Μόνος ολομόναχος




Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2011

Θα τα βάλω με το σπίτι μου

 Δεν γνωρίζω εάν έχει δίκιο ο δήμαρχος Αργους  που φωνάζει κατά του επιτρόπου, ότι δεν του εγκρίνει κάποια εντάλματα πληρωμής μισθών. Δεν γνωρίζω εάν ο επίτροπος έχει καθυστερήσει υπερβολικά τα εντάλματα αυτά και εάν είναι νόμιμα. Δεν γνωρίζω εάν ο επίτροπος έχει κάνει το καθήκον του ή όχι.
Θεωρώ όμως τελείως απράδεκτη την κεντρική ανακοίνωση του κόμματος της δημοκρατικής αριστεράς, που χωρίς οι άνθρωποι να γνωρίζουν λεπτομέρειες, δικαιώνουν την κατάληψη που έκανε ο δήμαρχος σε κεντρικό δρόμο του Ναυπλίου και μάλιστα γενικεύοντας το θέμα, αναφέρουν ότι οι ανά την επικράτεια έλεγχοι που κάνουν οι επίτροποι αποτελούν "μια ζέουσα και σκανδαλώδη πραγματικότητα που υπάρχει από καιρό στην Τοπική Αυτοδιοίκηση". Θεωρούν οτι η παρέμβαση των επιτρόπων είναι "αυθαίρετη και αντισυνταγματική" και ότι "Υπό το πρόσχημα του ελέγχου της νομιμότητας των αποφάσεων των οργάνων της αυτοδιοίκησης οι δικαστές λειτουργούν ως δοτοί - διορισμένοι δήμαρχοι με αποτέλεσμα να καταδικάζουν στην ανέχεια εκατοντάδες εργαζόμενους της αυτοδιοίκησης σε όλη την Ελλάδα, αρνούμενοι με διάφορα προσχήματα να υπογράψουν τις πληρωμές τους. Αυτή η αυθαιρεσία πρέπει να τελειώνει γιατί αλλιώς τα φαινόμενα του Άργους θα πολλαπλασιαστούν."
Δεν γνωρίζω την ιδιαίτερη περίπτωση του Αργους. Ομως είναι κοινό μυστικό ότι τόσα χρόνια οι δημοτικοί άρχοντες σε όλη την επικράτεια δρούσαν ανεξέλεγκτα, ως τοπικοί κόμητες τον καιρό της φεουδαρχίας. Γνωρίζω πάρα πολύ καλά, ότι έπρεπε να υπάρχει ένας έλεγχος νομιμότητας των πληρωμών και των εισπράξεων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.  Η άκριτη επικρότηση των ενεργειών του δημάρχου και η αναφορά με έναν γενικό και απόλυτο τρόπο για αυθαιρεσίες και αντισυνταγματικές πράξεις των επιτρόπων και για δοτούς δημάρχους, δεν βοηθάει στην καταπολέμηση της διαφθοράς. Και οι πάντες γνωρίζουν ότι υπάρχει μια εκτεταμένη διαφθορά στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Εάν δεν είχαμε τους επιτρόπους θα έπρεπε να τους εφεύρουμε.  Και βέβαια είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα να καταδικάζουμε καθυστερήσεις, γραφειοκρατίες, τυπολατρίες των επιτρόπων (όπως πιθανόν να συμβαίνει στην υπόθεση του Αργους) και άλλο να θέλουμε να αφήσουμε ανεξέλεγκτους τους δημοτικούς μηχανισμούς να πράττουν όπως και στο παρελθόν.

3 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ για το σχόλιο σας στην ανακοίνωση του κόμματος της ΔΗΜΑΡ,της οποίας είμαι ο αρμόδιος για θέματα αυτοδιοίκησης, σε σχέση με το ζήτημα των επιτρόπων. Μας κατακρίνεται επειδή πήραμε θέση αναφορικά με τήν αντίδραση του Δήμου Άργους, από όπου πήραμε αφορμή για να θέσουμε το συνολικό θέμα με τους επιτρόπους. Αγαπητά αιρετικά δεν θα διαφωνήσω καθόλου μαζί σας για το ότι η αυτοδιοίκηση επί πολλές δεκαετίες ήταν ένας άρρωστος φορέας, μιά μικρογραφία του άρρωστου πολιτικού μας συστήματος. Είναι έτσι όπως το λέτε. Για να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα αυτά φτιάχτηκαν μιά σειρά από μηχανισμοί ελέγχου της νομιμότητας των αποφάσεων και ίσως ο έλεγχος της νομιμότητας πρέπει να ενταθεί. Για παράδειγμα έχει θεσπιστεί με τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ο ελεγκτής νομιμότητας που ακόμα δεν έχει αρχίσει να λειτουργεί. Άλλο αυτό όμως και άλλο ο έλεγχος στη σκοπιμότητα των αποφάσεων των Δήμων. Τι εννοώ, η σκοπιμότητα είναι η πολιτική για θέματα που άπτονται της τοπικής κοινωνίας, σε αυτά κανένας μανδαρίνος, δικαστικό υπάλληλος δεν είναι αρμόδιος να αποφανθεί, μόνο τα θεσμικά όργανα του Δήμου τα οποία κρίνονται από την κοινωνία. Αυτή η παρέμβαση των επιτρόπων είναι απολύτως αντισυνταγματική και έχει και σαν αποτέλεσμα να μην λειτουργούν μιά σειρά από όργανα της αυτοδιοίκησης. Είναι πολύ σινιέ να λέτε όσα λέτε για τους επιτρόπους έχετε όμως πάρει υπόψη σας ότι πλησιάζουν Χριστούγεννα και πολλοί άνθρωποι, εξαιτίας της αναλγησίας των μανδαρίνων δεν θα κάνουν δώρα στα παιδιά τους; Επειδή αυτοί οι τύποι θέλουν να λειτουργούν σαν δοτοί δήμαρχοι; Όχι γιατί δεν πρέπει να ελέγχεται η νομιμότητα - να ελεγχθεί εκατό φορές- αλλά γιατί κανείς δικαστικός δεν έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει στην πολιτική σκοπιμότητα των αποφάσεων της αυτοδιοίκησης. Τέλος σας πληροφορώ ότι κόμμα έχουμε ζητήσει και έχουμ συλλέξει πάμπολλες καταγγελίες παραβίασης των συνταγματικών αρχών από τους επιτρόπους. Τις έχουμε παραδώσει στη ΚΕΔΕ και έχουμε ζητήσει πέρα από τη κατάργηση του ρόλου τους να κινηθούν νομικές διαδικασίες σε όσους παρανομούν για παράβαση καθήκοντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαίρομαι για τη διευκρινιστική (κατά τη γνώμη μου διορθωτική) παρέμβαση του Αντρέα (προφανώς Νεφελούδη- συντάκτη της αρχικής ανακοίνωσης)που βάζει τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση. Μένει κατά τη γνώμη μου προς συζήτηση ένα πολύ ευαίσθητο θέμα. Τί γίνεται στην περίπτωση που οι πληρωμές μισθών σε εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι παράνομες; Ποιός θα ελέξει το παράνομο ή μη της υπόθεσης; Επειδή μιλάμε για μισθούς, δεν θα πρέπει να ελέγχονται τα εντάλματα (μια τέτοια περίπτωση ήταν και του Δήμου Αργους); Πιστεύω ότι πρέπει ο έλεγχος της νομιμότητας της πληρωμής μισθών και δώρων, θα πρέπει να γίνεται κατα προτεραιότητα, να ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα 24ωρα και αν τελικά διαπιστώνονται παρανομίες χάριν πελατειακών εξαρτήσεων, να εφαρμόζεται ο νόμος που προβλέπει, προσωπική ευθύνη πληρωμής των μισθών εκ μέρους των παρανομησάντων εκπροσώπων της Τ.Α. Τέλος διαπιστώνω μια αντίφαση μεταξύ της διαπίστωσης του Αντρέα ότι ο έλεγχος νομιμότητας των αποφάσεων της Τ.Α. πρέπει να ενταθεί και η με κάποιο ισοπεδωτικό τρόπο επίθεση κατά των επιτρόπων -δικαστικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ φίλε, ναι είμαι ο Α. Νεφελούδης, τεχνικά μη επαρκής όσον αφορά τους Η/Υ , λοιπόν σε ότι αφορά στους ελέγχους, αυτοί γίνονται και θα γίνονται όπως πρέπει, το πρόβλημα είναι διπλό. Διαδικασίες υπάρχουν σε ότι αφορά τον τρόπο με τον οποίο πληρώνονται οι εργαζ΄΄ομενοι, προβλέπεται από τον νόμο ή επίσης κάθε φορέας μπορεί αν θέλει να κάνει πρότυπο τις διαδικασίες του και να τις εφαρμόζει. Πρόβλημα πρώτο αν οι διαδικασίες και τα εχειρίδια ποιότητας ήταν υποχρεωτικά για την αυτοδιοίκηση κανένα πρόβλημα δεν θα υπήρχε ούτε και θα χρειαζότανε κανένας επίτροπος για να ελέγχει το οτιδήποτε, η τρίμηνη επιθεώρηση των διαδικσιών θα έλυνε τα προβλήματα. Αλλά δυστυχώς η εφαρμογή συστημάτων ποιότητας δεν είναι υποχρεωτική. Πρόβλημα δεύτερο οι επιτροποί δεν μπορούν, λόγω έλλειψης γνώσεων να ελέγχουν το λογιστικό σχέδιο των επιχειρήσεων των ΟΤΑ, επειδή ξέρουν ναελέγχουν μόνο το λογιστικό σχέδιο του Δημοσίου.΄΄Ομως ο νόμος απαγορεύει από τις επιχειρήσεις των ΟΤΑ να χρησιμοποιόυν το λογιστικό σχέδιο του δημοσίου (βιβλία Γ κατηγορίας κλπ). Έτσι λοιπόν επειδή αυτοί είναι ανίδεοι δεν υπογράφουν εντάλματα πληρωμών που δεν υπάγονται στο λογιστικό σχέδιο του Δημοσίου, πιέζοντας τώρα αυτοί τις επιχειρήσεις να παρανομήσουν. Δεν είναι τρελλό αυτό; Έτσι και αλλιώς οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ ελέγχονται διπλά και τριπλά. Από την άλλη έχουν παρατηρηθεί μιά σειρά παρεμβάσεων σε θέματα σκοπιμότητας, "δεν πληρώνω δικηγόρο γιατί θέλω να κάνεις νομική υπηρεσία στον Δήμο..." τι και αν αυτή είναι πιό ακριβή και λιγότερο αποτελεσματική και στο κάτω κάτω το αν θα κάνει νομική υπηρεσία ενας δήμος είναι θέμα πολιτικής απόαφασης και δεν υπάγεται στον έλεγχο νομιμότητας. Ή άλλο παράδειγμα ...¨δεν κάνω δεκτή την αύξηση του κεφαλαίου της επιχείρησης γιατί ΕΚΤΙΜΩ ότι θα γίνει το ένα και το άλλο, τι και αν εσύ μέσα στη μελέτη σου έχεις αποδείξει το γιατί γίνεται αυτή η αύξηση. Θέλω να πω πως όσα παραπάνω πεδία ελέγχων βάζεις στην διοίκηση ενόςοργανισμού τόσο πιό δυσκίνητος γίνεται και τόσο περισσότερο μεγαλώνει η πιθανότητα διαπλοκής, γιατί μην νομίζεις ότι και οι θεσμοί των επιτρόπων είναι αγγελικά πλασμένοι.... Αυτά όλα εννοούσαμε με την ανακοίνωση μας και με το κίνημα που προσπαθούμε να οικοδομήσουμε για την κατάργηση του ρόλου των επιτρόπων....

    ΑπάντησηΔιαγραφή