Μόνος ολομόναχος




Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

Έργα στην περιοχή (3)

ΔΡΟΜΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
O ψευδεπίγραφος δρόμος. Δεν συνδέει κανέναν αρχαιολογικό χώρο με άλλον. Απλά περνάει από κάποια απόσταση από αρχαιολογικούς χώρους, που έτσι και αλλιώς είναι γεμάτη η Αργολίδα. Ο παράγοντας που χάραξε στο χάρτη το δρόμο από Ιρια προς Σαλάντι, χάραξε και αυτό το δρόμο, που συντομεύει την απόσταση και το χρόνο μετάβασης προς Ναύπλιο. Ο δρόμος χώρισε τις αγροτικές περιοχές στα δύο. Οι πολλοί νεκροί τα τελευταία χρόνια στο φονικό δρόμο «των αρχαιοτήτων» δεν μου επιτρέπει να βάλω κάτι περισσότερο από άσσο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 1

ΔΙΚΤΥΟ ΟΠΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ
Κάποιες μεγάλες εταιρίες τα βρήκαν με την Κυβέρνηση της ΝΔ και έκαναν μεγάλα έργα τοποθέτησης δικτύων οπτικών ινών σε πολλές πόλεις της Ελλάδας με πανομοιότυπους τρόπους. Θα μπορούσε να είναι ένα έργο πολύ χρήσιμο. Απ΄ όσο κατάφερα να μάθω το δίκτυο έχει τοποθετηθεί, τα χρήματα (εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ) καταβλήθηκαν και ουδείς έχει συνδεθεί και ουδείς χρησιμοποιεί τις οπτικές ίνες. Επειδή η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και πιθανόν κάποια άλλη, μη αδιαφορούσα, δημοτική αρχή αναλάβει στο μέλλον θα το βαθμολογήσω με καλό βαθμό
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 7

ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ
Πληρώθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ο μελετητής Αλεξανδρόπουλος απεβίωσε και ο Δήμος συνεχίζει να χρωστάει χρήματα στους κληρονόμους του για τη μελέτη. Ήταν ένα έργο με γκαζόν, πλακοστρώσεις, διαμορφώσεις που δεν έχει αποδώσει απολύτως τίποτα. Σήμερα χρησιμοποιείται από τους τσιγγάνους για προσωρινά καταλύματα. Έγινε μια τρομακτική σπατάλη στο φωτισμό. Το έργο έγινε μόνον κατά ένα μέρος σε σχέση με αυτά που αρχικά μελετήθηκαν.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 2

ΕΡΓΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΑΝΑΒΑΛΟΥ
Το νερό αποτελεί ζωή για τον αγροτικό κόσμο. Είναι ανάγκη να επεκταθεί το δίκτυο του Αναβάλου. Ουδείς μπορεί να έχει αντίρρηση σ΄ αυτό. Όμως ο τρόπος επέκτασής του είναι λανθασμένος. Με διπλές και τριπλές κινήσεις, με σπατάλη ηλεκτρικής ενέργειας, με κόστος για τον τελικό χρήστη που τελικά αδυνατεί να πληρώσει λόγω των εξευτελιστικών τιμών του πορτοκαλιού. Οι αγρότες είναι αναγκασμένοι να παίρνουν το νερό κάθε 15 περίπου μέρες, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η καλλιέργεια κηπευτικών
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 6

ΕΡΓΟ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΑΝΑΒΑΛΟΥ ΣΤΑ ΙΡΙΑ
Το δεκάρι. Εδώ βάζω άριστα. Έφτασε στα Ιρια νερό που οδηγείται σε κεντρική δεξαμενή σε ψηλό σημείο. Έτσι έχουμε οικονομίες ρεύματος, χρημάτων και νερού. Οι αγρότες μπορούν όποτε θέλουν να ποτίσουν. Ο κάμπος των Ιρίων γίνεται ένας Παράδεισος. Και εδώ βέβαια έχω ένα «εάν» Εάν γίνουν πραγματικότητα οι φαραωνικές πράσινες και γαλάζιες λογικές και επιχειρήσουν να δώσουν νερό στην Ερμιονίδα από τη δεξαμενή των Ιρίων, τότε τα πράγματα αλλάζουν και υπάρχει κίνδυνος…
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 10

ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί έγινε αυτό το χρηματοβόρο έργο και μάλιστα κατ΄ αυτό τον τρόπο; Γιατί διαπλατύνθηκε ο δρόμος; Γιατί φωτίσθηκε από άκρη σε άκρη; Μα κανείς δεν βλέπει τον τρόπο κατασκευής των επαρχιακών δρόμων στην Ευρώπη; Με τις κυκλικές διασταυρώσεις, με σχετικά στενούς δρόμους για να μην αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες; Με οικονομίες και φειδώ. Ποιος ο λόγος να πηγαίνει κάποιος από το Ναύπλιο στη Νέα Κίο σε επτά αντί δέκα λεπτά της ώρας;
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 0

ΕΡΓΑ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΜΥΚΗΝΩΝ, ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ, ΤΙΡΥΝΘΑΣ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΥΚΗΝΩΝ
Έχουμε τους πιο σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο μέσα σε μια μικρή ακτίνα. Τα έργα ανάδειξης είναι απολύτως αναγκαία. Ουδείς όμως έχει προβάλει το γεγονός ότι ο νομός μας είναι ο μοναδικός στον κόσμο με τρία μνημεία ενταγμένα στα μνημεία της ΟΥΝΕΣΚΟ. Μα είναι τόσο άχρηστοι;
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 8

ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ
Δαπανήθηκαν πολλά χρήματα. Δεν γνωρίζω εάν το έργο έχει τελικά αποδώσει στους αλιείς. Ίσως κάποιος βοηθήσει με δικές του απόψεις για τη βαθμολογία.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ;

Δεν συνεχίζεται άλλο η καταγραφή. Εάν έχω ξεχάσει κάτι, μπορείτε με τα σχόλιά σας να κάνετε την καταγραφή πιο πλήρη.
Όμως αυτό που, πιστεύω, γίνεται κατανοητό είναι ότι τεράστια ποσά σπαταλήθηκαν και ελάχιστα έργα απέδωσαν.
Δεν πρέπει να ψάχνουμε τις ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση σε συνωμοσίες και σε κακούς γερμανούς. Οι ευθύνες είναι δικές μας αποκλειστικά. Του κάθε πολίτη που ψήφιζε τον παράγοντα που χάρασσε δρόμους πάνω σε χάρτες, όλους αυτούς που χειρίσθηκαν τα πάμπολλα χρήματα τις τελευταίες δεκαετίες.

4 σχόλια:

  1. Γιάννης Δαρλάσης16 Ιουλίου 2011 στις 8:51 μ.μ.

    Τι εννοείς για το δρόμο σύνδεσης των Αρχαιολογικών χώρων ότι δεν συνδέει κανέναν αρχαιολογικό χώρο με άλλον; Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ το ανοσιούργημα ενός δρόμου που θα περνάει μπροστά απο την Πύλη των Λεόντων. Να μου πείς ότι είναι γεμάτος ανορθογραφίες και εγκληματικές παραλείψεις να το παραδεχτώ αλλά να λές ότι δεν συνδέει τίποτα είναι σαν να απαιτείς να ξεχάσω τις γεωγραφικές γνώσεις που έχω για τον Νομό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο παλαιός δρόμος που πέρναγε μέσα από το Αργος συνέδεε και αυτός τις Μυκήνες με την Τίρυνθα. Ένας δρόμος που συνδέει αρχαιολογικούς χώρους (και ονομάστηκε έτσι για να τύχει χρηματοδότησης) πρέπει να είναι ένας στενός δρόμος που με ασφάλεια θα συνδέει γνωστούς με ξεχασμένους αρχαιολογικούς χώρους. Ο σωστός, κατά την ταπεινή μου γνώμη, σχεδιασμός ήταν η χάραξη του δρόμου να γίνει ανατολικότερα. Έτσι θα πέρναγε πίσω από την Πουλακίδα και το Παναρίτι (αυτό βέβαια προϋποθέτει μελέτες, εγώ τη βασική ιδέα λέω). Οι διασταυρώσεις θα μπορούσαν να ήταν πολύ λιγότερες και με κυκλικούς κόμβους (κόμβος Μυκηνών-Μοναστηρακίου, κόμβος Πρόσυμνας-Λιμνών, κόμβος Μανεσιού Γκερμπεσιού). Με αυτό δε τον τρόπο μέσα από έναν πολύ όμορφο δρόμο, παράλληλο και κοντά στον αρχαίο δρόμο Μυκηνών Μπερμπατιού,στους πρόποδες των γύρω λόφων και όχι μέσα από τον κάμπο, θα υπήρχε σύνδεση των Μυκηνών με τους ξεχασμένους αρχαιολογικούς χώρους Ηραίου, Δενδρών, Ακρόπολης Μιδέας). Κάποιος ντόπιος πολιτικός (σημερινός Περιφερειακός Σύμβουλος) αποφάσισε πάνω στο χάρτη να φτιάξει ένα δρόμο που συνδέει τα συσκευαστήρια των μεγαλοεξαγωγέων με το κεντρικό οδικό δίκτυο και κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση, μέσω ενός επικίνδυνου δρόμου με μεγάλο πλάτος, με το Ναύπλιο. Αυτή δεν είναι χάραξη σύνδεσης αρχαιολογικών χώρων αλλά συντόμευσης της απόστασης Αθηνών-Ναυπλίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιάννης Δαρλάσης19 Ιουλίου 2011 στις 9:18 π.μ.

    Επειδή ζούμε σε ενα τόπο γεμάτο αρχαιολογικούς χώρους και παράλληλα με μια αγροτική παραγωγή που αναπτύσεται δίπλα τους σε κάποιες δε περιπτώσεις και πάνω τους είναι δύσκολο να πείς ότι ένα οδικό έργο θα έχει μια αποκλειστική χρήση . Συμφωνώ ότι μια Ανατολική χάραξη θα ήταν τουλάχιστον λιγότερο επικίνδυνη . Θεωρώ όμως ότι ο δρόμος αυτός ήταν απαραίτητος για την Αργολίδα και ιδιαίτερα για τον διευρυμένο Δήμο Ναυπλίου . Η οδός Ινάχου , στο Αργος , θα ήταν αδύνατο να αντέξει τα σημερινά κυκλοφοριακά φορτία το ίδιο και η Ενδεκάτη στο Ναυπλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τελικά μέσα από καλόπιστο διάλογο φθάνουμε σε συγκλίσεις.
    Συμφωνώ ότι υπάρχει ανάγκη δρόμων που παρακάμπτουν τα κέντρα των πόλεων. Όμως πρέπει να γνωρίζουμε για ποιό λόγο κατασκευάζουμε τα έργα. Κάλλιστα ένας δρόμος που θα συνδέει αρχαιολογικούς χώρους, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για σύνδεση πόλεων. Όμως αυτό πρέπει να γίνεται γνωστό και να αποφασίζεται πριν την κατασκευή και στη φάση των μελετών, που θα πρέπει να υπολογίσουν και τους κυκλοφοριακούς φόρτους για να είναι ο δρόμος ασφαλής και για τους χρήστες του, αλλά και για τους κατοίκους των περιοχών που διασχίζει. Και επιμένω. Οι επαρχιακοί δρόμοι πρέπει να είναι κατασκευασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνεται εκ των πραγμάτων η μέση ταχύτητα των οχημάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή