Μόνος ολομόναχος




Δευτέρα, 4 Μαρτίου 2013

Τι έγινε εκείνο το τρένο που έβλεπε τα άλλα τρένα να περνούν


Θάθελα να το συνεχίσω λίγο αυτό που ΄γραψα προχθές για το τρένο και την εξαγγελία του κ. Περιφερειάρχη Πελοποννήσου για τη λειτουργία τουριστικών σιδηροδρομικών διαδρομών, που θα τις αναλάβει ιδιώτης με ΣΔΙΤ.
Δεν μας έχει ξεκαθαρίσει ο κ. Περιφερειάρχης τι ακριβώς εννοεί. Και δεν μας έχουν πει και οι ντόπιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι και ο κ. Αντιπεριφερειάρχης τι γνώμη έχουν για το θέμα αυτό.
Εγώ ήξερα το εξής και διορθώστε με αν κάνω λάθος.
Με τα ΣΔΙΤ προβλέπεται ότι κάποιος επιχειρηματίας βάζει τα λεφτουδάκια του (δικά του ή κλεμμένα ή αυγατισμένα λόγω προηγούμενης φοροδιαφυγής) παίρνει και ένα δάνειο (που μπορεί να το επιστρέψει  ή μπορεί  και να το στείλει στα αραχνιασμένα ράφια των κοκκινισμένων δανείων μετά από ορισμένα χρόνια) και φροντίζει να γίνει μια επένδυση που θα ΄πρεπε λογικά να κάνει το Δημόσιο, αλλά δεν μπορεί διότι δεν έχει τα κεφάλαια, αφού τα έχει σκορπίσει τα προηγούμενα χρόνια από εδώ και από εκεί με κύριο σκοπό το πολιτικό σύστημα να μείνει ανέπαφο (χωρίς η "αριστερά" να είχε ποτέ αντιδράσει με οργανωμένο τρόπο στις υπερσπατάλες). Και μετά αρχίζει ο επιχειρηματίας επί χρόνια να εισπράττει μισθώματα από το Δημόσια, που τελικά θα πληρώσει την επένδυση και με το παραπάνω και να εκμεταλλεύεται και με άλλους τρόπους την επένδυσή του (κυλικεία, καταστήματα, θέσεις στάθμευσης κλπ)
Αυτά είναι τα ΣΔΙΤ, που γενικά δεν έχουν προχωρήσει, αφού οι βρύσες των τραπεζών μέχρι σήμερα δεν στάζουν, όπως έχουν ξεραθεί και άλλες βρύσες (μεταφορικά και μη ομιλώ).
Με ΣΔΙΤ είπαν ότι θα γίνουν Πανεπιστήμια, Γυμνάσια, Πυροσβεστικοί Σταθμοί, Αστυνομικά Τμήματα, μαρίνες. Όλα στα μεγαλεπήβολα σχέδια και στα πέιπερς.
Τώρα ο κ. Περιφερειάρχης μας λέει ότι με ΣΔΙΤ θα προχωρήσει και η λειτουργία τουριστικού τρένου στην Πελοπόννησο. Εγώ ετούτο δεν το αντιλαμβάνομαι.  Ποία θα είναι ακριβώς η επένδυση του επιχειρηματία που θα αναλάβει το project (έτσι τα ονομάζουν οι  φίλοι των άκριτων ιδιωτικοποιήσεων); Σε τί πράγμα θα βάλει τα χρήματά του ο ιδιώτης, ώστε να δικαιούται ΣΔΙΤ; Τα τρένα υπάρχουν και σκουριάζουν. Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν αλλού έξω από την Πελοπόννησο. Και έχουν αγορασθεί πολύ πρόσφατα. Για τις γραμμές έχουν καταβάλει οι φορολογούμενοι τεράστια ποσά και έχουν ανακαινισθεί πρόσφατα. Τί επένδυση  επομένωςθα κάνει στα τρένα; Πέστε μας κ. Περιφερειάρχα. Ανθοδέσμες και λουλουδάκια θα βάλει για να τα διακοσμήσει, ώστε να δικαιούται την αποκλειστική εκμετάλλευσή τους, χωρίς να πληρώνει τίποτα;
Ναι να λειτουργήσει τουριστικό τρένο. Και ναι να παραχωρηθεί σε ιδιώτη η λειτουργία του. Δεν έχω αντίρρηση. Όμως,αφού θα χρησιμοποιήσει, τις γραμμές που οι φορολογούμενοι πλήρωσαν και τους ολοκαίνουργους συρμούς των τρένων της ΤΡΕΝΟΣΕ, θα πρέπει να καταβάλει μίσθωμα (ή όπως αλλιώς θέλετε ονομάστε το). Όχι να γίνει και το αντίθετο, όπως υπονοείται με την ένταξη του πρότζεκτ (μα τί ωραία λέξη!!) στα ΣΔΙΤ. Και για να το αναλάβει το πρότζεκτ (ανατριχίλα με τη λέξη με πιάνει) θα πρέπει και να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, για το πως, που και πότε. Για μαθητικές εκδρομές σε αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικούς τόπους με τρένο, με ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και το σχεδιασμό με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, ώστε όλοι να ωφεληθούν.
Αραγε λοιπόν οι Αργολιδείς μπορεί να είμαστε ευτυχείς με την θολή εξαγγελία περί λειτουργίας τουριστικού τρένου;
Ναι ήταν χαζομάρα ολκής να πέσουν τόσα χρήματα σε μία σιδηροδρομική γραμμή, για να φτάνει το τρένο στην Τρίπολη μετά από δύο και πλέον ώρες, όταν πλέον το ταξίδι με το  λεωφορείο, μέσω της νέας Εθνικής οδού, διαρκεί λιγότερο από μία ώρα. Ναι ήταν πεταμένα λεφτά και ταχω ξαναπεί αυτά. Και οι πολιτικές ευθύνες για την τεράστια σπατάλη χρημάτων είναι πολύ συγκεκριμένες και προσωποποιημένες. Αλλά οι Αργολιδείς δεν μπορεί να μένουμε ικανοποιημένοι μόνον με το τουριστικό τρένο, αν αυτό ποτέ λειτουργήσει.
Και ο κ. Περιφερειάρχης πρέπει να γνωρίζει ότι κάποιοι δεν θα τον αφήσουμε έτσι χαλαρά να φλυαρεί ακατάπαυστα χωρίς ουσία . Πρέπει να είμαι ο μοναδικός μαζοχιστής που άκουσα ολόκληρη την τοποθέτησή του στο Κοινοβούλιο. Μιλούσε ακατάπαυστα ο άνθρωπος. Μέχρι και ο νεοδημοκράτης πρόεδρος αναγκάσθηκε να του πει να συντομεύει. Και τελικά δεν απάντησε και στην πολύ εύλογη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κοδέλα, για το τί τελικά θα γίνει με τα σκουπίδια στα Δίδυμα.

Τι προτείνει λοιπόν ο αιρετικός.
Να γίνει άμεσα μια οικονομική μελέτη για το τί θα κοστίσει στην ΤΡΕΝΟΣΕ η επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι Ναύπλιο.
Θα χρειασθεί νέο προσωπικό ή το υπάρχον αρκεί για να καλυφθεί η λειτουργία της γραμμής;
Μήπως πρέπει να εξετασθούν έξυπνες λύσεις περιορισμού του κόστους, όπως να υπάρχει η δυνατότητα  τα εισιτήρια από Ναύπλιο και Αργος να πληρώνονται μέσα στο τρένο;
Ποιά βοήθεια μπορεί να προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στην επαναλειτουργία της γραμμής και στην προώθηση του τρένου ως εναλλακτικού και οικολογικού μέσου μεταφοράς;
Είμαι απολύτως βέβαιος ότι μια τέτοια μελέτη θα αποδείκνυε ότι το επιπλέον κόστος για την ΤΡΕΝΟΣΕ για τη λειτουργία της γραμμής μέχρι Ναύπλιο θα είναι μηδαμινό. Και το ταξείδι με το τρένο θα γίνει και πάλι δημοφιλές.
Είμαι βέβαιος ότι η επαναλειτουργία του τρένου μέχρι Ναύπλιο (ας ξεχάσουμε το ταξείδι μέχρι Τρίπολη και Καλαμάτα, διότι είναι πολύ χρονοβόρο και ελάχιστα ελκυστικό)  θα έδινε περαιτέρω κέρδη στην ΤΡΕΝΟΣΕ και όχι ζημιές.
Σήμερα έξυπνες και ευέλικτες λύσεις απαιτούνται. Όχι παχιά λόγια. Δυστυχώς η Περιφέρεια και οι τοπικοί Δήμοι είναι, κατά τη γνώμη μου, κατώτεροι των περιστάσεων.


Όταν θα'ρθείς να με ξεθάψεις απ'τις στάχτες
και διώξεις από πάνω μου όλη τη σκουριά
και ξαναβάλεις τις ρόδες μου σε ράγες
και εγώ αχίσω να κυλάω ξανά

Τότε οι λύπες θα με ψάχνουν
και άνεργες θα θρηνούν
Θα πέφτουν μανιασμένες οι βροχές
και θα ρωτούν

Τι έγινε εκείνο το τρένο που έβλεπε
τα άλλα τρένα να περνούν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου