Στο ποινικό μας δίκαιο τα εγκλήματα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Πταίσματα, πλημμελήματα, κακουργήματα.
Στην πόλη μας τα τελευταία χρόνια έχει συντελεσθεί ένα πολιτικό έγκλημα σε βάρος της μουσικής παιδείας. Θάλεγα ότι εάν υπήρχε παρόμοια κατηγοριοποίηση, όπως στο ποινικό μας δίκαιο, το έγκλημα αυτό θα κατατασσόταν σε ένα σοβαρό πολιτικό πλημμέλημα.
Τα δεδομένα, που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει:
Έχουν αλλάξει μέσα στα λίγα χρόνια λειτουργίας του Δημοτικού Ωδείου πέντε καλλιτεχνικοί διευθυντές!!
Ο σημερινός καλλιτεχνικός διευθυντής, κυνηγήθηκε από τη σημερινή δημοτική αρχή με τον χειρότερο τρόπο.
Ο αμέσως προηγούμενος καλλιτεχνικός διευθυντής, ο οποίος προσλήφθηκε πριν από ένα χρόνο μετά βαΐων και κλάδων, εκδιώχθηκε φέτος ως αποτυχημένος
Οι μόνιμοι καθηγητές του Ωδείου αμείβονται με μηναίο μισθό περίπου 600 ΕΥΡΩ.
Όλοι οι εργαζόμενοι στο Ωδείο είναι αναγκασμένοι με απόφαση της διοίκησης να χτυπάνε κάρτα εργασίας!!
Δεν υπάρχει καμία απολύτως συνεργασία μεταξύ Δημοτικού Ωδείου, Δημοτικής χορωδίας και δημοτικής φιλαρμονικής.
Έχουμε τρία δημοτικά νομικά πρόσωπα που έχουν αντικείμενο τη μουσική και επιχορηγούνται κάθε ένα από αυτά με δεκάδες χιλιάδες ή και πάνω από εκατό χιλιάδες Ευρώ.
Από το Δημοτικό Ωδείο σε όλα τα έτη λειτουργίας του δεν έχουν αποφοιτήσει με πτυχίο ή δίπλωμα παρά ελαχιστότατοι μαθητές.
Σκεφθείτε λοιπόν έναν καθηγητή Ωδείου, που εργάζεται σε αυτό επί αρκετά χρόνια, που έχει να συντηρήσει οικογένεια να αμείβεται με 600 Ευρώ το μήνα. Είναι φανερό ότι ο μόνιμος αυτός καθηγητής δεν μπορεί να επιβιώσει με αποτέλεσμα να αναζητά και πρόσθετους πόρους. Δεν μπορεί να δώσει κάτι περισσότερο στο Ωδείο. Δεν μπορεί να προσφέρει από το περίσσευμά του και το μεράκι του. Πρέπει να εργασθεί και στον ιδιωτικό τομέα ή να κάνει και άσχετες με τη μουσική εργασίες. Σ΄αυτόν τον καθηγητή λοιπόν του βάζουμε και πέντε διαφορετικούς καλλιτεχνικούς διευθυντές, με διαφορετικές νοοτροπίες και λογικές και τον καλούμε να προσαρμοσθεί και να αναπροσαρμοσθεί στα νέα κάθε φορά δεδομένα. Το ωραίο είναι ότι ο εργαζόμενος αυτός των 600 Ευρώ (δεν μιλάμε για Stage, αλλά για άτομο που πρόκειται να κάνει τη μόνιμη εργασία του στη ζωή του), βλέπει να προσλαμβάνονται ανά έτος έκτακτοι μουσικοί για να συμπληρωθούν οι ώρες που αυτός θα μπορούσε να κάνει και οι οποίοι, σε πολλές περιπτώσεις παίρνουν περισσότερα από τον μόνιμο!!
Αυτόν λοιπόν τον εργαζόμενο τον βάζεις και να κτυπά και κάρτα εργασίας, ωσάν να εργάζεται επί 8ωρο, ωσάν να μπορεί να την κοπανήσει από το μάθημά του και να αφήσει τους μαθητές του χωρίς δάσκαλο, ωσάν κάτι τέτοιο να εφαρμόζεται στα σχολειά της χώρας μας. Και όχι μόνον αυτόν αλλά παραπέμπεις και τον εργαζόμενο που αρνείται από αξιοπρέπεια να κτυπήσει κάρτα εργασίας στο Πειθαρχικό!!
Μου περιέγραψαν λοιπόν ένα μάθημα στο Δημοτικό Ωδείο. Μαθητής ένας ενήλικας 30 και πλέον ετών, που έχει μεράκι με τη μουσική και θέλει να επιμορφωθεί, διότι είναι και αυτός εκπαιδευτικός Ο καθηγητής της μουσικής των 600 Ευρώ που θα πάρει μονοψήφιο αριθμό ευρώ για το μάθημα αυτό, φθάνει στον τόπο εργασίας και κτυπά, όπως του έχει επιβληθεί, κάρτα εργασίας. Ο μαθητής αργεί ένα δεκάλεπτο και ο καθηγητής που έχει κτυπήσει την κάρτα εργασίας του ταβανοσκοπεί επί 10λεπτο. Ο μαθητής καταφθάνει και το μάθημα εξελίσσεται ωραία, με ενθουσιασμό από εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενο. Κάποια στιγμή η ώρα περνάει και πάνω στην κορύφωση του μαθήματος ο εκπαιδευτής βγαίνει από την αίθουσα του μαθήματος για να ξανακτυπήσει την κάρτα εργασίας του για το τέλος της ώρας εργασίας. Ξαναγυρνάει στην αίθουσα για να συνεχίσει εθελοντικά πλέον το μάθημα, όμως ο ενθουσιασμός έχει εξαφανισθεί, το συναίσθημα, που απαιτεί η μουσική, πάει περίπατο! Πάει η καλλιτεχνική δημιουργία, εξαφανίζεται το επίπεδο του ονειρικού που είναι αναγκαίο στη μουσική εκπαίδευση και επανέρχεται η πραγματικότητα των 5 με 6 Ευρώ ανά μάθημα, της κάρτας εργασίας, των πειθαρχικών παραπτωμάτων
Όχι δεν είναι δυνατόν να διαθέτουν οι δημότες του Ναυπλίου περίπου 300.000 Ευρώ μόνον ως επιχορήγηση για τη μουσική και ο μονοψήφιος αριθμός των μονίμων μουσικών στο Ωδείο να αμείβονται με 500, 600 ή έστω 700 Ευρώ το μήνα (ισόποσο το μηνιάτικο αυτό με το ημερομίσθιο ενός πιλότου της Ολυμπιακής, που βολεύει σήμερα η Κυβέρνηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για κανονική αργομισθία). Είναι φανερό ότι κάτι δεν πάει καλά στο Βασίλειο της Δανι(Ηλιοπουλο)μαρκίας. Είναι φανερό ότι μιλάμε για ένα πολιτικό έγκλημα. Σοβαρό πολιτικό πλημμέλημα είπα παραπάνω, όμως μπορεί και να είναι πολιτικό κακούργημα.
Το Ωδείο είναι φανερό ότι πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Και είναι φανερό ότι τα πράγματα δεν διορθώνονται με το να επιστρέψει ένας παλαιότερα επιτυχημένος καλλιτεχνικός διευθυντής, που τον έδιωξαν κακήν κακώς. Απαιτούνται άμεσες αλλαγές σε βασικές επιλογές της δημοτικής αρχής.
Ας ξεκινήσουν από τώρα δείχνοντας την καλή τους θέληση με το πιο εύκολο απ΄όλα. Ας σταματήσουν τώρα με την έναρξη της νέας μουσικής σχολικής χρονιάς το αίσχος του να κτυπάνε οι μουσικοί κάρτα εργασίας.
Να σταματήσει να υπάρχει. Αυτή είναι η μοναδική απάντηση που είναι λογική σε όλα αυτά που παρέθεσες. Θα εντυπωσιαστώ αν βρει κανείς έστω και ένα λόγο για τον οποίο πρέπει να υπάρχει ΔΗΜΟΤΙΚΟ ωδείο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορεί δηλαδή ένας μουσικός να θέλει να γίνει δάσκαλος, ένας μαθητής να θέλει να μάθει μουσική και ο ένας να βρει τον άλλον και να τα συμφωνήσουν; Γιατί μπαίνουν στη μέση οι καλλιτεχνικοί διευθυντές, οι δήμαρχοι, οι δημοτικές αρχές και οι δημότες;
Πολύ αποκαλυπτική η περιγραφή της κατάστασης και λυπηρή βέβαια για την κατάντια μιας πόλης που πολιτισμό και αισθητική πουλάει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω όμως με τον Κεφάλα. Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι το ωδείο είναι Δημοτικό. Νομίζω πως υπάρχουν ιδιωτικά ωδεία στο Ναύπλιο. Δεν ξέρω τι δουλειά κάνουν. Και για όσους είναι δογαμτικά κατά της κερδοσκοπίας, ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Κάντε έναν μη κερδοσκοπικό φορέα οι φίλοι της μουσικής και λειτουργήστε ένα αξιοπρεπές ωδείο.
Και μια σημείωση από έναν άλοφορέα της πόλης με ιστορία, τον Παλαμήδη. Επισκέφτηκα πρόσφατα την βιβλιοθήκη για να κάνω μια δωρεά βιβλίων. Μου είπαν πως δεν έχουν χώρο γι'αυτό θέλουν να δουν την λίστα των βιβλίων. Το καταλαβαίνω. Ένα πρόβλημα λοιπόν είναι ο χώρος. Από την λίγη ώρα που βρέθηκα εκεί στις δύο επισκέψεις μου μου έδωσαν την εντύπωση μιας δημοσιοϋπαλληλικής ραθυμίας. Μπορεί να είναι η εντύπωση μου, αλλά θα ήθελα την γνώμη του karap και των αναγνωστών εδώ.
E kala sou ekanan ston Palamhdh... Afou o kathenas akoma kai apo tous ergazomenous ekei, ekane dwrea kai thn pio malakia mono kai mono gia na fainetai to onoma tou... Psofane na grafetai to onoma tous....xaxaxaxaxaxa. Kai afto to diapistwsa katopin ateleiwtwn wrwn diavasmatos kai anixnefshs eidikwn vivliwn sth vivliothiki. Loipon gia na mhn pareksigithw den pistevw oti esy etsi skefthkes alla pragmatika symvainei... Kai fysika einai typiko kai to gegonos oti de boroun na dextoun vivlia xwris elegxo. Tha sou arese na ta dexontousan etsi, esy na tous phgaines ena "super katerina" tropos tou legein kai meta na mh mporoun na to petaksoun sta skoupidia mias kai sou edwsan apodeiktiko???????
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ανώνυμο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα δεν θεώρησα πρόβλημα τον έλεγχο. Άλλωστε έγραψα πως το καταλαβαίνω. Απλώς η ερημιά του χώρου σε συνδυασμό με την ραθυμία των υπαλλήλων μου δημιούργησε κάποιες απορίες. Κι επειδή ίσως η εντύπωση μου να είναι ευκαιριακή ζήτησα κάποιες απόψεις.
Ο λόγος που αποφάσισα τη δωρεά είναι ο κίνδυνος να φάω παντόφλα από την σύζυγο μου, η οποία με απειλεί πως αν δεν ξεφορτωθώ κάποια από τα βιβλία μου θα τα πετάξει από το μπαλκόνι!-) Ε, αντί να πουλήσω στο Μοναστηράκι κάποια βιβλία που πλέον έχουν αξία μόνο για τον ερευνητή συγκεκριμένων εποχών, αποφάσισα να τα χαρίσω στη βιβλιοθήκη της μητρώας πόλης. Δεν ήξερα, ούτε με απασχόλησε αν βάζουν το όνομα του δωρητή.
@pelerin
ΑπάντησηΔιαγραφήan epitrepete exete kapoion katalogo twn bibliwn pros dwrea?
Endiaferomai ki egw pantws gia ta vivlia... Mallon tha ta vgaleis dhmoprasia... xaxaaxxa Kai sorry gia thn para panw anafora mou peri dwreas apla ithela na to thiksw giati symvainei. Opws katalavaineis gi aftous pou mygiazontai...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αφορμή το άρθρο μου για τη μουσική παιδεία έγινε μεγάλη αναφορά στη δημόσια βιβλιοθήκη του Ναυπλίου και τον τρόπο λειτουργίας της που δεν είναι αυτός που θα έπρεπε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπανερχόμενος στα περί μουσικής παιδείας, το μόνο που θα προσθέσω είναι κάτι το αυτονόητο σε κάθε πολιτισμένο Κράτος. Ο ευρύτερος δημόσιος τομέας (Κράτος ή Τοπική Αυτοδιοίκηση) έχει βασική υποχρέωση να προσφέρει μουσική εκπαίδευση σε ΟΛΟΥΣ. Η παράδοση και της παιδείας στον ιδιωτικό τομέα και στο κέρδος, πρέπει , κατά τη γνώμη μου, να μας κάνει να κρυφτούμε. Ζητούμενο επομένως είναι να ρευνήσουμε τί απαιτείται για ένα σωστο φημόσιο ωδείο και να παλέψουμε για να το πετύχουμε.
Etsi!!!! Proxwra!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ αιρετικό,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ'αρχάς συγγνώμη που παρεξέκλινα τη συζήτηση. Νομίζω όμως πως το θέμα ήταν σχετικό.
Απλώς να θυμήσω πως το Ωδείο Αθηνών (το αρχαιότεροο και σημαντικότερο από πλευράς αποφοίτων ωδείο της χώρας -Σπύρος Σαμάρας, ο Δημήτηρης Μητρόπουλος, ο Νίκος Σκαλκώτας, η Μαρία Κάλλας, η Τζίνα Μπαχάουερ, η Αλεξάνδρα Τριάντη, ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Δημήτρης Σγούρος) είναι ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό ίδρυμα με επιχορηγήσεις τόσο από το κράτος όσο και από ιδιώτες. Όσον αφορά δε το κράτος το έχει αφήσει κυριολεκτικά στη μοίρα του, όπως είναι γνωστό στους ασχολούμενος με τα μουσικά πράγματα στην χώρα μας. Το Εθνικό Ωδείο (Θόδωρος Αντωνίου, Μηλτιάδης Καρύδης, 'Αρης Γαρουφαλής, Έλενα Mουζάλα, Νέλλη Σεμιτέκολο, Δημήτρης Φάμπας, Νότης Μαυρουδής, Βαγγέλης Μπουντούνης, Μίλτος Λογιάδης) το Φίλιππος Νάκας και το Athenaeum είναι αμιγώς ιδιωτικοί φορείς με μεγάλη παράδοση στην μουσική παιδεία του τόπου. Με λίγα λόγια, όσον αφορά την μουσική παιδεία στην Ελλάδα το κράτος είναι ανύπαρκτο. Ότι έχει γίνει, έγινε από ιδιώτες.
"Ο ευρύτερος δημόσιος τομέας (Κράτος ή Τοπική Αυτοδιοίκηση) έχει βασική υποχρέωση να προσφέρει μουσική εκπαίδευση σε ΟΛΟΥΣ."
Συγγνώμη, αλλά από που προκύπτει αυτό;
@ ανώνυμους
Δεν πουλάω, χαρίζω παιδιά!!! Προλάβετεεεε, διαλιέχτεεεε!!! ;-))
@pelerin
ΑπάντησηΔιαγραφήpes mas poia biblia exeis !
:)
psaxnw thn nayplia tou lampynidi
@ ανώνυμο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην έχω, αλλά δεν την δίνω. Τρελός είσαι; Έχει συλλεκτική αξία!
Κάτι για το οποίο πρέπει να ντρέπεται κάθε Αναπλιώτης. Ο Λαμπρινίδης έχει κάνει διορθώσεις στην ιστορία του, που σώζονται, και η πόλη μας δεν έχει αξιωθεί να προχωρήσει στη δεύτερη διορθωμένη έκδοση της Ναυπλίας.
ΑπάντησηΔιαγραφή@airetikos
ΑπάντησηΔιαγραφήkalimera
mou thn eklepsan mazi me kapoia alla biblia otan ekana metakomish se allo spiti.
Kai pou 3ereis oti exei kanei dior8wseis ?
eixa thn B' ekdosh,epanekdosh tou 1950.
Den pistevw na tis exei kanenas Palamhdhs aftes tis diorthwseis kai na mhn tis dinei???
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΊΣΤΕΥΕ ΚΑΙ ΜΗ ΕΡΕΥΝΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήAν γνωρίζεις Κώστα, τί γίνεται επίσης και στο ΔΗΘΕΝΑ. Γιατί δεν πιστεύω το θέαμα που προσφέρουν να κοστίζει 130.000 ευρώ ή και παραπάνω ετησίως. Από που ελέγχονται τέλος πάντων όλοι αυτοί, για το πώς ξοδεύουν τα χρήματα που τους χορηγούνται;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Η παράδοση και της παιδείας στον ιδιωτικό τομέα και στο κέρδος, πρέπει , κατά τη γνώμη μου, να μας κάνει να κρυφτούμε."
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσο άσχημα ήταν τα αποτελέσματα από την μουσική εκπαίδευση του Νίκου δηλαδή, που ήταν παραδομένη στο κέρδος;