Μόνος ολομόναχος




Τετάρτη 2 Μαΐου 2018

Αποκομιδη σκουπιδιών. Είναι βρώμικη η πόλη;


Η πρώτη μου ανάρτηση ήταν στις 23-11-2008. Κοντεύουν δέκα χρόνια. Ήμουν νιος και γέρασα.
1284 αναρτήσεις έχω κάνει όλον αυτόν τον καιρό. Χαράς στο κουράγιο μου!!!  Και εις έτη πολλά δέσποτα!!!
Όμως ούτε σε μία από αυτές τις αναρτήσεις δεν έχω κάνει κριτική για τα σκουπίδια στους δρόμους και για αυτά που κάποιες φορές είναι αφημένα απέξω από τους κάδους.
Δεν μου αρέσει αυτή η κριτική και πράγματι, όπως έγραψε ο Δήμαρχος, είναι μια εύκολη και ανέξοδη κριτική. Και πιασάρικη θα έλεγα.

Ήταν πολύ πρωί ή μάλλον αργά το βράδυ αφού δεν είχε ξημερώσει ακόμα. Εγώ με τις βαλίτσες μου και με ένα πλατύ χαμόγελο ευτυχίας  στα χείλη μου πήγαινα προς το αεροδρόμιο για μακρινό ελκυστικό ταξείδι. Την ώρα που έφευγα βλέπω αυτούς τους ανθρώπους μέσα στη νύχτα να μαζεύουν τα σκουπίδια μου και τα σκουπίδια σου, Αναπλιώτη.
Σεβασμός. Μόνον σεβασμός στους ανθρώπους αυτούς.
Από τότε αποφάσισα ότι δεν θα προσβάλλω ποτέ αυτούς τους ανθρώπους ακόμα και όταν υπάρξουν και άσχημες καταστάσεις με τα σκουπίδια στην πόλη.

Δεν έχω κάνει  ποτέ κριτική και στους αρμόδιους επί της καθαριότητας Αντιδημάρχους. Όλους τους έβλεπα να τρέχουν πάνω κάτω, να προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο δυνατόν. Πέρασε πριν από δυο μήνες ο καρνάβαλος και από πίσω αυθωρεί και παραχρήμα ήταν η υπηρεσία καθαριότητας.
Δεν μπορώ να τους ψέξω, διότι γνωρίζω ότι εγώ δεν θα μπορούσε με τίποτα να κάνω αυτό που αυτοί επιχειρούν.

Και ο Έντι ήταν εξαιρετικός και ο Χρόνης πιο παλιά και οι άλλοι.
Βρε Έντι, τις ήθελες με δαύτους; Ανάγκη τους είχες; Ελα να μαζευτούμε και να οργανωθούμε για την πόλη και τα χωριά. Όρεξη έχεις και δεν τα κάνεις όλα αυτά για τα οποία πασχίζεις για την πάρτη σου.

Τον σημερινό αντιδήμαρχο επί της καθαριότητας δεν τον γνωρίζω προσωπικά. Ούτε καν χαιρετιόμαστε. Αλλά τον βλέπω και αυτόν να προσπαθεί για το καλύτερο για την πόλη και για να μένει το Ναύπλιο καθαρό.
Και εμείς οι πολίτες έχουμε την δικιά μας ευθύνη όταν η πόλη είναι βρώμικη.

Κριτικάρουν κάποιοι την κατάσταση με τα σκουπίδια στο λιμάνι τώρα που είχαμε  την έκθεση των σκαφών. Πράγματι κάποιες στιγμές τα σκουπίδια ξεχείλιζαν, αλλά εγώ τους έβλεπα, λόγω θέσης του σπιτιού μου, να προσπαθούν υπεράνθρωπα.

Αλλά εδώ δεν είμαι για να δίνω συγχαρίκια.
Είμαι για να πω και τη γνώμη για το πως θα καλυτερέψουν τα πράγματα.
Δεν φτάνει ο Κανονισμός Καθαριότητας που ετοίμασε ο Αντιδήμαρχος Καχριμάνης. Άποψή μου είναι ότι μπορεί να είναι καλά δομημένος ο Κανονισμός αυτός, όμως χρειάζεται μια διαφορετική λογική και πολιτική για τα σκουπίδια για να βελτιωθεί η κατάσταση. Διότι μπορεί μεν οι άνθρωποι να ξυπνούν πολύ πριν από εμένα και να προσπαθούν υπεράνθρωπα, όμως δυστυχώς οι προσπάθειές τους θα είναι εν πολλοίς ατελέσφορες αν δεν υπάρξει ένα διαφορετικό πλάνο και σχέδιο.

Πρώτα και κύρια πρέπει να υπάρξει η συμμετοχή του πολίτη στην προσπάθεια να παραμείνει καθαρή η πόλη. Χωρίς την βοήθεια του κατοίκου και του επιχειρηματία, καλό αποτέλεσμα δεν μπορεί να υπάρξει. Αν αφήνουμε τα σκουπίδια όποτε γουστάρουμε και ανεξέλεγκτα, αν δεν κάνουμε ανακύκλωση δεν πα ναναι και ο Εντι αντιδήμαρχος. Η εικόνα κάποιες στιγμές θα είναι τραγική.

Αλλά για να υπάρξει η συμμετοχή και η βοήθεια του δημότη, πρέπει και αυτός να γνωρίζει ότι η προσπάθεια που θα κάνει θα φέρει αποτέλεσμα. Αλλιώς συναίνεση και συμμετοχή είναι όνειρο άπιαστο. Και ποτέ ο δημότης δεν θα συμμετάσχει ολόψυχα για μια καθαρή πόλη όταν ξέρει ότι τα σκουπίδια του οδηγούνται σε μία διπλανή παραλία. Αν δεν αλλάξει αυτό, αποτέλεσμα δεν θα έχουμε. Αλλά και η ανακύκλωση δεν θα έχει επιτυχία όταν ουδείς  έχει ενημερώσει τον πολίτη για το αποτέλεσμα της προσπάθειας που κάνει. Πόσα ανακυκλώσαμε; Τι εισπράξαμε; Ποιο το όφελος; Τι έργο έγινε από το όφελος αυτό;

Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αποκομιδή των σκουπιδιών. Πουθενά στον προηγμένο κόσμο δεν περνάει το σκουπιδιάρικο κάθε μέρα ή και δυο φορές τη μέρα. Οι πολίτες είναι αναγκασμένοι να κρατάνε τα σκουπίδια τους μέσα στο σπίτι τους και να τα βγάζουν δύο ή τρεις φορές τη βδομάδα μία συγκεκριμένη ώρα. Αλλιώς την πάτησαν άγρια.
Σε άλλες πόλεις έχουν προμηθευτεί τους βυθιζόμενους μεγάλους κάδους. Είναι σκέτη τρέλα να μαζεύουν τα σκουπίδια μικρά αγροτικά αυτοκίνητα και να τα τρέχουν πάνω κάτω στην Καραθώνα.
Οι βυθιζόμενοι κάδοι έχουν τσιπάκι και ενημερώνουν όταν έχουν γεμίσει  για να μην γίνονται άσκοπα δρομολόγια.
Σε άλλες πόλεις έχει οργανωθεί η ανακύκλωση στην πηγή. Διαχωρισμός από το νοικοκυριό. Εδώ, όπως και σε όλη την Ελλάδα, η αστειότης των μπλε κάδων.
Σε άλλες πόλεις έχουν μοιρασθεί κομποστοποιητές για τη μείωση του όγκου των σκουπιδιών και την παραγωγή λιπάσματος. Εδώ απατηλά όνειρα αυτά.
Υπάρχουν και οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Δεν είναι δυνατόν οι κάδοι να είναι ορθάνοιχτοι. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουν όλοι ποδαράκι για να ανοίγουν και να κλείνουν.
Και υπάρχει και ακόμα μία λεπτομέρεια που κάνει την μεγάλη διαφορά. Πρέπει να οργανωθεί η υπηρεσία καθαριότητας με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι ευνοημένες μερικές μόνον περιοχές του Δήμου και άλλες να είναι αφημένες στη μοίρα τους.
Άριστοι, όπως είπα, όλοι οι Αντιδήμαρχοι. Όμως είναι λάθος να πρέπει αυτοί να ειδοποιηθούν προσωπικά για τα όποια πεταμένα σκουπίδια. Πρέπει να σταματήσουν άμεσα τα κονέ
Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα αυτοποιημένο σύστημα ενημέρωσης της αρμόδιας υπηρεσίας είτε με τηλέφωνο, είτε με sms, είτε διαδικτυακά. Και η υπηρεσία να είναι υποχρεωμένη να απαντά στον δημότη. Αυτά θα κάνω. Έτσι γίνεται στην Βαρκελώνη και σε άλλες πόλεις. Μην μου πείτε ότι εδώ είναι Ελλάντα. Εδώ έχουμε αυτούς τους αιρετούς που ψηφίσαμε. Αυτή είναι η διαφορά μας

Τελειώνω τη σημερινή μου ανάρτηση με αυτό.
Ο Αντιδήμαρχος Καχριμάνης βρέθηκε αυτές τις μέρες στην αδελφή πόλη Μαρτινιάς της Γαλλίας. Εγώ θα ήθελα, πέρα από τις εορτές που έγιναν, να ζητούσε μια πλήρη ενημέρωση για τον τρόπο αποκομιδής των απορριμμάτων και την ανακύκλωση σε αυτή την πόλη. Και να ερχόταν αυτός να ενημερώσει για να βελτιωθεί η κατάσταση. Διότι εμένα δεν με ακούν. Με θεωρούν γκρινιάρη και ότι έχω άλλους σκοπούς. Ψηφοθηρικούς. Χαχα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου