Μόνος ολομόναχος




Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Τα ταξί στην Αργολίδα

Δεν θα ασχοληθώ με τα παλαβά των καταλήψεων των λιμανιών. Ούτε με τα πιο ακατανόητα του να αφήνουν ελεύθερο τον κόσμο να μπαίνει στο Παλαμήδι. Πραγματικά δεν δύναμαι να αντιληφθώ τί είδους κινητοποιήσεις είναι αυτές. Δεν μπορώ να αντιληφθώ προς τί να τιμωρείται ο 70χρονος τουρίστας που τον αναγκάζουν να περπατήσει μερικά χιλιόμετρα μέσα στο λιοπύρι. Εκδρομή ήλθε ο άνθρωπος δεν πήγε ξανά φαντάρος.
Θα ασχοληθώ όμως με το Δήμαρχο Πάρου.
Πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι τι σκέπτεται ο άνθρωπος, τι σχέδιο έχει και σε τί αποσκοπεί.
Είναι δυνατόν να αφήσει παντελώς ελεύθερες τις άδειες των ταξί; Τί θα πετύχουμε με αυτό; Περισσότερη ανάπτυξη ή καταστροφή;
Ας κάνουμε μια πρόβλεψη για το τί θα γίνει στο Ναύπλιο εάν απελευθερωθούν οι άδειες των ταξί και διπλασιασθεί, ας πούμε,ο αριθμός τους. Τί θα συμβεί; Κάποιοι θα αγοράσουν Μερσεντές για να τις κάνουν ταξί, πολύτιμο συνάλλαγμα θα φύγει στο εξωτερικό.  Στους δρόμους γύρω από το Δικαστικό Μέγαρο θα αρχίσει να γίνεται το αδιαχώρητο. Πλήθος ταξιτζήδων θα  σημαδεύει με το ντουφέκι τους λιγοστούς πελάτες.  Οι χρεωμένοι παλαιοί κάτοχοι αδειών θα καταστραφούν. Οι νέοι θα κλαίγονται για την έλλειψη δουλειάς. Το πλήθος των ταξί, μαζί με το μονοπώλιο του ΚΤΕΛ θα εμποδίζουν την ανάπτυξη άλλων ειδών μεταφοράς. Το αποτέλεσμα θα είναι μείωση στο οικονομικό προϊόν, καταστροφή επαγγελματιών, δημιουργία φρούδων ελπίδων, απογοήτευση και νέα αγανάκτηση μιας μεγάλης ομάδας επαγγελματιών.
Ο Δήμαρχος Πάρου επιχειρεί το παλαβό. Να απελευθερώσει ένα ήδη απόλυτα κορεσμένο επάγγελμα.
Θα μου πείτε: Να παραμείνουν στην Αργολίδα και στο Ναύπλιο τα πράγματα στις μεταφορές ως έχουν;
Όχι.
Τί προτείνω λοιπόν εγώ:
Άμεσα να τεθεί ένα τέλος στις πωλήσεις αδειών και μάλιστα με μαύρο αφορολόγητο χρήμα.
Να επανεκκινήσει η σιδηροδρομική σύνδεση.
Να  τελειώσει το μονοπώλιο του ΚΤΕΛ και να δημιουργηθεί με πιθανή συμμετοχή της Τ.Α. μιας αστικής συγκοινωνίας για όλο το μεγάλο Καλλικρατικό Δήμο Ναυπλιέων.
Λόγω του τουριστικού χαρακτήρα του Δήμου μας, να δοθούν νέες άδειες αποκλειστικά  για τουριστικές μεταφορές-ξεναγήσεις. Είναι απαράδεκτο να απαγορεύεται παντελώς το επάγγελμα αυτό χάριν των ταξιτζήδων.
Να δοθούν άδειες σε μίνι λεωφορεία, βανάκια για μεταφορές ομάδων προσώπων. Είναι αδιανόητο  να είναι αναγκασμένες δύο οικογένειες τουριστών να πρέπει να χρησιμοποιούν δύο ή και τρία ή και τέσσερα ταξί για τις μετακινήσεις τους, ενώ θα μπορούσαν να μισθώσουν ένα βανάκι με ειδική προς τούτο άδεια, με οδηγό-ξεναγό.
Και όταν πλέον οργανωθούν καλύτερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αυξηθεί δραστικά το κόμιστρο των ταξί. Τα ταξί, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να είναι λίγα (πρέπει ο αριθμός τους να μειωθεί, όχι να αυξηθεί) και να αποτελούν μέσο μεταφοράς όχι για τους πολλούς.
Το Ναύπλιο και η Αργολίδα έχει να κερδίσει και όχι να χάσει εάν οι άδειες ταξί είναι περιορισμένες, εάν ενισχυθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και  δοθούν νέες άδειες για τουριστικούς λόγους.

2 σχόλια:

  1. Γιάννης Δαρλάσης22 Ιουλίου 2011 στις 8:43 π.μ.

    Ηδη εδώ και πολλά χρόνια το κενό της αστικής συγκοινωνίας τους καλοκαιρινούς μήνες το καλύπτουν ιδιωτικά παρακτορεία που με τακτικά δρομολόγια μεταφέρουν τον κόσμο απο τα χωριά στις διάφορες παραλίες για μπάνιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν πρέπει να έχει το δικαίωμα οποιοσδήποτε να γίνει ταξιτζής και αν το θελήσει θα πρέπει να πληρώσει γιαυτό. Δηλαδή όταν πλήρωνε μαύρο κάποιος για την άδεια γιατί θα πρέπει κάποιος να του τα επιστρέψει? Όταν αγοράζεις ένα μαγαζί και πληρώνεις τον (για εμένα κακώς) και μετά δεν πάει καλά και το κλείνεις, ζητάς τον πίσω? Δεν έχεις καταλάβει γιατί τον λένε αέρα? Να ελευθερωθεί η αγορά αλλιώς θα πρέπει και η δική μου άδεια ασκήσεως να κοστολογηθεί, έτσι για να έχω καμιά 200.000 ευρώ όταν βγώ στην σύνταξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή