Μόνος ολομόναχος




Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου 2013

Και όμως. Προβληθήκαμε τουριστικά σε ένα Γερμανικό "χωριό"

Αν δεν ενεργήσουμε πριν τρεις μήνες η υπόθεση της τουριστικής προβολής της πόλης μας χάνεται και για το έτος 2014 και οι τουριστικοί επιχειρηματίες κατά μόνας θα προσπαθούν να ρίξουν στις αγορές του εξωτερικού άσφαιρα πυρά επιχειρημάτων για τα πλεονεκτήματα που έχει ο Δήμος Ναυπλιέων, η Αργολίδα και η Πελοπόννησος ολόκληρη για την προσέλκυση τουριστών από όλο τον κόσμο. Και δεν είναι δυνατόν σήμερα να ενεργήσουμε πριν τρεις μήνες....
Τα σημερινά λοιπόν  δεδομένα:
Τα φιλόδοξα σχέδια που ακούσθηκαν για την προβολή του Νομού Αργολίδας με ένα συγκροτημένο και συνεκτικό σχέδιο και κατόπιν χρηματοδότησης του Οικονομικού Επιμελητηρίου, των Δήμων της Αργολίδας και τουριστικών φορέων ναυάγησε με κύρια ευθύνη του Δήμου Ναυπλιέων.
Ο Δήμος Ναυπλιέων ίσως είναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ Δήμος σε όλο τον κόσμο, του οποίου η οικονομία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό, που ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ τουριστικό site (portal). Και η έλλειψη αυτή γίνεται, απ' ότι φαίνεται, ανεκτή σήμερα από τους πολίτες του Ναυπλίου, αφού δεν έχουν περιθωριοποιηθεί πολιτικά οι διαχειριστές της δημοτικής εξουσίας, που θα συμμετάσχουν στις δημοτικές εκλογές σε μερικούς μήνες φιλοδοξώντας βάσιμα να τις κερδίσουν. Αν είναι δυνατόν; Απίστευτο, όμως έτσι έχουν τα πράγματα.
Το Γραφείο Τουριστικών Πληροφοριών του Δήμου μας, ίσως είναι το μοναδικό Γραφείο Τουρισμού τουριστικής πόλης που είναι τόσο υποβαθμισμένο και δεν βρίσκεται στην καρδιά (στο κέντρο) ενός σπουδαίου ιστορικού κέντρου.
Το ταυ στο αρκτικόλεξο του Νομικού Προσώπου του Δήμου "ΔΟΠΠΑΤ", είναι το πρώτο γράμμα της λέξης "τουρισμού". Παρ΄όλα αυτά ουδείς έχει διαπιστώσει την οποιαδήποτε δράση σε σχέση με τον τουρισμό του οργάνου αυτού που έχει ως  αρμοδιότητα και την τουριστική προβολή και οργάνωση του Δήμου μας.
Το πρόγραμμα της ψηφιακής ξενάγησης της πόλης μας, που έχει να κάνει και με τον τουρισμό και για το οποίο διατέθηκαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ, έχει ριχτεί στο καλάθι στων αχρήστων και δεν λειτουργεί.
Δεν υπάρχει η παραμικρή οργάνωση σε σχέση με την κρουαζιέρα.
Ουδείς δημοτικός παράγων ασχολείται να προβάλει καθ΄οιονδήποτε τρόπο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Δήμου μας.
Πανικόβλητοι και πολύ αργά, ακούω, ότι τρέχουν τώρα να δώσουν δέκα χιλιάρικα για να οργανώσουν κάποια  συμμετοχή του Δήμου μας σε προσπάθειες προβολής του τουρισμού μας προϊόντος. Ας γίνει έστω και αυτό και ας γίνεται η προσπάθεια όχι πριν τρεις μήνες τουλάχιστον.
Ο βασικός διεκδικητής του δημαρχιακού θώκου Χρ. Γραμματικόπουλος, απ΄ ότι έχω διαπιστώσει, για το μόνο που έχει διαμαρτυρηθεί είναι για την ορθότατη, κατά τη γνώμη μου, μη συμμετοχή του Δήμου μας στην έκθεση "Φιλοξένια", που ελαχιστότατα προσέφερε τόσα χρόνια. Ωραία εκδρομούλα για κάποιους στη συμπρωτεύουσα, ναι ήταν. Ομως τις φωτογραφίες του παλαμηδίου και του Μπουρτζίου, που δείχναμε, όλοι τις ξέρουν. Αν έχει πει κάτι ή έχει καταθέσει τις ιδέες και προτάσεις του για την τουριστική προβολή της πόλης μας ο Χρήστος , θα τον παρακαλούσα να τις ξαναδιατυπώσει, διότι για να μην τις γνωρίζω εγώ που σχετικά παρακολουθώ τα πράγματα (δεν νομίζω να μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό), τότε μάλλον και δεν θα τις έχει ακούσει η μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών.
Η άλλη πρόταση, η δημοτική παράταξη του ΚΚΕ και η παράταξη Σαλεσιώτη (αναρωτιέμαι....υφίσταται η παράταξη αυτή;) σιωπούν επί του σημαντικού αυτού θέματος.
Τα πολιτικά κόμματα πλην ΔΗΜΑΡ δεν έχουν εκφράσει την παραμικρή άποψη. Ο λαλίστατος και οργανωμένος ΣΥΡΙΖΑ τηρεί σιγήν ιχθύος. Έτσι δεν πάμε μπροστά.
Και ερχόμαστε και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου με τα μεγαλόστομα σχέδια τουριστικής προβολής όλης της περιφέρειας και τα περί "μυθικής Πελοποννήσου". Είχα γράψει και παλαιότερα για τον τουριστικό ιστότοπο της Περιφέρειας και για την προχειρότητα με την οποία αυτός δημιουργήθηκε. Κάποια από τα τερατώδη λάθη και τις εξόφθαλμες  παραλείψεις, διορθώθηκαν μετά τη δική μου ανάρτηση. Αρκετά όμως σοβαρά λάθη και  παραλείψεις ακόμα υφίστανται. Δεν είναι νομίζω της παρούσας ανάρτησης να τα επισημάνω. Αν ενδιαφέρονται να τα διορθώσουν ας με πάρουν τηλέφωνο. Το σοβαρότατο όμως για το θέμα αυτό είναι, ότι δώσαμε αρκετά χρήματα να δημιουργήσουμε ένα τουριστικό site, που όμως δεν έχει καμία απολύτως δυναμική. Δεν προβάλλει τις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις με δυναμικό τρόπο. Δεν προτείνει νέα πράγματα. Δεν συνδέει την τουριστική επιχειρηματική κοινότητα με τον υποψήφιο επισκέπτη της περιοχής μας. Στην ουσία αποτελεί το site αυτό έναν άνευρο και με αρκετά λάθη πληροφοριακό οδηγό, που τέτοιοι υπάρχουν και άλλοι και δεν χρειαζόταν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι για να δημιουργηθεί.
Και τέλος κάτι που μου έκανε τεράστια εντύπωση. Πριν από 32 χρόνια είχα ζήσει τέσσερες μήνες σε μία πολύ μικρή Γερμανική επαρχιακή πόλη, που ουδείς στην χώρα μας την ήξερε. Το όνομά της Schwabisch Hall (umlaut δεν μπορώ να βάλω).

Με έκπληξή μου διάβασα ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου συμμετείχε σε τουριστική και εμπορική έκθεση στην μικρή αυτή επαρχιακή πόλη (χωριό για τα μεγέθη της Γερμανίας). Ποιος το αποφάσισε; Με ποιο σκοπό; Τι κέρδισε η Πελοπόννησος από τη συμμετοχή μας αυτή. Πόσα πληρώσαμε; Ποιοι επιχειρηματίες συμμετείχαν; Γιατί προκρίθηκε η συμμετοχή μας στην έκθεση αυτή σε σχέση με τις πολύ μεγάλες και σημαντικές τουριστικές εκθέσεις και εκθέσεις κρουαζιέρας και θεματικών μορφών τουρισμού, που γίνονται σε διάφορες πόλεις του κόσμου; Γιατί δεν ειδοποιήθηκαν τουριστικοί επιχειρηματίες του Δήμου Ναυπλιέων για τη συμμετοχή της Περιφέρειάς μας στην έκθεση αυτή; Τα ερωτηματικά είναι πολλά.
Η προχειρότητα νομίζω προφανέστατη.

2 σχόλια:

  1. Μάνος Περράκης2 Οκτωβρίου 2013 - 9:18 μ.μ.

    Αγαπητέ Κώστα, σεβαστή η άποψή σου για την αξία της έκθεσης PHILOXENIA, όμως οι γενικεύσεις για "ωραία εκδρομούλα για κάποιους", θα πρέπει να συνοδεύονται με στοιχεία και πρόσωπα.

    Επειδή λοιπόν επί προεδρίας μου στη ΔΕΤΑΝ, πρωτοπήγαμε στη Θεσσαλονίκη το 1999, σε διαβεβαιώνω και ευχαρίστως να σου δώσω τα στοιχεία, ότι μέχρι και το 2002 που είχα την ευθύνη, το κόστος της παρουσίας μας εκεί ήταν ελάχιστο.

    Πέραν των εξόδων για τις δύο υπαλλήλους, ΔΕΠΑΝ και ΔΕΤΑΝ και της μεταφοράς των απαραίτητων υλικών προβολής, τα υπόλοιπα καλύπτωντο από όσους μετέβαιναν εκεί και από εισφορές επιχειρηματιών.

    Το αποτέλεσμα της παρουσίας μας ήταν εντυπωσιακό, γιατί αφενός εκείνη την εποχή δεν υπήρχε internet και αφετέρου η προσωπική επαφή με Τουριστικούς Πράκτορες και τους χιλιάδες των επισκεπτών είναι τελείως διαφορετικό από το να δεις και να διαβάσεις πληροφορίες από έναν τόπο.

    Θυμάμαι την πρώτη φορά, το 1999, που δεν μπορούσαμε να υπολογίσουμε τις ανάγκες, από την πρώτη μέρα εξαφανίστηκε όλο το υλικό που είχαμε και περίμεναν στην ουρά για κάποιο έντυπο.

    Ότι και να λέμε για τους τρόπους προβολής ενός τόπου, κατά τη γνώμη μου, οι Τουριστικές Εκθέσεις παραμένουν πρώτες και με διαφορά.

    Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι παγκοσμίως υπάρχει ενδιαφέρον γι΄αυτές.

    Πιστεύω ότι η PHILOXENIA στη Θεσσαλονίκη και το ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ στην Αθήνα, βοήθησαν σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη του Ναυπλίου της δεκαετίας του 2000, μαζί με μια σειρά άλλων δράσεων προβολής και διαφήμισης εκείνης της τετραετίας.

    Σταματώ γιατί σκοπός του σχολίου δεν είναι η διαφήμιση της προσπάθειας αλλά η αντικειμενική καταγραφή των γεγονότων.

    Μάνος Περράκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://www.nthuleen.com/teach/misc/typingumlauts.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή