Μόνος ολομόναχος




Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009

Τι εστί σεβασμός

Μετά το άρθρο μου περί της "εν αστει παραγωγής", ξεκίνησα να γράφω για την "εν αγροίς παραγωγή", μέχρις ότου έκανα το σφάλμα και γύρισα την τηλεόραση (μετά πολύ καιρό) σε τοπικό κανάλι.
Τι το ήθελα; Καλά δεν είχα την ησυχία μου τόσο καιρό;
Παραλήρημα.
Ξανά η απαράδεκτη λογική της μαζικής ευθύνης. Ενοχοποποίηση όλων των φοιτητών που αγωνίζονται διότι κάποιος δεν σεβάσθηκε τις δύο προτομές των ευεργετών της πόλης μας.
Εγώ έχω κάποιες απλές ερωτήσεις σ΄αυτούς που βγάζουν μίσος κατά των φοιτητών χωρίς καν να ξέρουν ποιος έκανε τη συγκεκριμένη πράξη;
Γνωρίζουν οι "καλοί" δημοσιογράφοι ποιοί ήσαν το ζεύγος Κοντολέων;
Έχουν ποτέ ρωτήσει; Έχουν κάνει κάποια έρευνα γι΄αυτούς;
Προσπάθησαν ποτέ να πληροφορηθούν κάτω από ποιες συνθήκες δώρισαν την περιουσία τους στην πόλη μας;
Έχουν αντιληφθεί ποιοι Αναπλιώτες βοήθησαν στο να γίνει η δωρεά;
Και το βασικότερο. Έκαναν ποτέ κάποιο ρεπορτάζ για να αναδείξουν την πλήρη ασέβεια της διαχείρισης της περιουσίας, με τις απευθείας αναθέσεις, τα έργα βιτρίνας, τις επιχορηγήσεις των τοπικών τηλεοπτικών καναλιών.
Έχουν διανοηθεί οι "καλοί" δημοσιογράφοι ότι ο μεγαλύτερος σεβασμός προς κάποιους παλαιότερους που προσέφεραν δεν είναι οι προτομές αυτές καθαυτές, αλλά η με φειδώ, προσοχή και σεβασμό διαχείριση των όσων άφησαν οι προηγούμενοι από εμάς, που πρόσφεραν σ΄αυτή την πόλη.
Ενδιαφέρον τελίκά θάταν να μαθαίναμε πόσα έχουν εισπράξει οι καναλάρχες τα τελευταία χρόνια από το Δήμο Ναυπλίου.
Τί να κάνουμε... εγώ που τους γνώρισα τους μεγάλους δωρητές δεν εξεγείρομαι από κάποια μπογιά που έπεσε στις προτομές τους από κάποιον επιπόλαιο. Εξοργίζομαι όταν ξέρω πολύ καλά ότι ο δωρητής Κοντολέων δεν θάφηνε ούτε δραχμή στην πόλη μας αν γνώριζε τον τρόπο της διαχείρισης των χρημάτων του. Και γνωρίζω πολύ καλά ότι γι΄αυτό είχε και πολλές επιφυλάξεις να μας αφήσει την περιουσία του.
Ας όψεται αυτός που τον έπεισε για να κάνουν σήμερα πολιτική κάποιοι και για να εισπράττουν τα κανάλια.

10 σχόλια:

  1. Χίλια δίκια έχεις για όλα όσα λες, ίσως και παραπάνω από χίλια, αλλά μην το περνάς έτσι στο ντούκου ότι κάποιος επιπόλαιος έριξε μπογιά. Πρέπει ο εν λόγω επιπόλαιος να μάθει να αγωνίζεται με ευπρέπεια και πολιτισμένα, αλλιώς χάνει το δίκιο του.
    Περιμένω τις απόψεις σου περί «ευπρεπούς και πολιτισμένου τρόπου διαμαρτυρίας» αν και το θέμα δεν ανήκει στην θεματολογία σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αλλά θα πρόσθετα ότι είναι ευθύνη των εξουσιαστών που νέμονται τα καλά που τους άφησαν οι παλαιότεροι να ενημερώνουν, να τιμούν και να σέβονται πρώτα απ΄όλα οι ίδιοι. Μόνον τότε θα έχουν και το δικαίωμα να ομιλούν για την ασέβεια και τον οπωσδήποτε εσφαλμένο τρόπο διαμαρτυρίας των ιθαγενών τους.
    ΥΓ Στείλε μου SMS που να στείλω το συμφωνητικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελικά τι εστί "ευπρεπής και πολιτισμένος τρόπος διαμαρτυρίας"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κύριε Καραp τελικά δεν πήραμε απάντηση για το τι εστί "ευπρεπής και πολιτισμένος τρόπος διαμαρτυρίας".Αυτό που οι φίλοι μας οι Αγγλοσάξωνες λένε "πικετοφορία"?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Μοχάντας Καραμτσάντ Γκάντι ήταν Ινδός πολιτικός, στοχαστής και επαναστάτης. Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης χωρίς τη χρήση βίας έναντι των καταπιεστών.
    Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με τον ασκητικό βίο του συνέτειναν στο να καταστεί παγκόσμιο σύμβολο και ορόσημο της φιλοσοφικής και κοινωνικοπολιτικής διανόησης του 20ου αιώνα. Έγινε ευρύτερα γνωστός με την προσωνυμία Μαχάτμα, που φέρεται να του απέδωσε στα 1915 ο Ινδός νομπελίστας ποιητής και φιλόσοφος Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και στα σανσκριτικά σημαίνει Μεγάλη Ψυχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι γνωστά ολ αυτά αλλά στην προκειμένη περίπτωση τι γίνεται.Και για να μην παρεξηγούμαι η ερώτηση μου είναι ...ρητορική αλλά και πρακτική.Δεν σημαινει ότι συμφωνώ,καθόλου μάλιστα με αυτα που κάνανε τα...άντε να μη τα χαρακτηρίσω.Ας πάμε λοιπόν όλοι να ξαπλώσουμε μπροστά στη Σχολή και βλέπουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα προβλήματα που έχουν οι φοιτητές είναι πολλά και σοβαρά. Δεν είμαι ειδικός για τα αναλύσω σε βάθος, όμως γνωρίζω για παράδειγμα ότι οι συνθήκες σίτισής τους είναι τραγικές. Επομένως θεωρώ αναγκαίο να δημιουργηθεί μία πίεση από την τοπική κοινωνία, από φοιτητές και καθηγητές για τη βελτίωση των πραγμάτων. Και στο όλο πρόβλημα οπωσδήποτε δεν βοηθάει η υστερία των συγκεκριμένων τοπικών παραγόντων και διαμορφωτών της κοινής γνώμης που θέλουν να μας πουν ότι η πόλη μας φιλοξενεί αλήτες φοιτητές, με αφορμή μια ατυχή ενέργεια. Και επ΄ευκαιρία..... Ως ο παλαιότερος των Ναυπλιωτών δεν επιτρέπω (έτσι μ΄αρέσει, έτσι λέω) στο Δήμαρχο να κατηγορεί ως "Ναυπλιώτης" (πόθεν άραγε ο τίτλος;)τους "ξένους" φοιτητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Παραβλέποντας το "σωβινιστικό" ως 'παλαιότερος Ναυπλιώτης"φτάνουμε στην ουσία ,αφου τα περί ευπρεπούς διαμαρτυρίας κλπ είναι μάλλον θεωρητικά αν και βεβαίως χρήσιμα.Δεν το συζητάμε ότι οι μεγάλοι δεν χάνουμε ευκαιρία να βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι όλους,στην προκειμένη περίπτωση τούς φοιτητές.Δεν το συζητάμε επίσης,ότι είμαστε όλοι υπεύθυνοι για το χάλι της σίτισης.Σαν παλαιός γραφειοκράτης,αλλά φανατικός πολέμιος της,ναι υπάρχει κι αυτό το είδος σχιζοφρένειας,ρωτώ ποιός είναι κατ αρχήν και... κατ αρχάς υπεύθυνος,για τη σίτιση των παιδιών.Με ποιο πλάισιο και με ποιές διαδικασίες.Αυτά πρός το παρόν και μπράβο σου που κατάφερες νε με κάνεις να μπώ στην ουσία(;) του προβλήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φαντάζομαι ότι αντιλαμβάνεσαι ότι το "παλαιότερος ναυπλιώτης" ήταν ειρωνικό εκ μέρους μου προκειμένου να αναδειχθεί το θέμα ότι κάποιοι (και δη ο Δήμαρχος) θεωρούν τους εαυτούς τους ντόπιους και τους φοιτητές "ξένους" και κατ΄ουσία με λιγότερα δικαιώματα από εμάς τους προνομιούχους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εγω ημουν σίγουρος οτι θα καταλάβαινες ότι το περι παλιού ναυπλιώτη σχόλιο μου ήταν... για να σε πειράξω και όχι στα σοβαρά.Αν και τώρα που το σκέπτομαι,γεννεαλογικά είσαι παλιό ναυπλιώτης αλλά όχι ο πιο παλιός.Βλέπεις θα με κυνηγάει πάντα κι εμένα ότι δεν είμαι γέννημα αναπλιώτης αλλά θρέμα(εξ ου και το περι σωβινισμού πείραγμα μου).Και τι θρέμα,Αγιο-Νικολίτης σαν κι εσένα και παππαδάκι του παππα Γιάννη.
    Αυτά και πάμε γι,άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή