επαφής και γνωριμίας με την πόλη για Γυμνάσια και Λύκεια σε συνεργασία με όλους τους πολιτιστικούς φορείς της πόλης (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΠΛΙ, Εθνική Πινακοθήκη, Δημοτικό Θέατρο, Γενικά Αρχεία, Πανεπιστήμιο Harvard κ.λ.π.). Εάν έχει κάτι να προτείνει ας το κάνει, διότι μέχρι σήμερα δεν θυμάμαι κάποια πρότασή του.

Εμπρός λοιπόν για κάντε τον κόπο να μπείτε στη σχετική ιστοσελίδα www.koitida.gr που χρηματοδοτήθηκε από τον Ευρωπαϊκό πρόγραμμα "κοινωνία της Πληροφορίας.
Τί συμβαίνει; Πώς χάθηκε ο ιστότοπος; Μήπως πλέον η αδιαφορία της δημοτικής αρχής (δεν μιλάω για κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο) για τα δημοτικά πράγματα είναι τέτοια, που ακόμα και πρωτοποριακά προγράμματα εγκαταλείπονται. Τί έχουν να πουν τέλος πάντων οι συντελεστές του προγράμματος;
Μάλλον δικαιώνονται τελικά όσοι υποστήριζαν ότι η σημερινή δημοτική αρχή δεν πρέπει να υποστηρίζεται ούτε και για ωραίες ιδέες για το γενικότερο καλό. Αφού ούτως ή άλλως ακόμα και τα ωραία οδηγούνται στον κάλαθο

Κυριακή 22 Αυγούστου 2010

Ανοιχτή Επιστολή Δεύτερη

Προς τον κύριο Δημήτρη
Αγαπητέ κ. Δημήτρη
Αντιλαμβάνομαι πλήρως, αν και δεν συμφωνώ, την προτίμηση που είχατε επί χρόνια στη συντηρητική παράταξη. Η γενιά σας έχει προέλθει μέσα από τις φρικτές στάχτες της εμφύλιας σύρραξης και τα έντονα συναισθήματα ήταν αυτά που καθόριζαν κατά μεγάλο μέρος τις πολιτικές πεποιθήσεις των ανθρώπων τότε.
Αντιλαμβάνομαι επίσης, αν και πάλι δεν συμφωνώ, την μεταστροφή που κάνατε το 1981, όταν πιστέψατε στα οράματα της "αλλαγής" Είχατε τότε μικρά τα παιδιά και πιστέψατε ότι θα πρέπει η χώρα να πάρει ένα διαφορετικό δρόμο, που θα διευκόλυνε τις ζωές των νέων ανθρώπων, που τότε ξεκίναγαν τη ζωή τους.
Κύριε Δημήτρη, είστε ένα άτομο της κεντροδεξιάς, που αγωνισθήκατε σκληρά να μεγαλώσετε τα παιδιά σας με ένα όραμα να σπουδάσουν και να έχουν μια καλύτερη ζωή από εσάς. Πληρώσατε για τα φροντιστήριά τους, τα στείλατε να σπουδάσουν σε πολύ καλές και υψηλόβαθμες σχολές του Πανεπιστημίου, πήγαν και στο εξωτερικό για μεταπτυχιακά. Η σκληρή δουλειά σας δεν έφθανε για αυτό και αναγκασθήκατε να πουλήσετε και κάποια περιουσιακά στοιχεία για να γίνει το όραμά σας πραγματικότητα.
Έτσι και έγινε. Τα παιδιά σπούδασαν, μιλάνε και από δυό-τρεις γλώσσες το καθένα, έκαναν και τα μεταπτυχιακά του και εξειδικεύθηκαν.
Και έφθασε η ώρα να μπουν στην αγορά εργασίας. Και εκεί διαπιστώσατε το τεράστιο αδιέξοδο. Το αγόρι παραμένει άνεργο, το κορίτσι κάνει ουσιαστικά τη Γραμματέα σε κάποιο γραφείο με εξακόσια τόσα Ευρώ. Δεν νομίζω ότι είναι η ώρα σήμερα να σας ψέξω για τις επιλογές σας στα κεντροδεξιά κόμματα που με τις πολιτικές τους δημιουργούν τη "χαμένη γενιά των Ελλήνων". Των νέων της ανεργίας και της φτώχειας.
Ήλθε όμως κύριε Δημήτρη η ώρα να δώσετε τη ψήφο σας στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές.
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τις προθέσεις σας να ψηφίσετε τον δεύτερο ξάδελφο της γυναίκας σας, που σας δίνει κάποιες υποσχέσεις. Δεν σας καταλαβαίνω ότι θα δώσετε το δεύτερο σταυρό σας στον ξεχασμένο κουμπάρο και τον τρίτο σε κάποιον υποψήφιο από το Δήμο Μηδέας που δεν γνωρίζετε και που σας τον υπέδειξε ο δευτεροξάδελφος.
Κάνατε τόσες θυσίες για τα παιδιά σας, που σπούδασαν, αλλά παραμένουν ξεκρέμαστα. Πώς καταπίνετε τόσο εύκολα το γεγονός ότι τα παιδιά σας ξεχάστηκαν, ενώ προσλήφθηκαν στο Δήμο παιδιά δημοτικών συμβούλων και τέως δημοτικών συμβούλων; Είναι δυνατόν αυτό να σας αφήνει αδιάφορο και να προτιμήσετε έναν σταυρό στο δευτεροξάδλεφο; ΄Η μήπως δεν γνωρίζετε αυτό που είχε συμβεί παλαιότερα με τα ρουσφέτια; Αντιδράστε κύριε Δημήτρη.
Αλήθεια δεν βλέπετε ότι οι "ημέτεροι" περνούν καλύτερα από αυτούς που δεν έχουν μεγάλα σόγια;
Ρίξτε μια ματιά τριγύρω σας. Κάντε μια βόλτα μέχρι την Καραθώνα να δείτε την τροχήλατη καντίνα, πώς έχει καταντήσει και ποιός την εκμεταλλεύεται.
Γράψτε τον δευτεροξάδελφο και τον κουμπάρο. Σκεφθείτε τα παιδιά σας και τις θυσίες που κάνατε γι΄αυτά.
Δεν μπορεί η άλλη πρόταση να σας υποσχεθεί ότι θα "βολέψει" τα παιδιά σας. Μπορεί όμως να υποσχεθεί ότι σαν δημοτική αρχή οι διαγωνισμοί θα είναι αδιάβλητοι και αυτοί με τα καλύτερα προσόντα θα προσληφθούν. Μπορεί να υποσχεθεί ότι εάν δοθεί άδεια για τροχήλατη καντίνα στην Καραθώνα, αυτή θα είναι τροχήλατη και εάν κάποιος πληρώνει για 500 τ.μ. δεν θα μπορεί έτσι απλά να καταλαμβάνει δυό-τρία στρέμματα. Θα μπορούν κ. Δημήτρη τα παιδιά σας να ανταγωνισθούν με ίσους όρους τους μέχρι σήμερα ισχυρούς στην αδηφάγα σήμερα κοινωνία μας.
Ο blogger

Σάββατο 21 Αυγούστου 2010

Ανοιχτή Επιστολή Πρώτη

Προς τον κ. Σωκράτη Δωρή

Δεν σε γνωρίζω προσωπικά. Σε έχω όμως ακούσει να μιλάς στα τοπικά κανάλια για θέματα νερού και για τα αγροτικά προβλήματα.
Φαίνεσαι άνθρωπος με απόψεις, ωραίες και προοδευτικές ιδέες.
Μαθαίνω ότι στις επόμενες δημοτικές εκλογές θα είσαι υποψήφιος με την παράταξη του κ. Αναγνωσταρά.
Επειδή θεωρώ ότι ξεχωρίζεις από τους υποψήφιους θα μου επιτρέψεις να σου απευθύνω μερικά ερωτήματα.
Θάθελα να πεις στον κόσμο στον οποίο θα απευθυνθείς για να σε προτιμήσει, ποιός ήταν ο λόγος της προσχώρησής σου στην τουλάχιστον συντηρητική παράταξη Αναγνωσταρά.
Θεωρώ ότι είσαι άτομο ενημερωμένο και πιστεύω ότι γνωρίζεις κάποιες από τις αποφάσεις της δημοτικής αρχής στο Ναύπλιο, όπως το να δώσει σε ένα δρόμο της πόλης το όνομα του δικτάτορα Μεταξά. Συμφωνείς με κάτι τέτοιο; Και μπορείς να συνυπάρξεις σε ένα ψηφοδέλτιο με άτομα που αποφάσισαν να τιμήσουν έναν φασίστα;
Θα μπορούσες να μας πεις ποιά είναι ακριβώς η πολιτική της παράταξης Αναγνωσταρά για τα αγροτικά ζητήματα και για τα τεράστια προβλήματα των αγροτών; Γνωρίζεις ποιά ήταν η πρόταση της δημοτικής αρχής Ναυπλίου σε σχέση με το πρόγραμμα Μπαλτατζή; Ποιά ήταν τα έργα που ζήτησε να ενταχθούν στο πρόγραμμα; Μπορείς να βρεις έστω και την οποιαδήποτε συμβολή της δημοτικής αρχής Αναγνωσταρά στα αγροτικά προβλήματα; Πότε συμπαραστάθηκε στα αιτήματα των αγροτών; Ποιά πολιτική έκανε για τη σύνδεση του τουρισμού με την αγροτική παραγωγή; Τί ήταν ακριβώς αυτό που σε είλκυσε για να προσχωρήσεις σε έναν συνδυασμό, που έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του τους αγρότες του παλαιού Δήμου Ναυπλίου στα Λευκάκια, την Αρεια και τα Πυργιώτικα;
Γνωρίζω ότι έχεις άποψη για το θέμα της διαχείρισης των νερών, τόσον αυτών που προορίζονται για ύδρευση, όσον και αυτών που προορίζονται για άρδευση. Μπορείς άραγε να μας πεις που ακριβώς συμφωνείς με την πολιτική διαχείρισης του πόσιμου νερού Αναγνωσταρά-Ανυφαντή; Πώς δικαιολογείς την πλήρη απουσία πολιτικών του Δήμου Ναυπλίου για την πολιτική διαχείρισης των νερών άρδευσης; Πώς τους δικαιολογείς για τον τρόπο διαχείρισης των νερών του Ανάβαλου; Συμφωνείς ότι ο καθείς μπορεί να βάζει χέρι στα σημαντικά αυτά νερά, χωρίς να υπάρχει ένας κεντρικός σχεδιασμός για το πώς και πού θα διοχετεύονται τα νερά της θαλάσσιας πηγής;
Είσαι αγαπητέ Σωκράτη, ένας έξυπνος άνθρωπος. Μπορείς να μας πεις πώς θα δικαιολογηθείς στους συγχωριανούς σου, ότι έχεις προσχωρήσει στην παράταξη Αναγνωσταρά, που χρέωνε το πόσιμο νερό σ΄αυτούς σε τιμή 1,10 ευρώ, όταν οι δημότες Ναυπλίου το αγόραζαν τριάντα και κάτι λεπτά; Δεν πιστεύω ότι μπορείς να πιστεύεις τις τρομερές αριθμητικές αλχημείες των Αναγνωσταρά-Ανυφαντή για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.
Το χωριό σου, το Δρέπανο, είναι εν μέρει και τουριστικό. Γνωρίζεις ότι δημοτική αρχή Αναγνωσταρά έχει καταργήσει την επιχείρηση τουρισμού στο Ναύπλιο και δεν έχει κάποιες συγκεκριμένες πολιτικές για τον τουρισμό, που έχει μπει στον αυτόματο πιλότο; Πώς εσύ ένας προοδευτικός άνθρωπος, μπορείς να συμπαρατάσσεσαι με μια παράταξη που δεν έχει όραμα για το τί τουρισμό θέλει και που η μοναδική της έννοια είναι η διαχείριση της παραλίας της Καραθώνας;
Και μια και μίλησα για την Καραθώνα, μπορείς άραγε να μας πεις αν συμφωνείς με την κατάσταση της παραλίας και τον ύπερθεν αυτής σκουπιδότοπο;
Αγαπητέ κ. Δωρή. Ειλικρινά σου εύχομαι να εκλεγείς και να ξεπεράσεις σε σταυρούς, κάποιους άλλους που με τίποτα δεν θα ήθελα να δω στο δημοτικό συμβούλιο.
Όμως το μεγάλο ερώτημα παραμένει. Ποία ήταν ακριβώς η έλξη που σου προκάλεσε ο κ. Αναγνωσταράς, με ποιές θέσεις του έχεις συμφωνήσει; Πού είδες την φροντίδα που έδειξε για τα χωριά που ήταν στο Δήμο Ναυπλίου, για να πιστεύεις ότι θα βοηθηθεί το χωριό σου, που μέχρι τώρα το έχει χρησιμοποιήσει για να μειώσει λίγο τα τεράστια ελλείμματα των δώδεκα εκατομμυρίων στη ΔΕΥΑΝ;
Αγαπητέ Σωκράτη. Δεν σε στοχοποιώ. Απλώς, επειδή μέσω της τηλεόρασης σε έχω εκτιμήσει, σου απευθύνω τα παραπάνω ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσουν και όλοι οι υπόλοιποι "προοδευτικοί" πολίτες που συμπαρατάχθηκαν με την παράταξη Αναγνωσταρά και οι οποίοι δεν έχουν κάποιο προσωπικό όφελος να αποκομίσουν; Φαντάζομαι ότι όλοι αυτοί θα πρέπει ανοιχτά να απαντήσουν το γιατί και πώς και με ποιά δεδομένα συμπαρατάχθηκαν. Θα πρέπει να μιλήσουν με θέσεις και ιδέες για να μην μένει καμία αμφιβολία για τις προθέσεις των πράξεών τους.
Ο blogger

Κυριακή 15 Αυγούστου 2010

Τα κριτήρια

Αναρωτιέμαι:
Μήπως κάποτε πρέπει να τεθούν κάποια κριτήρια, πέρα και πάνω από ονόματα και κομματικές στηρίξεις, για το ποιό σχήμα που συμμετέχει στις εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι προοδευτικό, ποιό συντηρητικό και ποιό αντιδραστικό;
Θα κάνω μια προσπάθεια να αναφέρω κάποια τέτοια κριτήρια.
Ξεκινάω με τα κριτήρια που χαρακτηρίζουν μια δημοκρατική προοδευτική.
παράταξη
1. Να υπάρχει συγκροτημένη δημοτική, νομαρχιακή ή και περιφερειακή κίνηση με λειτουργία όλη την προηγούμενη περίοδο και με παρεμβάσεις στις τοπικές κοινωνίες.
2. Να υπάρχει στην κίνηση δημοκρατική λειτουργία.
3. Να στοχεύει στην προστασία των ασθενέστερων τάξεων, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην προστασία των ελεύθερων δημόσιων χώρων, στην ισόρροπη ανάπτυξη.
4. Να έχει μια αυτόνομη πορεία από κομματικούς μηχανισμούς και να μην παίρνει κατευθείαν εντολές από τα κεντρικά κομματικά γραφεία.
5. Να δρα για την αυτοδιοίκηση και όχι για κομματική καταγραφή δυνάμεων
6. ..............(Περιμένω τις δικές σας προτάσεις)

Θα σας πω και ποια κατά τη γνώμη μου είναι κάποια από τα κριτήρια που καταδεικνύουν μια συντηρητική ή και αντιδραστική παράταξη
Είναι αυτή που κατασκευάζεται με εντολές των κομματικών γραφείων χωρίς καμία προηγούμενη δράση.
Είναι αυτές που δημιουργούνται από κάποιο πρόσωπο που θεωρεί τον εαυτό του πιο ψηλό απ΄όλους, που νομίζει ότι είναι ο άνθρωπος-ηγέτης που όλοι πρέπει να τον προσκυνήσουν διότι αποφάσισε ότι αυτός είναι ο άριστος να ηγηθεί και οι υπήκοοι να ακολουθήσουν.
Είναι οι παρατάξεις που δεν έχουν δημιουργηθεί για τα πραγματικά προβλήματα, αλλά για να προωθήσουν οικονομικά και οικοδομικά συμφέροντα.
Είναι οι παρατάξειες που τα μέλη τους σφάζονται μεταξύ τους για ένα σταυρό προτίμησης.
Είναι αυτές που ρουσφετολογούν ασύστολα, που κλείνουν τα μάτια και τα αυτιά τους σε κάποια τραγικά που συμβαίνουν γύρω μας.

Παρασκευή 13 Αυγούστου 2010

τσα!!!

Τσααα!Νάμαι πάλι.Εσκασα μύτη

Παρασκευή και 13 σήμερα!!

Τη Δευτέρα και 16 του μήνα μαθαίνω ότι έρχεται με μετάθεση μια ακόμα υπάλληλος στο Δήμο Ναυπλίου.

Δεν έχουν πού να την βάλουν να καθήσει. Δεν υπάρχει καρέκλα και γραφείο κενό!!

Μαθαίνω ότι καμιά τριανταριά ακόμα υπάλληλοι της Νομαρχίας ζήτησαν να μεταταχθούν στο Δήμο Ναυπλίου!!! Ωραίο ανέκδοτο.

Τα ανέκδοτα όμως θα γίνουν κλάματα από τις 2 Ιανουαρίου με το μεγάλο Δήμο Ναυπλιέων. Ας πάρουμε για παράδειγμα τις ταμειακές υπηρεσίες των τεσσάρων Δήμων. Θα ενοποιηθούν και θα πρέπει να συστεγασθούν. Πού θα γίνει αυτό; Ουδείς γνωρίζει. Πού θα συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο των 33 δημοτικών συμβούλων και των δεκάδων τοπικών συμβούλων; Ουδείς γνωρίζει. Πού θα στεγασθούν οι νέες δημοτικές πλέον Πολεοδομίες; Ουδείς γνωρίζει. Ποιός θα κάνει έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων;
Ποίο θα είναι το τιμολόγιο για την ύδρευση των χωριών; Ουδείς γνωρίζει.
Και το κυριότερο. Για όλα αυτά ουδείς μα κανένας για να το καταλάβουμε καλύτερα από τις δημοτικές αρχές δεν χολοσκάει.
Τα πάντα στον αυτόματο πιλότο.
Να ξαναγίνουμε δημοτική αρχή και ύστερα.... Δεν πάνε να ...... οι δημότες του διευρυμένου Δήμου.

Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

ΠΑΣΟΚ και αδρανή στο λιμάνι

Συμφώνησαν οι πάντες στο Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπλίου.
Να σταματήσει η φόρτωση αδρανών υλικών στο λιμάνι του Ναυπλίου με τον τρόπο που γινόταν.
Φώναζαν και δικαίως οι επιχειρηματίες του τουρισμού, οι αθλούμενοι στο Στάδιο, οι μαθητές και οι γονείς στα σχολεία τριγύρω.
Ήταν μια τριτοκοσμική εικόνα με τη φόρτωση του χύδην φορτίου.
Υπήρξαν κάποια ερωτηματικά για τη δημοτική αρχή για ένα έγγραφο που είχε καταχωνιασθεί για κάποια χρόνια και που, όταν αποκαλύφθηκε, οδήγησε στο σταμάτημα της φόρτωσης χύμα αδρανών υλικών. Υπήρξαν ερωτηματικά, όμως η στάση της δημοτικής αρχής παρέα με όλη την αντιπολίτευση, οδήγησε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Και ενώ όλη η κοινωνία του Ναυπλίου επιθυμούσε το σταμάτημα της απίθανης ρύπανσης που υφίστατο η πόλη του Ναυπλίου βρέθηκε Νομαρχιακός Σύμβουλος και υποστήριξε τη συνέχιση του φορτώματος του χύμα φορτίου.
Αναρωτιέμαι τώρα το εξής. Είναι δυνατόν να θέσει ο ίδιος Νομαρχιακός Σύμβουλος υποψηφιότητα για Δήμαρχος Ναυπλίου; Και υπάρχουν δήθεν "παράγοντες", που να υποστηρίζουν ότι είναι ο κατάλληλος για να ηγηθεί νικηφόρου Δημοτικού σχηματισμού;
Θα κάνω την εξής αντίθετη πρόβλεψη. Μια τέτοια υποψηφιότητα του κυβερνώντος κόμματος θα είναι χαράς ευαγγέλιο για το ΚΚΕ. Για σκεφθείτε το. Ο υποψήφιος του ΚΚΕ να παίρνει περισσότερους ψήφους μέσα στην πόλη του Ναυπλίου από τον επίσημο υποψήφιο του ΠΑΣΟΚ.

Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010

Καλή επιτυχία

Καλή επιτυχία στην εκδήλωσή σας για τα τραίνα.
Ανεβάζω τη σπάνια αυτή φωτογραφία από το αρχείο μου (τελευταίο απόκτημα) και έρχομαι

ΘΗΣΕΑΣ

Όλο και περισσότεροι Δήμαρχοι ανά τη χώρα βγαίνουν δημόσια και διαμαρτύρονται για το πάγωμα των έργων του προγράμματος ΘΗΣΕΑΣ.
Έχουν εν μέρει δίκιο. Δεν μπορεί να πάει μπροστά ο τόπος όταν έργα που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη, το πολιτισμό και τις κοινωνικές και αθλητικές υποδομές μιας πόλης παγώνουν.
Όμως το δίκιο δεν είναι και απόλυτα υπέρ των απόψεων των δημοτικών αρχόντων.
Πολλοί από αυτούς είχαν προγραμματίσει μέσω του ΘΗΣΕΑΣ, έργα βιτρίνας και εντυπωσιασμού και έργα με τα οποία μετακινούσαν βάρη από τους εργολάβους στο πρόγραμμα που ουσιαστικά χρηματοδοτείται από τους πολίτες μέσω της άδικης και βαριάς φορολογίας.
Για παράδειγμα στο Δήμο Ναυπλίου πάγωσαν έργα ενός ολόκληρου εκατομμυρίου Ευρώ που αφορούσε κατά το μεγαλύτερο μέρος του κατασκευή πεζοδρομίων, που έπρεπε να βαρύνουν τους κατασκευαστές πολυκατοικιών και τα γνωστά έργα των ασφαλτοστρώσεων που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους έπρεπε να βαρύνουν τον εργολάβο που έκανε το έργο της κατασκευής υπονόμων και δικτύων ύδρευσης και που άφησε τους δρόμους στα χάλια αυτά.
Θέλω δηλαδή να πω ότι στο πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ, στις σημερινές δύσκολες συνθήκες δεν είναι δυνατόν να εντάσσονται τέτοια έργα, που μόνον τους πολύ ολίγους ωφελούν, όταν μάλιστα η πόλη έχει τεράστιες ανάγκες σε χώρους πρασίνου, σχολεία, ποδηλατοδρόμους, έργα κοινωνικής υποδομής, αθλητικούς χώρους κλπ.
Συνδυάστε τα αυτά με το ότι από το Δήμο μας καταβλήθηκε τα τελευταία χρόνια το δυσθεώρητο ποσό των τρία παρά κάτι εκατομμυρίων Ευρώ για τη διάνοιξη ενός μόνον δρόμου 500 τόσων μέτρων και θα αντιληφθείτε για τι πράγμα ομιλώ και για έναν μικρό λόγο που φτάσαμε σα χώρα (και σαν Δήμος) στο σημερινό αδιέξοδο.

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Οι ξεπερασμένοι

Με αφορμή τη χθεσινή επιστολή φίλου, που την ανάρτησα, θα πω και εγώ δυο λογάκια.
Είναι αξιοπρόσεκτο ότι όλα τα μέλη και οι φίλοι του ΠΑΣΟΚ, που είναι αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες, επιστήμονες με πολύ καλή διαδρομή στην πόλη και την περιοχή της, αγρότες που προσπαθούν με τη δουλειά τους και όχι με κόλπα να επιζήσουν, όλοι αυτοί αποτελούν τους υπέρμαχους της δημιουργίας ενός ζωντανού δημοτικού σχήματος, χωρίς καπέλα και χρίσματα, χωρίς μεγαλοϊδεατισμούς και συμπλέγματα ανωτερότητας, ώστε να δούμε μπροστά και να απαλλαγούμε από τη σημερινή κατάσταση.
Και από την άλλη αντιδρά το τμήμα των ευεργεθέντων από την Πασοκική διακυβέρνηση των προηγούμενων δεκαετιών. Μπορεί και ομιλεί για παράδειγμα αυτός που έχει λάβει την προνομιακή άδεια. Αυτός που δεν έχει αγωνισθεί, δεν έχει μιλήσει, δεν έχει εκφράσει καν την άποψή του για τα τεκταινόμενα της δημοτικής αρχής Αναγνωσταρά. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να μείνουμε προσκολλημένοι στους μηχανισμούς που επιχειρούν να ελέγξουν οι διαπλεχθέντες, τα άτομα του παρελθόντος, που ουσιαστικά ενισχύουν όλα αυτά τα χρόνια την υπάρχουσα κατάσταση και επιθυμούν να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν.
Νομίζω ότι έχουμε τη δυνατότητα να τους ξεπεράσουμε. Η κοινωνία πάντως τους ξεπέρασε. Είναι ώρα όλοι μαζί να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για τη Ναυπλία του αύριο. Χωρίς διαπλεκόμενους και όπως λέει ο φίλος στην επιστολή του χωρίς τα ευεργεθέντα γαλάζια golden boys και τους ευεργεθέντες πράσινους golden μεσόκοπους.

Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Ελαβα γράμμα

Όπως ίσως θα έχετε αντιληφθεί περνάω περίοδο συγγραφικής ανομβρίας.
Από τη δύσκολη θέση με έβγαλε μια επιστολή που μου έστειλε φίλος που θέλησε να παραμείνει ανώνυμος, διότι, όπως μου είπε, είναι προτιμότερο κάποιος να εστιάσει σε όσα γράφει παρά στο ποιος τα γράφει. Παραθέτω την επιστολή που απηχεί τις προσωπικές απόψεις του φίλου.
".....Πριν από τέσσερα χρόνια μου κόπηκε το δεξί μου χέρι ψηφίζοντας Αναγνωσταρά και πριν από δέκα μήνες και τ΄αριστερό μου ψηφίζοντας ΠΑΣΟΚ.
Δεν αντέχω να βλέπω γύρω μου την απίστευτη χλιδή των τοκογλύφων που εκμεταλλεύονται την κρίση και κερδίζουν. Εξανίσταμαι όταν κόβονται οι συντάξεις των πατεράδων μας και την ίδια στιγμή οι παραοικονομούντες συνεχίζουν τον πλουτισμό τους σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Δεν αντέχω πλέον να βλέπω τα γαλάζια παιδιά και τους πράσινους μεσόκοπους να υπομειδιούν, κυττάζοντας όλους αυτοούς που χωρίς πατεράδες και θείους βουλευτές παραμένουν στην ανεργία.
Δεν αντέχω να βλέπω γιους και κόρες νυν και τέως δημοτικών συμβούλων να εργάζονται στο Δήμο Ναυπλιέων και τις δημοτικές επιχειρήσεις. Έχουν περισσότερα προσόντα από τα δικά μου παιδιά που είναι άνεργα; Δεν αντέχω τη μυρουδιά από τα σκουπίδια στην Καραθώνα. Νιώθω προδομένος όταν έτρεχα με την προτροπή του Δημάρχου στην Καραθώνα να αγωνισθώ για να φύγει αυτός που θα έβαζε ξαπλώστρες για καταλήξουν τα πράγματα πολύ χειρότερα με τους φίλους και υποστηρικτές.
Θεωρώ ότι όλοι εμείς οι κουλοί θα ψηφίσουμε στις επόμενες δημοτικές εκλογές με την καρδιά μας και το συναίσθημα. Μπορεί να μην έχουμε πλέον χέρια αλλά θα βρούμε κάτι να ..σηκωθεί για να ρίξουμε τη ψήφο μας εκεί που πρέπει.
Εσείς σαν παράταξη έχετε το μεγάλο ηθικό πλεονέκτημα που στη σημερινή κατάσταση μπορεί να γίνει δύναμη ανατροπής.
Όμως με απογοητεύετε. Πώς είναι δυνατόν να σιωπάτε σε όλα αυτά τα απαράδεκτα που συμβαίνουν από κάποιους Πασοκικούς παράγοντες. Πώς επιτρέπετε στο βουλευτή να σας υποβαθμίζει κατά τέτοιο τρόπο και να θεωρεί ως ιδανικούς για την Δημαρχία κάποιους παλαιούς ξεχασμένους Πασόκους, κάποιους Αθηναίους, κάποιους που δεν έχουν βγάλει άχνα και δεν έχουν αγωνισθεί για τους δημότες; Πώς δεν τον έχετε άκομα φασκελώσει. Και αυτόν και όλους τους άλλους που θεωρούν τους εαυτούς τους κάποιους, μόνο και μόνο γιατί είναι Πασοκικά στελέχη. Γιατί δεν καταδικάζετε την Πασοκική αλλαζονία, που σήμερα που το παλαιό κομματικό κατεστημένο καταρρέει αυτοί ακόμα θεωρούν τους εαυτούς τους κάποιους και εσάς τα τσικό; Γιατί τέλος πάντων δε τα λέτε με σταράτες κουβέντες και σιωπάτε; Γιατί δεν το λέτε αυτό που όλοι γνωρίζουμε. Ότι τελικά κάποιοι Πασοκικοί "παράγοντες" επιθυμούν την επανεκλογή Αναγνωσταρά.
Πείτε το επιτέλους καθαρά. Πέστε τους ότι δεν αντέχετε τα παιχνιδάκια, τους παραγοντισμούς, την υποβάθμιση που επιχειρεί να σας κάνει ο βουλευτής, που τόσα είχε υποσχεθεί στην Αργολίδα και στους πολίτες.
Τί έχετε άραγε να φοβηθείτε; Τους "παράγοντες" που εκπροσωπούν τον εαυτό τους;
Αντιληφθείτε το. Η κοινωνία τους έχει γυρίσει την πλάτη. Αυτό που προβλέπω είναι ότι θα τη γυρίσει και σ΄εσάς εάν σύντομα δεν ξεκαθαρίσετε τη θέση σας.
Πείτε το καθαρά. Οτι είστε μια αυτόνομη δημοτική κίνηση χωρίς εξαρτήσεις από κόμματα και συμφέροντα. Ξεκαθαρίστε τη θέση σας και να είστε σίγουροι ότι όλοι εμείς οι απλοί Πασόκοι θα σας αγκαλιάσουμε. Για να αλλάξουμε τα πράγματα εμείς οι πολίτες, χωρίς τους παράγοντες και τους ξεπερασμένους κομματικούς μηχανισμούς, που σιωπούν ολόκληρη την τετραετία και στο τέλος θεωρούν ότι έχουν και λόγο"

Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

Η "πολυτελής" άποψή μου

Κατηγορήθηκα ότι είναι "πολυτελής" η άποψή μου ότι είναι υπερβολικά στις σημερινές συνθήκες τα 28 εκατομμυριάκια για ένα δρόμο επτά χιλιομέτρων. Μου είπαν (και με πρόσβαλαν), ότι έχω την πολυτέλεια να ομιλώ για τα Καγιέν που θα χρησιμοποιούν τον υπό διαμόρφωση δρόμο και ξεχνώ τους μεροκαματιάρηδες (ταξιτζήδες, φορτηγατζήδες, αγρότες κλπ) που επίσης θα χρησιμοποιούν αυτόν τον δρόμο και οι οποίοι σήμερα κινδυνεύουν και ότι επομένως θα πρέπει η πολιτεία να κατασκευάσει το δρόμο για την ασφάλεια του απλού πολίτη.
Αφήνω τα κοσμητικά και εκφράζω την άποψή μου.
ΠΡΩΤΟΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ. Δυστυχώς η χώρα έπεσε έξω και από τα τεράστια φαραωνικά και δαπανηρά έργα που έγιναν και που κατά το μεγαλύτερο μέρος ωφέλησαν μελετητικές και μεγαλοεργολαβικές εταιρίες. Όπως και να το κάνουμε τα χρήματα είναι περιορισμένα και αυτό που που πρέπει να γίνεται είναι η συσχέτιση ενός έργου με το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Πρέπει να δούμε τις προτεραιότητες και μετά να αποφασίζουμε το τί, το πού και το πόσο.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΟ. Σε όλες μα όλες τις χώρες της Ευρώπης, δίνεται πρώτη προτεραιότητα στους βασικούς οδικούς άξονες και στο τρένο. Μόνον η χρήση του τρένου με την παράλληλη κατασκευή τέτοιων κλειστών εθνικών οδών προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στους εποχούμενους και μετακινούμενους. Είναι τραγικό το 2010 να μην έχει κατασκευασθεί εθνικός δρόμος από Κόρινθο μέχρι Πάτρα και να παραμένει ως ένας απλός επαρχιακός. Το μεγαλύτερο μέρος των πολύνεκρων ατυχημάτων και των ατυχημάτων με σοβαρότατους τραυματισμός γίνεται στον άξονα αυτόν, όπως γινόταν και τα προηγούμενα χρόνια στον Μαλλιακό. Πρέπει επομένως να αποφασίσουμε ποιοί είναι οι βασικοί άξονες με τη μεγαλύτερη κίνηση, που συνδέουν τις μεγάλες πόλεις και όλη η βαρύτητα να δοθεί στην κατασκευή κλειστών αυτοκινητοδρόμων με σωστούς κόμβους. Σε όλες μα όλες τις χώρες της Ευρώπης οι επαρχιακοί δρόμοι είναι πιο στενοί από τους Ελληνικούς και στα ορεινά μέρη με περισσότερες στροφές. Επιτρέψτε μου να το καταθέτω αυτό μετά λόγου γνώσεως, αφού έχω διανύσει με αυτοκίνητο δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στην Ευρώπη, αφού έχω φθάσει με αυτοκίνητο στο πιο βόρειο σημείο της Ευρώπης (Βόρειο Ακρωτήριο στην πολική ζώνη), έχω ταξιδέψει στις δυτικές εσχατιές (Lands End), στη Σκωτία και στο νησί SKY, στην Ουγγαρία, Τσεχία, Γερμανία, Ιταλία, Αυστρία, Γαλλία, Αγγλία, Ελβετία, Πολωνία, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Σερβία, Κροατία, Βοσνία. Παντού είδα σωστούς κλειστούς εθνικούς δρόμους, όμως πουθενά δεν είδα την «πολυτέλεια» των Ελληνικών επαρχιακών δρόμων. Είδα όμως άλλα πράγματα που οδηγούν στην οδική ασφάλεια, όπως αυστηρότατο έλεγχο οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, σωστή οδική συμπεριφορά, σωστή σήμανση των οδών, σωστούς κυκλικούς κόμβους.
ΤΡΙΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΟ ΑΠΟ ΟΛΑ. Η κατασκευή επαρχιακών δρόμων, που σε προδιαθέτουν για αυξημένες ταυχύτητες αποτελεί καταστροφή για την οδική ασφάλεια. Αποφασίσαμε χάριν της ασφάλειας να διαπλατύνουμε και φωταγωγήσουμε την παραλιακή Ναυπλίου-Νέας Κίου. Το αποτέλεσμα ήταν περισσότερα θανατηφόρα και σοβαρά ατυχήματα διότι οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι μεγαλύτερες και οι διασταυρώσεις ακόμα πιο επικίνδυνες. Αποφασίσαμε και κατασκευάσαμε το με ψευδεπίγραφο όνομα δρόμο σύνδεσης των αρχαιολογικών χώρων. Πρέπει να αναλογισθούμε πόσα θύματα θρηνήσαμε τα τελευταία χρόνια, διότι φτιάξαμε ένα δρόμο που σε προδιαθέτει να αναπτύξεις ταχύτητα 120 και πλέον χιλιομέτρων. Θύματα νέοι άνθρωποι, μεροκαματιάρηδες. Δαπανήσαμε ένα σκασμό χρήματα για απαλλοτριώσεις και κατασκευή του δρόμου και το μόνο αποτέλεσμα ήταν να κάνουμε τη ζωή μας πιο αγχώδη και πιο επικίνδυνη και καλύτερη τη ζωή των Πορσεδάδων που φθάνουν στο Ναύπλιο με την γκόμενα για τον καφέ τους πιο γρήγορα. Τώρα θα κατασκευάσουμε ένα νέο δρόμο με 28 εκατομμύρια, με καινούργια χάραξη, προκειμένου να έχουμε μεγαλύτερες ευθείες και να αναπτύσσουμε μεγαλύτερες ταχύτητες. Δεν πιστεύω με τίποτα ότι ο δρόμος αυτός θα προσφέρει στην οδική ασφάλεια, αντιθέτως θα γίνει πιο επικίνδυνος και σε τελευταία ανάλυση κανείς δεν μπορεί να μου προσάψει ότι όταν λέω ότι ο δρόμος θα ευνοήσει τους Καγιενοκατόχους, η άποψή μου αυτή είναι «πολυτελής». Ας θυμηθούμε και κάτι ακόμα. Το τελευταίο Ναυπλιώτικο θύμα στο δρόμο αυτό, ο Πεταλούδας, σκοτώθηκε στο τμήμα όχι των στροφών, αλλά στο τμήμα με τις μεγάλες ευθείες. Δεν λέει κάτι αυτό;
Τί θα μπορούσε να γίνει κατά τη γνώμη μου. Στην υπάρχουσα χάραξη να γίνουν διευθετήσεις στις επτά-οκτώ επικίνδυνες στροφές. Να υπάρξει σ΄αυτές σωστός φωτισμός. Να τοποθετηθούν (όπως στην Κορίνθου-Πατρών) μεγάλες προειδοποιητικές πινακίδες. Να χρησιμοποιηθεί και η Στέρνα ως ο κόμβος προς την Αργολίδα. Αυτά τα λίγα πολυτελή που μπορούν να γίνουν με τα λίγα χρήματα

Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

28.000.000 €

Όλοι πλέον αναγνωρίζουν ότι οι ευθύνες των δύο κομμάτων που κυβέρνησαν τη χώρα για τη χρεοκοπία μας είναι δεδομένες.
Πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι τα χρήματα εκλάπησαν και πρέπει να επιστραφούν.
Διαφθορά στην πολιτική υπήρξε, όμως το τεράστιο ποσοστό των χρεών δημιουργήθηκε λόγω του πελατειακού κράτους, της κακοδιαχείρισης και τέλος λόγω της μεγαλομανίας των πολιτικών μας.
Από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα έγιναν φαραωνικά έργα, που δεν βοήθησαν την οικονομία και δεν καλυτέρεψαν και πολύ τη ζωή των πολιτών. Όλοι μπορούν να δουν μεγαλοπρεπείς πλατείες σε εγκαταλελειμμένα χωριά, εγκαταλελειμμένα κτήρια και τεράστιους δρόμους που δεν υπάρχουν όμοιοί τους σε όλη την Ευρώπη. Γενικά μπορώ να πω ότι οι τελευταίες δεκαετίες ήταν αφιερωμένες στο βασιλέα αυτοκίνητο. Στο να έχουν οι πλούσιοι και οι μικρομεσαίοι δρομάρες για τα Καγιέν τους. Όμως σήμερα πτωχεύσαμε και κόβονται συντάξεις ακόμα και από τους χαμηλοσυνταξιούχους.
Την ίδια όμως στιγμή οι ίδιες καταστροφικές πολιτικές συνεχίζονται.
Διαβάζω σήμερα στην άλλη πρόταση άρθρο του Μ.Α., ότι εγκρίθηκε έργο κατασκευής Καγιενοδρόμου μήκους έξη χιλιομέτρων με προϋπολογισμό, κρατηθείτε, 28.000.000 €. Καλά δεν μάθαμε τίποτα; Δεν έχουμε καταλάβει τίποτα; Συνεχίζουμε σαν να μην έχει συμβεί τίποτα; Θα δώσουμε 28.000.000 € για να συντομέψουμε την μετάβαση του Καγιέν από το Ναύπλιο στην Αθήνα κατά ένα χιλιόμετρο;
Δεν μπαίνω στα σοβαρά θέματα που θίγει ο Μ.Α. σχετικά με την καταστροφή του τοπίου, ούτε με την ανακοίνωση του Πανελληνίου Συλλόγου Αρχαιολόγων για καταστροφή αρχαιοτήτων. Στέκομαι στο ποσό, το οποίο και επαναλαμβάνω για τρίτη φορά. 28.000.000 €.
Θα μου πείτε ότι μέρος των χρημάτων μπορεί να είναι Ευρωπαϊκά κονδύλια, όμως είναι τραγικό να μην μπορούμε να δούμε μπροστά, να μην βλέπουμε πραγματικές ανάγκες και επενδύσεις που μπορούν να έχουν κάποιο νόημα και με αυτή τη λογική να εκμεταλλευόμαστε τα Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Μανιάτης και Ανδριανός έβγαλαν θριαμβευτικές ανακοινώσεις για το έργο. Τους απαντώ με το νούμερο που αναφέρω για τέταρτη φορά. Το έργο θα κοστίσει αγαπητοί κύριοι βουλευτές Αργολίδας, 28.000.000 €.
Μήπως τελικά αντί για το έργο αυτό θα ήταν πολύ μα πολύ πιο χρήσιμο για την Αργολίδα, για τις επιχειρήσεις, για τους εργαζόμενους η κατασκευή των απαραιτήτων έργων στο αεροδρόμιο της Τρίπολης ώστε να μπορούν να έρχονται και στην περιοχή μας πτήσεις τσάρτερ; Μιας και μιλάμε για μεταφορές δηλαδή.

Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Άφησα πίσω τα συντρίμμια

Άφησα πίσω τα συντρίμμια,
κόλπα που ράγισαν το χθες,
λόγους πού έγιναν βλασφήμια
και ένα ψέμα απεχθές...
Νέα διοίκηση στη ΔΕΥΑΝ, νέος Πρόεδρος που αναλαμβάνει χρέη πολλά χρέη.
Ακούω πώς κάποιοι αναζητούν τρόπους αναγκαστικής εκτέλεσης για να πάρουν τα χρήματα που τους οφείλει η ΔΕΥΑΝ.
Τη ρίξανε έξω τη σημαντική αυτή δημοτική επιχείρηση.
Επισημαίνω κάτι.
Ο παραιτηθείς τέως Πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ, παραμένει πρόεδρος στο Γηροκομείο Ναυπλίου.
Το τεράστιο θέμα είναι ότι και το Δημοτικό αυτό Ιδρυμα, έχει ελλείμματα, μεγάλα ελλείμματα και κινδυνεύει με κλείσιμο.
Το ερώτημα λοιπόν είναι.
Η δημοτική αρχή θεωρεί κατάλληλο για Πρόεδρο του Γηροκομείου τον παραιτηθέντα και αντικατασταθέντα τέως Πρόεδρο της ΔΕΥΑΝ;

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

Το χάος της ΔΕΥΑΝ

Κατάφεραν να φέρουν την επιχείρηση σε πλήρες αδιέξοδο.
Για τη ΔΕΥΑΝ ομιλώ.
Συνολικό χρέος γύρω στα 12 εκατομμύρια
Ετήσιο έλλειμμα, ακόμα και τώρα που τελείωσαν τα έργα πάνω από ένα εκατομμύριο.
Τα νούμερα δεν βγαίνουν.
Έτσι ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ ζήτησε νέο δάνειο. Φαίνεται ότι ο Δήμαρχος του το αρνήθηκε.
Κόντρα με τους υπαλλήλους της επιχείρησης.
Αποδεδειγμένα πολύ καλό νερό που έχουν οι πηγές της Λέρνας, δεν πίνεται από το μεγαλύτερο μέρος των δημοτών.
Ο Δήμος Ασίνης αγοράζει από τη ΔΕΥΑΝ το νερό σε πολλαπλάσια τιμή απ΄ότι το πληρώνει ο Ναυπλιώτης.
Ο Πρόεδρος ζητά από το Δήμο Ασίνης να εξοφλήσει τους φουσκωμένους λογαριασμούς. Όμως σε λίγο καιρό έχουμε εκλογές και ο Δήμαρχος δεν θέλει να γίνει και άλλο δυσάρεστος στους Ασιναίους δημότες.
Θα μπορούσα να συνεχίσω και άλλο με τα έργα, τις προμήθειες, τον τρόπο λειτουργίας, τις σπατάλες.
Δεν θα επεκταθώ. Όμως ένα είναι το βέβαιο. Οτι η επιχείρηση δεν βρίσκεται πλέον στο χείλος του γκρεμού αλλά ήδη έχει πέσει στο βάραθρο.
Έτσι ο Πρόεδρος "παραιτήθηκε". Τον αντικατέστησε ο ίδιος ο Δήμαρχος.
Όμως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για το σήμερα και το αύριο.
Τί θα γίνει με τα χρέη.
Ποία θα είναι η τιμολόγηση του νερού και των υπηρεσιών της ΔΕΥΑΝ στα χωριά που θα συνενωθούν στο νέο Δήμο Ναυπλιέων.
Ακούστε χάος.
Αντλεί νερό από τη Λέρνα η ΔΕΥΑΝ. Αντλεί και η ΔΕΥΑΡ. Πληρώνει ρεύμα η ΔΕΥΑΝ. Πληρώνει και η ΔΕΥΑΡ. Η ΔΕΥΑΝ αντλεί νερό όλο το 24ωρο, χωρίς να το χρειάζεται και το περισσευούμενο χύνεται στη θάλασσα. Άλλη τιμή πληρώνει ο Ναυπλιώτης, άλλη ο Δρεπανιώτης. Η Κίος θα πάρει νερό από τη ΔΕΥΑΝ σε άλλη τιμή, χαμηλότερη από αυτήν που πληρώνει ο Τολιανός, αλλά πολύ ψηλότερη από αυτήν που πληρώνει ο Ναυπλιώτης. Η Κίος θα είναι αύριο τμήμα του Δήμου Άργους Όλος ο Δήμος Μηδέας, που θα είναι αύριο τμήμα του νέου Δήμου Ναυπλιέων δεν θα παίρνει νερό από τη ΔΕΥΑΝ αλλά από τη ΔΕΥΑΡ, αφού ήδη έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις και έχουν προχωρήσει τα έργα. Ακούγεται ότι η τιμή που θα καταβάλει η Μηδέα στη ΔΕΥΑΡ θα είναι μικρότερη από αυτήν που θα καταβάλει στη ΔΕΥΑΝ η Κίος. Το έργο του κεντρικού αγωγού ύδρευσης το κατασκεύασε η ΔΕΥΑΝ πριν από χρόνια με χρηματοδότηση της Ευρώπης, αλλά με την υποχρέωση να δώσει νερό στους γειτονικούς Δήμους, πράγμα που δεν έκανε, εκτός από την εξαίρεση του Δήμου Ασίνης.
Έχει σκεφθεί κανείς από τους αρμοδίους πώς θα διαχειρισθούμε αύριο τα νερά των πηγών; Έχει σκεφθεί κανείς τον τρόπο τιμολόγησης του νερού στους γειτονικούς Δήμους; Θα πληρώνουν και ΄την προσαύξηση για τα έργα που έχουν γίνει μόνον στο Ναύπλιο; Θα πληρώνουν και τέλη αποχέτευσης χωρίς να τους έχουμε κατασκευάσει δίκτυα; Θα πληρώνουν τα αυξημένα πάγια, προκειμένου να μειωθεί το χρέος της υπερχρεωμένης ΔΕΥΑΝ;
Έχουν άραγε σκεφθεί οι ψηφοφόροι ποιόν θα εμπιστευθούν να διαχειρισθεί τις υποθέσεις που αφορούν το μέγιστο αγαθό της φύσης που είναι το νερό;

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

ΔΕΥΑΝ Μια νέα λογική για το πώς θα ξεχρεώσει

Σας έχω άμεση ενημέρωση. Λέχθηκε μέσα στο δημοτικό συμβούλιο από σύμβουλο της συμπολίτευσης και δεν διαψεύσθηκε από τη δημοτική αρχή. Η ΔΕΥΑΝ θα εισπράξει από τους δημότες της Ασίνης, της Τίρυνθας και της Μηδέας, πέραν από το ποσό για την κατανάλωση νερού και 400.000 ευρώ ετήσια μόνον από τα πάγια. Έτσι θέλει η σημερινή εξουσία στο Δήμο Ναυπλίου.
Δεν φθάνει που τη ρίξανε έξω την επιχείρηση, δεν φθάνει που έχουν σκέψεις και για νέο δάνειο, δεν φθάνει που χρεώνουν το νερό στο Δήμο Ασίνης σε τιμή πολλαπλάσια σε σχέση με αυτό που πληρώνει ο Ναυπλιώτης, θα αυξήσουν και τα πάγια που πληρώνουν σήμερα οι αυριανοί συνδημότες μας.
Δεν σφάξανε.
Μαύροοοο.

Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

Το πρώτο επώνυμο άρθρο που δημοσιεύουμε

Μέχρι τώρα δεν είχε αναρτηθεί επώνυμο άρθρο στο παρόν ιστολόγιο.
Η απουσία αυτή είχε την αιτία της ότι ουδείς μέχρι τώρα είχε ζητήσει να αναρτηθεί η άποψή του ή κάποιο άρθρο του.
Ο φίλος Ηλίας Παπαδόπουλος απέστειλε το άρθρο του με τίτλο "ΑΧ ΕΥΡΩΠΗ".
Με χαρά το δημοσιεύουμε και στο airetika και στο αδελφό efevretika

ΑΧ ΕΥΡΩΠΗ

Άρθρο του Ηλία Παπαδόπουλου


Η νέα περίοδος που έχει ανοίξει με την οικονομική κρίση και την προσφυγή της χώρας μας στον δανεισμό από Ε.Ε – Δ.Ν.Τ, έχει παράλληλα θέσει και με ιδιαίτερα οξύ τρόπο μία σύγχρονη τοποθέτηση αναφορικά με τις σχέσεις της Ελλάδας με την Ευρώπη ( αλλά και την Ε.Ε ).
Κυρίαρχη στην Ελληνική αριστερά είναι η θεωρία της ΄ νεοεξάρτησης ΄. Παρόλο που η άποψη αυτή έχει διάφορες αποχρώσεις, σε γενικές γραμμές βλέπει την Ελλάδα σαν ένα λιγότερο ή περισσότερο καθυστερημένο καπιταλιστικό σχηματισμό, του οποίου η άρχουσα τάξη και η εκάστοτε κυβέρνηση ακολουθούν ενδοτική πολιτική απέναντι στις μεγάλες δυνάμεις και τα διεθνή καπιταλιστικά κέντρα ( Η.Π.Α – Ε.Ε – Δ.Ν.Τ ) ή κατά περίπτωση είναι στην ουσία υπηρέτες τους.
Ταυτόχρονα η άποψη αυτή, στις πιο ακραίες μορφές της τουλάχιστον, διαβλέπει και την ύπαρξη ενός σκοτεινού σχεδίου υπονόμευσης της Ελλάδας από ύποπτα κέντρα, το οποίο εκδηλώνεται κυρίως στα ΄ εθνικά ΄ μας θέματα με την υποστήριξη των απόψεων της Τουρκίας και των Σλαβομακεδόνων γειτόνων μας.
Την πολιτική της κυβέρνησης Παπανδρέου,λοιπόν, την ερμηνεύει με όρους υποτέλειας, έως και την εξισώνει με δοσιλογικές κυβερνήσεις του παρελθόντος μιλώντας για πατριωτικό αγώνα και υποστηρίζοντας την άποψη της δημιουργίας ενός νέου εθνικοαπελευθερωτικού μετώπου, ενός νέου Ε.Α.Μ.
Είναι έτσι όμως η πραγματικότητα μέσα στην οποία ζούμε; Καταρχήν πρέπει να δούμε ότι η συζήτηση αυτή δεν είναι καινούρια. Γίνεται από την δεκαετία του 30. Από τότε στην αριστερά γίνεται μία ιδεολογική σύγκρουση ανάμεσα σε αυτούς που βλέπουν την Ελλάδα καθυστερημένη και στην ουσία υποτελή χώρα, κάτι που γενά στην ουσία παλλαϊκά καθήκοντα για την αριστερα και θέματα αστικού εκσυγχρονισμού για την χώρα, και ανάμεσα σε αυτούς που δεν θεωρούν βέβαια την Ελλάδα καπιταλισμό του μεγέθους των μεγάλων δυνάμεων της εποχής, αλλά πάντως την βλέπουν σαν καπιταλιστικό σχηματισμό που θέτει ζήτημα ταξικής σύγκρουσης με την κυρίαρχη σε αυτόν τάξη, αλλά και προοπτική σοσιαλιστικού μετασχηματισμού του.
Αν βέβαια τότε η συζήτηση είχε ένα νόημα, να υπενθυμίσω ότι σήμερα είμαστε στον σκληρό πυρήνα της Ε.Ε, στο ΝΑΤΟ και στις πρώτες θέσεις σε επενδύσεις σε όλες τις Βαλκανικές χώρες, με ταυτόχρονα ανοίγματα σε όλη τη γειτονιά μας ( Αρμενία, Αραβικές χώρες, ακόμα και Τουρκία ). Είμαστε στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως στην ναυτιλία και στον τουρισμό. Αντί να στέλνουμε μετανάστες στα πέρατα του κόσμου δεχόμαστε. Οι Τούρκοι έμποροι στην Πόλη και σε όλα τα Μικρασιατικά παράλια μιλάνε Ελληνικά και περιμένουν σαν μάννα εξ ουρανού τους Έλληνες τουρίστες. Οι Τούρκοι επιπλέον χρειάζονται βίζα για να έρθουν στην Ελλάδα, όχι όμως και οι Έλληνες για να πάνε στην Τουρκία.
Πιστεύω λοιπόν ότι μία σύγχρονη ματιά δεν μπορεί παρά να δει την Ελλάδα μικρομεσαία χώρα στον παγκόσμιο συσχετισμό δύναμης, αλλά ταυτόχρονα κυρίαρχη μαζί με την Τουρκία στα Βαλκάνια και στην ΄ κοντινή ΄ σε εμάς Ανατολή.
Βέβαια η εικόνα αυτή έχει και τις αντιφάσεις της, οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στην υστέρηση του παραγωγικού τομέα και στην ανάπτυξη ενός αναποτελεσματικού ακόμα και με αστικά κριτήρια, πελατειακού κράτους, εχθρικού για τον πολίτη, στην μεγάλη δύναμη της εκκλησίας κ.λ.π θέμα στο οποίο για οικονομία χώρου δεν επεκτείνομαι περισσότερο.
Αν όμως αυτή είναι η αληθινή εικόνα, τότε η κυβέρνηση Παπανδρέου δεν αποτελείται ούτε από υπηρέτες των Η.Π.Α και της Ε.Ε, ούτε και από προδότες των ΄ εθνικών ΄ μας συμφερόντων. Αποτελείται από αστούς πολιτικούς που κάνουν το καλύτερο δυνατόν για το ξεπέρασμα της κρίσης του κεφαλαίου, ρίχνοντας τα βάρη στην εργασία. Αποτελείται από ΄ εκσυγχρονιστές ΄ που κάνουν ότι μπορούν ώστε η Ελληνική αστική τάξη να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί σε περιφερειακό επίπεδο και η Ελλάδα να επανακτήσει το ΄ κύρος ΄ της Σημιτικής περιόδου εντός της Ε.Ε. Το Δ.Ν.Τ λοιπόν καθώς και η Ε.Ε δεν είναι τα αφεντικά της αλλά οι διεθνείς συνεργάτες της στην εφαρμογή της πολιτικής της. Ιδιαίτερα η Ε.Ε. είναι μία διεθνική ένωση κρατών που λειτουργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που λειτουργούν και τα επιμέρους κράτη που την αποτελούν, με τους θεσμούς της φιλελεύθερης αστικής δημοκρατίας πολιτικά και με τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής οικονομικά.
Όλα αυτά βέβαια δεν αναιρούν την ανάγκη να επικαιροποιούμε την άποψή μας στις νέες εξελίξεις που στην εποχή μας έρχονται με καταιγιστικούς ρυθμούς. Ούτε μας εμποδίζουν να ζητάμε να φύγει το Δ.Ν.Τ Επίσης δεν γίνεται να μην βλέπουμε ότι εντός της Ε.Ε. αναπτύσεται μία γραφειοκρατία που έχει αρχίσει να κινείται αυτόνομα και με σαφώς μικρότερη νομιμοποίηση από αυτή των εθνικών κυβερνήσεων που έχουν εκλεγεί με καθολική ψηφοφορία.
Ας επιστρέψουμε όμως στην πολιτική της κυβέρνησης Αν τα προηγούμενα ισχύουν, πρόκειται για μία σαφώς ταξική επίθεση στην οποία πρέπει να απαντήσουμε και εμείς με τον ίδιο τρόπο. Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένα ΄ εσωτερικά ΄ αιτήματα, όπως γενναία αύξηση της φορολογίας του κεφαλαίου και της εκκλησιαστικής περιουσίας, με ταυτόχρονη δραστική μείωση των εξοπλισμών. Επίσης, πρέπει να ανοίξει πλατιά η συζήτηση για τις δημόσιες δαπάνες. Είναι η αλήθεια, και πρέπει να την αναδείξουμε, ότι οι δημόσιες δαπάνες δεν είναι υψηλές γιατί οι μισθοί είναι υψηλοί, ούτε γιατί οι πραγματικές δαπάνες για παιδεία, υγεία είναι υψηλές, αλλά γιατί οι δαπάνες για τον στρατό και τις δυνάμεις καταστολής είναι τεράστιες και επιπλέον τεράστια ποσά χάνονται εξαιτίας της μορφής με την οποία συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις έχουν δομήσει τον δημόσιο τομέα.
Επιπλέον, πρέπει να παραδεχθούμε το γεγονός ότι η άλλη πλευρά έχει αποδειχθεί ασύγκριτα πιο διεθνιστική από εμάς και να αναζητήσουμε πολιτικές και αιτήματα που θα υπερβαίνουν τον εθνικό αλλά και κλαδικό κατακερματισμό των αγώνων. Και πάλι ενδεικτικά: ευρωπαϊκός στρατηγικός δημόσιος τομέας, ενιαία προοδευτική φορολόγηση, ΄ πράσινες ΄ πολιτικές ( όσο και αν ο όρος έχει πολυφορεθεί είναι κρίσιμο θέμα ), ενιαία πολιτική κοινωνικής πρόνοιας κ.λ.π
Τέλος, πρέπει να συζητήσουμε ειλικρινά μεταξύ μας.. Τις πολιτικές της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ σαφώς και τις απορρίπτουμε και τις πολεμάμε, όπως ακριβώς το ίδιο κάνουμε και με την πολιτική της εθνικής μας κυβέρνησης ( χωρίς να μας περνάει από το μυαλό να φύγουμε και από την Ελλάδα υποθέτω… ) Το θέμα είναι πώς, με απομονωτισμό, εθνοκεντρισμό και με κεντρικό αίτημα την επιστροφή στην παλιά καλή δραχμή και τον σχηματισμό ενός μετώπου που θα οδηγήσει σε μία ΄ φιλολαϊκή΄ κυβέρνηση;
Νομίζω ότι, καταρχήν, πρέπει όλοι να ξεκαθαρίσουν σε ποιο περιβάλλον θα εφαρμοστεί η πολιτική μιας σοσιαλιστικής ή έστω φιλολαϊκής κυβέρνησης. Στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο καπιταλιστικό περιβάλλον εντός της αστικής δημοκρατίας, με ταυτόχρονη αποδέσμευση από την Ε.Ε. ή έστω το ευρώ; Με αυτοδύναμη ανάπτυξη; Υπάρχει κάποιο διεθνές παράδειγμα που να ενισχύει αυτήν την άποψη; Ήταν τόσο τέλεια η εποχή της δραχμής; Πώς θα τα παει στην εποχή μας, δεδομένης της παρούσας ανυποληψίας της χώρας μας στο διεθνές περιβάλλον; Σε ποια κατάσταση είναι η παραγωγική βάση της χώρας και η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, ώστε να είναι δυνατή αυτή η αυτοδύναμη ανάπτυξη;
Αν πάλι βλέπουμε την όλη διαδικασία να παίρνει ταυτόχρονη αντικαπιταλιστική προοπτική, δύο παρατηρήσεις. Πρώτον, είναι αναντίστοιχη με την διάθεση της πλειοψηφίας του κόσμου, μία τελείως απογειωμένη άποψη. Δεύτερον, ο χώρος που σχηματίζει μία γεωγραφική, οικονομική, πολιτιστική ενότητα στην οποία να είναι πραγματική δυνατότητα η αντικαπιταλιστική και σοσιαλιστική προπτική είναι η Ευρώπη. Μπορεί η κουβέντα για τη δυνατότητα ύπαρξης μίας και μόνο σοσιαλιστικής χώρας να έχει κάποιο ενδιαφέρον αν αυτή η χώρα έχει το μέγεθος, τον πληθυσμό και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της Ρωσίας, δεν ξέρω όμως αν έχει το ίδιο αν μιλάμε για τα αντίστοιχα μεγέθη της Ελλάδας ( χωρίς βέβαια αυτό να αναιρεί τη σοβαρότητα του επιχειρήματος ότι από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε.... ).
Τέλος, και ξέροντας ότι ζητάω κάτι πολύ δύσκολο από ανθρώπους που αναλύουν πάνω στην οικονομική βάση, νομίζω ότι το όλο θέμα της Ευρώπης πρέπει να το δούμε με μπόλικο ιδεαλισμό. Η ιδέα της ενωμενης Ευρώπης είναι δικό μας όραμα και θα κάνουμε πολύ άσχημα εάν το χαρίσουμε στην άλλη πλευρά. Βέβαια, από την ίδρυση του Νεοελληνικού κράτους υπήρχαν πάντα ένα φιλοευρωπαϊκό και ένα αντιευρωπαϊκό ρεύμα, κάτι που με διαφορετικούς βέβαια όρους πιθανόν να αντικατοπτρίζεται και στη σημερινή διάσταση απόψεων...