Μόνος ολομόναχος




Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Πεζοί ή αυτοκίνητα;

Δυστυχώς κάποια θέματα είναι αργά για να τα διορθώσουμε.
Εξηγούμαι.
Έγινε συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Ναυπλίου για το τί πλάτος πρέπει να έχουν τα πεζοδρόμια στο πυκνοδομημένο τμήμα του Συνοικισμού.
Αν αφήσουμε τα πεζοδρόμια στους εξήντα πόντους, και πάνω σ΄αυτά βάλουμε και τους φωτιστικούς ιστούς, τότε θα είναι αδύνατη η διασταύρωση δύο πεζών, που θα πρέπει να πιαστούν αγκαλιά για να μπορέσουν να προχωρήσουν πάρα πέρα χωρίς να κατέβουν στο οδόστρωμα, ενώ θα είναι και πρακτικά αδύνατο να προχωρήσει ένας μπαμπάς (γιατί όχι;) με το καροτσάκι και το μωρό του.
Τώρα οι άλλες λύσεις που πρότεινε η τεχνική υπηρεσία του Δήμου, είναι να μεγαλώσει το πλάτος των πεζοδρομίων, οπότε και θα χαθούν αρκετές θέσεις στάθμευσης οχημάτων, είτε να κάνουμε εσοχές στα πεζοδρόμια για να μην χαθούν τόσες θέσεις.
Το εκπληκτικό είναι ότι εάν εφαρμοσθούν οι κανονισμοί για το πλάτος των πεζοδρομίων τότε δεν θα μπορέσει να σταθμεύσει κανένα όχημα. Και τη λύση αυτή που είναι και η νόμιμη δεν τόλμησε καν να την προτείνουν οι μηχανικοί του Δήμου.
Πλήρεσ αδιέξοδο για τους ιθύνοντες.
Αρχισαν να συζητάνε για το πραγματικό χάος που αντιμετωπίζουν.
Σε ποιόν θα δώσουμε προβάδισμα; Στους πεζούς όπως είναι λογικό ή στα αυτοκίνητα;
Και πού θα πάνε τα αυτοκίνητα; Πού θα σταθμεύσουν; Ολοι μας γνωρίζουμε το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους γύρω από την Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου.
Μα πώς φθάσαμε εδώ;
Το εκπληκτικό είναι ότι τα προσφυγικά σπίτια του Συνοικισμού άρχισαν να γκρεμίζονται και να κτίζονται στη θέση τους τριώροφα με τη μέθοδο της αντιπαροχής από τη δεκαετία του 80 και μετά, όταν πλέον γνωρίζαμε το χάλι των συνοικιών της πρωτεύουσας.
Μα δεν το είχαν σκεφτεί το πρόβλημα οι μελετητές;
Και τότε μια φωνή από τα μετόπισθεν, που παρακολουθούσε το δημοτικό συμβούλιο, η ίδια δηλαδή φωνή που πρωταγωνιστούσε πριν από μερινούς μήνες, ακούστηκε.
"Εσείς φταίτε για το χάλι" Φταίνε οι δημοτικές αρχές των αντιπαροχών;
Τότε που δήμαρχος ήταν ο αντιπαροχέας σημερινός αρχηγός της μείζοντος μειοψηφίας και δημοτικός σύμβουλος ήταν ο επίσης αντιπαροχέας σημερινός δήμαρχος και επίσης σύμβουλος ήταν ο άλλος διεκδικητής του δημαρχιακού θώκου, επίσης και αυτός αντιπαροχέας.
Η τότε λοιπόν δημοτική αρχή, με αντίδραση τους ενός και μόνον τότε συμβούλου της τότε Πρωτοβουλίας Δημοτών Ναυπλίου αποφάσιζε να αλλάξει τις χρήσεις των ισογείων και να μετατρέψει τις πυλωτές και τα πάρκινγκ κάτω από τις πολυκατοικίες σε καταστήματα.
Κέρδη, περισσότερα κέρδη, καλά κέρδη για τους αντιπαροχείς, δημοτικούς άρχοντες. Αντί να πωλούν θέσεις στάθμευσης, που τότε δεν είχαν ιδαίτερη αξία, αφού ο καθείς μπορούσε να βρεί να παρκάρει το αυτοκίνητό του, πουλούσαν μαγαζιά. Ολα καλά ήταν τότε. Και αυτοί οι λίγοι που αντιδρούσαν γραφικοί. Βλέπετε η οικοδομή ήταν (και είναι) η ατμομηχανή της οικονομίας και όσοι αντιδρούσαν στο κτίσιμο των πάντων ήσαν οι αντιδραστικοί.
Σήμερα όμως φθάσαμε στο αδιέξοδο. Θα εξορίσουμε τους πεζούς για να έχουν χώρο τα αυτοκίνητα; Θα δημιουργήσουμε προβλήματα ασφάλειας στους πεζούς;
Μα πού θα πάνε τα αυτοκίνητα;
Ε ..... αφού καταργήσατε όσους χώρους προβλέπονταν για στάθμευσης, τώρα αναγκαστικά φθάσαμε στο αδιέξοδό σας. Τί θα κάνουμε τώρα που αυτοί οι έξυπνοι κατάργησαν τους χώρους στάθμευσης. Τώρα αναγκαστικά θα πρέπει να πούν στους ιδιοκτήτες των ΙΧ και πελάτες τους, αφού οι εκεί κάτοικοι είναι και αγοραστές των διαμερισμάτων τους, ότι θα πρέπει να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους κάπου μακρυά. Οχι δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν οι πεζοί να περπατάνε με άνεση και ασφάλεια.
Το Ναύπλιο το έκαναν έτσι όπως ήθελαν.
Δυστυχώς μερικά πράγματα πλέον δεν φτιάχνονται.
Πολλά θα κάνουμε μετά τον Ιανουάριο του 2011. Ομως δεν μπορούμε να διορθώσουμε κάποια πράγματα για τα οποία η ζημιά που έχει γίνει είναι πλέον ανεπανόρθωτη.

1 σχόλιο: