Μόνος ολομόναχος




Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Κάθε λιμάνι και καημός

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2008, πριν από τέσσερα σχεδόν χρόνια ξεκινούσε το ταξείδι των αιρετικών. Οι δύο πρώτες αναρτήσεις εδώ και εδώ αφορούσαν το λιμάνι της ταλαιπωρίας ή άλλως το λιμάνι του Ναυπλίου..
Τέσσερα χρόνια μετά και τα προβλήματα παραμένουν ως έχουν και οι προτάσεις που τότε εγώ είχα εκθέσει παραμένουν επίκαιρες όσο ποτέ.
Λίγες μέρες πριν από τις δεύτερες βουλευτικές εκλογές, έγινε μια σύσκεψη στο Δημαρχείο του Ναυπλίου και αφορούσε τα θέματα του λιμανιού.
Καλεσμένοι οι γνωστοί παράγοντες και βέβαια οι δύο από τους τρεις, μόλις πριν από λίγες μέρες, εκλεγέντες βουλευτές Αργολίδας.
Συνηθισμένοι στα ίδια και στα ίδια και στους ίδιους και τους ίδιους, οι αρμόδιοι ξέχασαν να καλέσουν τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είχαν χωνέψει ότι τα πράγματα δεν ήσαν πλέον μόνον Πασοκονεοδημοκρατικά. Διαμαρτυρήθηκε έντονα η Τοπική Οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ και η απάντηση ήλθε μετά από λίγες μέρες, ότι ήταν παράλειψη και λάθος των υπηρεσιών του Δήμου.
Φαντάζομαι, ότι η δικαιολογία ήταν ειλικρινής, αφού η δύναμη της συνήθειας δύσκολα αλλάζει.
Την επόμενη φορά, αν υπάρξει, φαντάζομαι, ότι θα καλέσουν τον Δ. Κοδέλλα. Όμως το τέλμα δεν πρόκειται να το ανακατέψουν. Μια ωραία παρέα θα συνεχίσουν να είναι, με την προσθήκη κάποιου περίεργου, που θα προσπαθήσουν να τον  απομονώσουν.
Απόδειξη τούτου είναι ότι δεν ξέχασαν να καλέσουν μόνον τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τις δημοτικές παρατάξεις. Ξέχασαν και τα άλλα κόμματα, που αντιπροσώπευαν, τότε, όταν έγινε η πρόσκληση, πάνω από το 50% των πολιτών.
Και το κυριότερο της ωραίας ατμόσφαιρας της όμορφης παρέας είναι ότι κανείς δεν έχει βάλει στόχους και προτεραιότητες για το λιμάνι της ταλαιπωρίας. Κανείς δεν έχει αποτιμήσει την σημερινή κατάσταση σε όλες τις διαστάσεις της. Κανείς δεν έχει συνυπολογίσει την πτώχευση της χώρας για να εκπονηθεί ένα σχέδιο για την μείωση της ταλαιπωρίας και την αναβάθμιση του λιμανιού.
Έλεγα τότε: "Δεν μπορεί παρά να είναι αυτονόητο ότι μια μαρίνα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ιστορικό κέντρο. Έτσι θα δημιουργηθεί μια πολύ καλύτερη σχέση του επισκέπτη, ερασιτέχνη της θάλασσας, με την πόλη. Δεν είναι δυνατόν να τον οδηγήσουμε μακρυά δίπλα στα αδρανή και στο εμπορικό λιμάνι. Είναι αδιανόητο να τοποθετήσουμε τα μικρά τουριστικά σκάφη μέσα στα διασταυρούμενα ηχητικά πυρά των κέντρων της παραλιακής και των μπαρ της Μπουμπουλίνας. Δεν μπορούμε στα σοβαρά να αναζητάμε τον καλό τουρισμό και ταυτόχρονα να τον ρένουμε με άμμους και χώματα. Τί λέτε; Πιστεύετε σοβαρά ότι μια τέτοια μαρίνα θα γεμίσει από σκάφη; Ποιοί ηλίθιοι θα επισκεφθούν το λιμάνι της ταλαιπωρίας και τη ρύπανσης, που θα τους αφήσει ξύπνιους όλη τη νύκτα; Δεν είναι επίσης λογικό να επιζητάμε τη δημιουργία μιας μαρίνας που στην ουσία θα αποτελεί το χειμερινό «πάρκινγκ» των σκαφών των Αθηναίων, πράγμα που θα προσφέρει ελάχιστο όφελος για την πόλη και τεράστιο βάρος με τη μόλυνση του Αργολικού κόλπου. Ας επιδιώξουμε λοιπόν το πολύ απλό, την άριστη εξυπηρέτηση των διερχομένων σκαφών που θα επισκέπτονται την πόλη μας, πράγμα που θα δημιουργήσει ένα τεράστιο όφελος για όλους. Ο χώρος του λιμανιού μπροστά από την οδό Μπουμπουλίνας να είναι ο κατάλληλος και με μια μικρή επένδυση είναι δυνατόν σε ελάχιστο χρόνο να έχουμε ένα αγκυροβόλιο, που δεν θα μολύνει και που θα έχει όλες τις υποδομές να δεχθεί μικρά και μεγάλα τουριστικά σκάφη. Το καλοκαίρι του 2009 θα μπορούσε να είναι έτοιμο. Αντί λοιπόν να ακούμε τις μεγαλοστομίες που τόσα χρόνια δεν έχουν γίνει πραγματικότητα και που δεν θα προσφέρουν τα αναμενόμενα, ας κάνουμε τα λογικά και τα εύκολα με άμεσο όφελος για την πόλη Αυτονόητο βέβαια και παρελκόμενο μια τέτοιας μαρίνας είναι ότι θα υπάρξει επιτέλους σεβασμός των ωρών κοινής ησυχίας και όχι μουσική μέχρι τις 3 το πρωί όπως πολύ «όμορφα» αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο."
Τι έγινε από τότε; Χωροθετήθηκε η θέση της μαρίνας μακρυά από την πόλη, πέρα από το εμπορικό λιμάνι και συγκεκριμενοποιήθηκαν τα σχέδια της φαντασίας των μελετητών. Κτήρια χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, για τη δημιουργία ενός νέου εμπορικού κέντρου και σημείου διασκέδασης και λιμενικές εγκαταστάσεις κατάλληλες για χειμερινό πάρκινγκ σκαφών. Το όλο σχέδιο δεν είχε καμία σχέση με τη δημιουργία ενός οργανωμένου αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών με άμεση σύνδεση με την πόλη, τη ζωή της, τα καταστήματα. Και βέβαια μετά το πολυτελέστατο και πανάκριβο σχέδιο, που δημοσιεύθηκε  στο ΦΕΚ πριν από τις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές, τα πάντα οδηγήθηκαν σε τέλμα. Πρότεινα και πίστευα ειλικρινά ότι θα ήταν δυνατόν το 2009 να είχαμε μια μαρίνα στο Ναύπλιο. Κανείς από τους αρμόδιους δεν με άκουσε. Οι πολίτες επέλεξαν και πάλι το δημοτικό σχήμα που προωθούσε τις πολυτελείς επενδύσεις, τα πανάκριβα έργα, τα αδύνατα στην πράξη ΣΔΙΤ. Έτσι τέσσερα χρόνια μετά, οργανωμένο αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών από το Πί μέχρι την οδό Σωφρόνη δεν πρόκειται να έχουμε, αν δεν πάρουμε χαμπάρι, ότι το σχέδιο όχι μόνον δεν είναι ωφέλιμο, αλλά ούτε και δυνατό.
Έλεγα τότε: "Πριν από ελάχιστο χρόνο έγινε στο λιμάνι του Ναυπλίου ένα δαπανηρό έργο εκβάθυνσής του στα 8 μέτρα. Ενα έργο σημαντικό για την πόλη, αφού πλέον σύμφωνα με τις προδιαγραφές, που θάπρεπε να έχει το λιμάνι, σχεδόν όλα τα κρουαζιερόπλοια, που έρχονται στο Ναύπλιο, θα μπορούσαν να μπαίνουν μέσα και να δένουν στις προβλήτες. Και όμως σήμερα τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια, με βύθισμα πολύ μικρότερο των 8 μέτρων παραμένουν αρόδο. Έτσι οι επιβάτες, που φθάνουν μόνο με λάντζες, επιβιβάζονται άρον-άρον στα λεωφορεία για ξενάγηση στους αρχαιολογικούς χώρους, επισκέπτονται μόνο τα καταστήματα που έχουν αποφασίσει «οι αρμόδιοι» και τελικά μένει ελάχιστος χρόνος για περιήγησή τους στην πόλη μας. Εκατοντάδες τουριστικές επιχειρήσεις του Ναυπλίου (καταστήματα τουριστικών ειδών, εστιατόρια, κοσμηματοπωλεία, καφενεία κλπ) χάνουν κατ΄ έτος τεράστια ποσά, μόνο και μόνο διότι κάτι δεν πάει καλά στο λιμάνι μας, τα πλοία παραμένουν αρόδο, παρά το έργο που έγινε και τα εκατομμύρια που δαπανήθηκαν, ενώ το λιμενικό ταμείο δεν έχει θεωρήσει καν σωστό να ενημερώσει τους πολίτες για το τί έχει γίνει και το έργο της εκβάθυνσης δεν απέδωσε αυτά που έπρεπε.
Το λιμενικό Ταμείο όμως δεν ενημέρωσε ούτε και για το απαγορευτικό που εκδόθηκε για τα πλοία με βύθισμα μεγαλύτερο των 5,50 μέτρων όσον αφορά την ανατολική προβλήτα του λιμένος. Ποιός ευθύνεται για την απαγόρευση αυτή; Το ερεύνησαν οι αρμόδιοι του λιμενικού ταμείου; Μήπως ευθύνονται τα πλοία που μεταφέρουν τα αδρανή υλικά; Οχι, μας λέει, το λιμενικό ταμείο, αφού πρόσφατα τροποποίησε τον προϋπολογισμό του προκειμένου να κάνει το ίδιο το έργο της επανεκβάθυνσης του λιμανιού, ένα έργο που είχε γίνει πάλι πριν από ελάχιστο καιρό. Εγώ τουλάχιστον δεν πείσθηκα ότι το λιμάνι έγινε πιο ρηχό έτσι από μόνο του και ότι δεν φταίει κανείς και γι΄αυτό μειοψήφισα κατά την έγκριση της τροποποίησης του προϋπολογισμού. Δεν έχουν οι αρμόδιοι παρά να μας φέρουν μια μελέτη που να αποδεικνύει τους ισχυρισμούς τους, ώστε να πεισθούμε ότι καλώς θα δαπανηθούν τα χρήματα από ίδιους πόρους."
Τι έγινε από τότε; Απομακρύνθηκαν τα αδρανή από το λιμάνι, αλλά το απαγορευτικό για την ανατολική προβλήτα, απ΄όσο γνωρίζω, παραμένει και κανείς δεν έχει ερευνήσει το ποιος φταίει που το λιμάνι έγινε πιο ρηχό, ώστε να αναζητηθούν ευθύνες. Τα κρουαζιερόπλοια συνεχίζουν να παραμένουν αρόδο. Παρότι πέρασαν τέσσερα χρόνια, ουδείς απολύτως ενδιαφέρθηκε να εντάξει σε κάποιο πρόγραμμα το έργο της εκβάθυνσης της εισόδου του λιμανιού, ώστε να γίνει χρήσιμο για την πόλη του Ναυπλίου το πολύ, μα πολύ δαπανηρό και πολύχρονο έργο της εκβάθυνσης του λιμανιού. Δεν θέλησαν τότε να με ακούσουν. Οι αρμόδιοι αδράνησαν. Οι πολίτες τους επέλεξαν εκ νέου. Η πόλη χάνει. Οι επιχειρήσεις χάνουν. Η ανεργία μεγαλώνει. Τα χρέη συσσωρεύονται.
Τέσσερα χρόνια πέρασαν από τότε. Και οι πολίτες επέλεξαν για βουλευτή Αργολίδας τον κ. Αδριανό, που θυμήθηκε τα προβλήματα του λιμανιού πέντε χρόνια μετά την εκλογή του και αφού έγινε η σύσκεψη. Τα έχω πει πριν τέσσερα χρόνια. Τα προβλήματα είναι γνωστά και η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, μιλούσε , ότι έπρεπε να κληθεί ο βουλευτής για να ενημερωθεί για τα προβλήματα, όχι για να εκθέσει τις προτάσεις του κόμματος, που δεν τις έχω δει. 
Αύριο γίνεται με πρωτοβουλία των επαγγελματιών του Ναυπλίου μια συγκέντρωση στο Βουλευτικό για τα προβλήματα του λιμανιού.
Πρέπει άμεσα να λυθεί το θέμα της ασφάλειας στο λιμάνι, ώστε να διεκδικήσουμε περισσότερες κρουαζιέρες. 
 Πρέπει τώρα να γίνουν όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες για να γίνει το έργο στην είσοδο του λιμανιού, ώστε να έχουν τη δυνατότητα όλα τα πλοία να δένουν στο λιμάνι
Θα πρέπει να  γίνει φάκελος και όλες οι ενέργειες ώστε το  Ναύπλιο να γίνει, μετά την άρση του καμποτάζ, λιμάνι έναρξης και λήξης της κρουαζιέρας. Έχουμε τις δυνατότητες και τις υποδομές, εφόσον λυθεί το πρόβλημα της εισόδου των πλοίων.
Θα πρέπει να ξεχασθεί μιας και δια παντός η ανοησία της δημοτικής αρχής για την κατασκευή νέου λιμανιού στην παραλία της Αγίας Σωτήρας.
Θα πρέπει άμεσα να εγκαταλειφθεί το σχέδιο της δημιουργίας μιας τεράστιας μαρίνας, με κτήρια χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, μακρυά από το Ναύπλιο. Θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν οι ενέργειες για τη δημιουργία ενός οργανωμένου αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών, μπροστά από την παλιά πόλη του Ναυπλίου, με την τοποθέτηση πλωτήρων και την οργάνωση της τροφοδοσίας, της ρευματοδότησης και υδροδότησης των πλοίων κλπ.
Θα πρέπει να επαναβεβαιωθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού, με την παράλληλη αξιοποίηση δραστηριοτήτων με τη συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα, που θα αποφέρει έσοδα και θα αυξήσει την απασχόληση. Και ας φωνάζουν οι Συρριζεοκαμμένοι.

1 σχόλιο: