Μόνος ολομόναχος




Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Οι εαυτούληδες


Διάβασα μια ανακοίνωση μιας Περιφερειακής Παράταξης, με την οποία ζητούσε να γίνει ο αυτοκινητόδρομος για την Καλαμάτα ακριβώς όπως έχει σχεδιαστεί. Μέλη της ίδιας περιφερειακής παράταξης επισκέφθηκαν τις Βρυξέλλες, για ταξιδάκι «ενημερωτικό» και φωτογραφήθηκαν μπροστά από ένα πανό που έλεγε ένα μεγαλοπρεπές «ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ».

Πραγματικά νομίζω ότι θα χάσουμε τα λογικά μας με αυτά που διαβάζουμε, βλέπουμε και ακούμε.

Θέλουν και να γίνουν οι αυτοκινητόδρομοι έτσι όπως έχουν σχεδιασθεί και να σταματήσουμε να πληρώνουμε τα διόδια.

Πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό;

1η περίπτωση: Κηρύσσονται έκπτωτοι οι εργολάβοι και τα έργα τα αναλαμβάνει να τα κατασκευάσει το κράτος. Το πιο πιθανό είναι ότι θα αναγκασθεί το κράτος να καταβάλει μερικές δεκάδες δις στους κατασκευαστικούς ομίλους ως ποινικές ρήτρες, όπως τούτο ήδη έχει συμβεί για το έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας στη Θεσσαλονίκη. Τα χρήματα αυτά θα τα πληρώσει ο φορολογούμενος πολίτης. Τώρα με τι χρήματα θα πληρωθούν τα πρόστιμα και ταυτόχρονα θα κατασκευασθούν οι αυτοκινητόδρομοι και μάλιστα ως έχουν σχεδιασθεί…..; Με αυξημένη φορολόγηση των πολιτών;

2η περίπτωση: Δεν κηρύσσονται έκπτωτοι οι εργολάβοι και ταυτόχρονα καταργούνται και τα διόδια, τα οποία αποτελούν περίπου το 25% των χρημάτων που θα απαιτηθούν για την ολοκλήρωση των έργων. Αυτό το ¼ θα πρέπει να αντικατασταθεί με κρατική δαπάνη. Από πού θα προέλθουν τα χρήματα αυτά; Προφανώς από αυξημένη φορολογία, αφού τέρμα τα δανεικά. ΄Η μήπως με νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις; Όμως το να χρηματοδοτηθούν τα έργα μέσω νέας φορολογίας με τους έμμεσους φόρους να αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των φορολογικών εσόδων και με την υπερβολική επιβάρυνση των μισθωτών και συνταξιούχων, είναι προφανές ότι είναι πολύ πιο άδικη από το να πληρωθεί το ποσό αυτό από τους χρήστες των οδών που κατά κανόνα ανήκουν στις μεσαίες και ανώτερες εισοδηματικά τάξεις.

Δεν μπορώ να αντιληφθώ πώς δεν βάζουν κάτω το μυαλό τους για να αντιληφθούν ότι αυτά που προτείνουν είναι τελείως αντιδραστικά. Πολύ θα ήθελα να μου πει κάποιος πού κάνω λάθος και πώς είναι δυνατόν και να γίνουν οι δρόμοι και να σταματήσουμε να πληρώνουμε διόδια και να μην επιβαρυνθούν οι πτωχοί μέσω της φορολογίας.

Όμως σήμερα η Κυβέρνηση διαπραγματεύεται για αλλαγές στις συμβάσεις με τους κατασκευαστικούς ομίλους προκειμένου να μειωθεί η τιμή των διοδίων.

Είναι νομίζω αυτονόητο ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσω δύο βασικών δρόμων. Είτε θα μειωθούν τα διόδια και θα παραταθεί ο χρόνος εκμετάλλευσης εκ μέρους των ιδιωτών, είτε θα μειωθούν τα διόδια και θα μειωθεί και το έργο που θα εκτελεσθεί από τους κατασκευαστικούς ομίλους. Από εκεί και πέρα και αφού αποφασισθεί ποιος δρόμος θα ακολουθηθεί, οι τεχνικές λεπτομέρειες μπορεί να ποικίλλουν, όπως να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία εκμετάλλευσης των διοδίων, που μπορεί να πάρει δάνεια, έναντι μελλοντικών εσόδων κλπ.

Φαίνεται ότι η Κυβέρνηση θα ακολουθήσει τον πρώτο δρόμο, της επιμήκυνσης του χρόνου εκμετάλλευσης των διοδίων από τους ιδιώτες. Πιστεύω ότι αυτός ο τρόπος είναι ο αντιδραστικός. Και τούτο διότι αυτό που θα γίνει για μια ακόμα φορά, είναι η μαγκιά της γενιάς μας, που θέλει να κατασκευασθούν οι δρόμοι και να πληρώσουν γι΄ αυτούς οι επόμενοι. Να χρεώσουμε και γι΄ αυτό τα παιδιά μας. Ρε τι ωραίος τσαμπουκάς είναι αυτός; Μπράβο μας.

Εγώ θάλεγα ότι θα πρέπει να ακολουθήσουμε το δεύτερο δρόμο. Μιας και έχουμε πτωχεύσει σαν χώρα και μιας και τα νοικοκυριά τα βγάζουν δύσκολα βόλτα, θα πρέπει να μειωθούν τα διόδια με την παράλληλη μείωση του έργου που θα κατασκευασθεί. Ας παρατήσουμε κάποιες πανάκριβες σήραγγες για το μέλλον. Δεν πειράζει να κάνουμε κανά δεκάλεπτο παραπάνω για να πάμε από την Αθήνα στην Καλαμάτα. Ας δώσουμε βαρύτητα στα τμήματα που δεν είναι ασφαλή και ας αφήσουμε τις τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση για αργότερα. Ας μην γίνει τώρα η παράκαμψη της Μεγαλόπολης. Ας αναβάλλουμε το έργο των Δερβενακίων. Μπορούμε γι΄ αυτό να βρούμε εναλλακτικές λύσεις πολύ πιο φτηνές, ώστε να αυξηθεί η ασφάλεια του δρόμου. Δεν πειράζει και εάν δεν πηγαίνουμε με 140 χιλιόμετρα την ώρα και στο τμήμα αυτό.

Και κάτι τελευταίο που θα προτείνω πούναι το τελείως ανάποδο (και αιρετικό), απ΄ ότι οι πάντες διεκδικούν. Εγώ λέω ότι τα διόδια πρέπει να μειωθούν στους ήδη κατασκευασμένους και πληρωμένους δρόμους και να παραμείνουν στα ίδια στους δρόμους που πρέπει να κατασκευασθούν. Ναι θα πρέπει να πληρώνουμε αδρά στο Κόρινθος-Πάτρα, διότι όλοι οι οδηγοί έχουν υποχρέωση κάτι να βάζουν για να κατασκευασθεί κάποτε ο δρόμος καρμανιόλα. Κάποτε πρέπει να ξεχάσουμε τον εαυτουλισμό μας και να σκεφθούμε τους νέους που σκοτώνονται και θα σκοτωθούν στο μέλλον εάν δεν κατασκευασθεί ο δρόμος αυτός.

3 σχόλια:

  1. Μεγάλο άγχος για τις εταιρίες και την κακομοίρα την κυβέρνηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιάννης Δαρλάσης8 Απριλίου 2011 στις 5:38 μ.μ.

    Η παράκαμψη της Μεγαλόπολης έχει δοθεί στην κυκλοφορία από πέρυσι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ρε ανωνυμε από πάνω για πές μας εσύ που δεν έχει αγχος για τις εταιρίες και την κακομοίρα την κυβέρνηση, εσύ τί προτείνεις; Τί να γίνει και πώς να γίνει αυτό που θα γίνει; Γιας πες μας ρε επαναστάτη της πολυθρόνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή