Διάβασα το άρθρο του "πράσινου" Βαγγέλη Σπινθάκη από την Κόρινθο στο sfendona.gr με τίτλο "η αριστερά των γιωταχήδων με την ευκαιρία της αύξησης των διοδίων".
Διάβασα και την απάντηση που πήρε από το blog http://aristerosxima.blogspot.com
Αν μου επιτρέπεται, παρεμβαίνω και εγώ.
Έμεινα έκπληκτος από το ύφος και την επίθεση που εξαπέλυσε ο αγωνιστής της οικολογίας Βαγγέλης κατά των αριστερών που αγωνίζονται κατά των διοδίων που εισπράττουν οι Μπομπολαίοι και όμοιοί τους.
Δεν αντιλαμβάνομαι και το λόγο που το παραπάνω blog της αριστεράς έκανε θέμα το άρθρο του Βαγγέλη και την αντεπίθεση που με τη σειρά του εξαπέλυσε όχι κατ΄αυτού αλλά γενικά κατά της "Οικολογίας των διοδίων".
Θεωρώ απαράδεκτο ιδιώτες να εισπράττουν αυξημένα διόδια για δρόμους που ήδη έχουν κατασκευασθεί και με χρήματα φορολογουμένων. Πιστεύω ότι οι συμβάσεις παραχώρησης είναι αντισυνταγματικές και σκανδαλώδεις και πρέπει άμεσα να ακυρωθούν. Είναι δικαιολογημένη η αγανάκτηση των πολιτών και σωστό το κίνημα κατά των διοδίων που εισπράττουν οι μεγαλοεργολάβοι.
Όμως θεωρώ ορθή τη σκέψη του Βαγγέλη, ότι η χρήση του αυτοκινήτου έχει ένα μεγάλο περιβαλλοντικό κόστος και ότι είναι ορθή η ύπαρξη διοδίων, με την προϋπόθεση ότι αυτά θα εισπράττονται από το Κράτος. Θεωρώ ότι είναι σωστό να υπάρχει οικονομικό αντικίνητρο στη χρήση του ΙΧ, με παράλληλα κίνητρα στη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, ιδίως σταθερής τροχιάς. Πιστεύω ότι στη σημερινή οικονομική κατάσταση που βιώνουμε θα πρέπει να σταματήσει κάθε κατασκευή μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, με εξαίρεση το Κόρινθος-Πάτρα για την αποφυγή των εκατοντάδων ατυχημάτων.
Επομένως πιστεύω ότι το κίνημα κατά των διοδίων, πρέπει να αλλάξει και να μετατραπεί σε κίνημα κατά των συμβάσεων παραχώρησης, κατά των τεράστιων ποσών που εισπράττονται από τα μεγαλοεργολαβικά συμφέροντα για την κατασκευή νέων Εθνικών οδών. Πρέπει να το πούμε ανοιχτά. Δεν θέλουμε ιδιώτες να εισπράττουν διόδια. Ζητάμε τα διόδια να εισπράττονται από το Κράτος και με τα ποσά αυτά να ενισχύεται ο σιδηρόδρομος, οι άγονες γραμμές στα μικρά νησιά, με χαμηλά εισιτήρια για τους πολίτες. Όποιος θέλει να χρησιμοποιεί τις εθνικές οδούς, ναι να πληρώνει.
Κάποια στιγμή θα πρέπει να μιλήσουμε ανοιχτά για τις "κομματικές" εταιρίες και για όλους αυτούς τους αχυράνθρωπους που (και σε τοπικό επίπεδο) εμφανίζονται από το πουθενά με βιοτεχνική - βιομηχανική και κατασκευαστική δραστηριότητα και οι οποίοι υπό συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού γ...ουν κάθε υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα, αφήνοντας πίσω τους καμμένη γη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέχρι και σκηνικό για 4(!) κολοπολυκατοικίες έχει στηθεί σε αυτή την πόλη - τα ξεχνάμε αυτά?
Οι μεγαλοεργολάβοι και οι κατασκευαστικές είναι η βιτρίνα της ιστορίας.
Η Ελλάδα βρίσκεται σε άτυπη εσωτερική κατοχή, σε καθεστώς παρασιτικού καπιταλισμού, μία χώρα των δοσίλογων, των μαυρογιαλούρων και των μαυραγοριτών και με ένα λαό που ακόμα αδυνατεί να πιάσει την άκρη του νήματος και να καταλάβει ότι η διάχυση της διαφθοράς προς τα κάτω έχει τελικά βαρύ τίμημα.
Τελικά, ίσως να μας αξίζουν όλα αυτά.
Χ.Δ.
Συμφωνώ με το κείμενό σας σχετικά με το ότι πρέπει να υπάρχουν κίνητρα για να χρησιμοποιούνται τα ΜΜΜ (φθηνότερα εισητήρια πχ ιδίως στα μη ρυπογόνα όπως το τρένο, τραμ, προαστιακός) αλλά διαφωνώ πως τα διόδια είναι ένας τρόπος για να "τιμωρουνται" όσοι μολύνουν με τα Ι.Χ. και ένας τρόπος ώστε να επενδυθούν χρήματα στα ΜΜΜ. Ο λόγος είναι πως όσοι έχουν Ι.Χ. πληρώνουν παραπάνω με τα τέλη οδικής κυκλοφορίας, τα πράσινα τέλη, το ΚΤΕΟ, βενζίνη κτλ που ήδη είναι θέμα συνείδησης και αντοχής τσέπης η χρήση του. Ακόμα, διαφωνώ κάθετα με το επιχείρημα των επιπλέον φόρων (κρατικά διόδια) ώστε να αναπτυχθεί κάποιος ασθενικός κρατικός τομέας. Πόσες επιδοτήσεις για την ανάπτυξη των ΜΜΜ έχει πάρει το Κράτος και πόσα χρήματα έχουν πιστωθεί από τους κατά καιρούς προυπολογισμούς;Και τι ανάπτυξη τελικά είχαν τα ΜΜΜ;Πιστεύω πως η ανάπτυξη των ΜΜΜ και τα κίνητρα για τη χρήση τους είναι μια διαφορετική υπόθεση από τα διόδια (χαράτσι ανά 50 χιλιόμετρα) και πως όλα μαζί εντάσσονται στη λογική αν είμαστε υπέρ της στενής ανταποδοτικότητας ή υπέρ της λειτουργίας ενός κράτους που συνολικά διαχειρίζεται τα θέματα αυτόνομα και με προγραμματισμό ανάλογα με τις ανάγκες χωρίς παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφήGrafw giati xarhka to sxolio tou prwtou anwnymou X.D. kai na symplhrwsw... to kolpo grosso pou exei stithei enantion tou Ellhnikou Laou einai poly megalo. O laos sthn peina kai sthn ftwxeia me perikopes kai meiwseis kai oi koi Papandreou kai Pagkalos na xalane to poso twn 24.000 eyrw, pou isodynamei me tis ethsies apodoxes enos misthosynthrhtou, mesa se dyo meres se dwra kai thlefwna (vlepe dhmosievma efhmeridas Dhmokratia pou epivevaiwthike). Afth kai an einai perikoph dhmosias spatalhs... kai oi Ellhnes mazi me ton Pagkalo ta fagan. Ma kala yparxei anthrwpos sthn Ellada pou synexizei na einai Pasokos alla kai an htan na synexizei na to leei???? Ntroph re apatewnes. Vouliaksate thn Ellada mas sto vourko.
ΑπάντησηΔιαγραφή