Μόνος ολομόναχος




Πέμπτη, 4 Ιουλίου 2013

Τους Συνεφίλους τους θυμάται κανείς; Το Άρμα Θέσπιδος; Το πρόγραμμα Κοιτίδα:

Τελείωσε ένα ακόμα φεστιβάλ Ναυπλίου.
Τα χρόνια προβλήματά του παραμένουν. Δεν φαίνεται ότι έχουν τη διάθεση να τα λύσουν, παρότι όλοι πλέον τα παραδέχονται. Και παρότι κάποια από αυτά δεν είναι θέμα χρημάτων και κονδυλίων (αντιθέτως μάλιστα)
Δεν θα γκρινιάξω στην παρούσα φάση και δεν θα τα θίξω εκ νέου.
Ένα μόνον θα σας πω. Το φεστιβάλ κλασσικής μουσικής είναι για λίγους. Πολλοί από αυτούς που παρευρίσκονται στις εκδηλώσεις του είναι "δήθεν" και εμφανίζονται για το ονόρε και τις δημόσιες σχέσεις. Έτσι τυχαία μετά από μια πολύ ωραία εκδήλωση στο Φουγάρο έπεσα επάνω σε τρεις τουλάχιστον παλαιούς αυτοδιοικητικούς παράγοντες, που όταν ήσαν στα πράγματα, ήσαν ταυτόχρονα στα μέσα και στα έξω και στις χαιρετούρες και στην εκφώνηση πανηγυρικών και μεγαλοστομιών και μόλις απομακρύνθηκαν δεν δίνουν δεκάρα για την κλασσική μουσική. Λίγοι είναι αυτοί που νοιώθουν μια τεράστια εσωτερική αγαλλίαση και ευτυχία και έχουν πραγματική προσωπική και βαθιά συμμετοχή στο γεγονός.
Όμως τα φεστιβάλ που γίνονται από δημόσιους και δημοτικούς φορείς πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να απευθύνονται στους λίγους και όχι στους πολλούς. Για τους πολλούς ας ενδιαφέρονται οι κυνηγοί των κερδών.
Καλώς επομένως πραγματοποιείται το φεστιβάλ, αλλά πρέπει να γνωρίζουμε ότι απευθύνεται στους πολύ λίγους. Όχι να κοκορευόμαστε για τη συμμετοχή του κόσμου και μάλιστα με δωρεάν προσκλήσεις (τι να κάνω μου βγήκε η κακία).

Τα προηγούμενα χρόνια το φεστιβάλ το διοργάνωνε ο Δήμος μέσω ΔΕΠΑΝ, που κάποια στιγμή ονομάσθηκε Κοινωφελής Επιχείρηση και τώρα έχει γίνει ένας υπεροργανισμός αφού περιλαμβάνει τους τομείς του τουρισμού, του αθλητισμού και του πολιτισμού.
Κάποτε είχα υπάρξει μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΠΑΝ, απ΄όπου το Μάρτη του 2010 παραιτήθηκα, λίγο πριν αντικατασταθώ και από δημοτικός σύμβουλος.
Τότε λοιπόν, στις καλές και πλούσιες εποχές για το Δήμο Ναυπλίου, είχα επισημάνει τα εξής στη δήλωση παραίτησής μου, μπας και ανακινηθούν λίγο τα ύδατα:
"Α)   Για πρώτη φορά μετά από χρόνια δεν έγιναν τα προγράμματα μαζικού αθλητισμού, παρότι είχαν εγκριθεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού  Μετά την κατάργηση της ΔΕΤΑΝ, που πραγματοποιούσε τα προηγούμενα χρόνια τα προγράμματα μαζικού αθλητισμού, θα έπρεπε να τα αναλάβει η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση, στους σκοπούς της οποίας συμπεριλαμβάνεται η ανάπτυξη του αθλητισμού. Όμως χωρίς να ληφθεί απόφαση από το Δ.Σ. της Επιχείρησης, τα προγράμματα αυτά εγκαταλείφθηκαν, προς ζημία των συμπολιτών μας.
Β)   Το πρόγραμμα της ψηφιακής ξενάγησης, ένα από τα πρωτοπόρα στην Ελλάδα προγράμματα, που θα μπορούσε να δώσει μια τεράστια ώθηση στον πολιτισμό και τον τουρισμό της περιοχής μας και να προσφέρει εργασία σε άνεργους νέους, ουσιαστικά εγκαταλείφθηκε.
Γ)   Το πρόγραμμα «Κοιτίδα», ένα επίσης εξαιρετικό πρόγραμμα, που ανέλαβε τα προηγούμενα χρόνια και υλοποίησε η ΔΕΠΑΝ, ουσιαστικά ολοκληρώθηκε και έκλεισε, χωρίς να γνωρίζουμε, πώς έχει γίνει η παραλαβή του έργου και ποιό θα είναι το μέλλον της.
Δ)   Παρά το γεγονός ότι όλοι συμφωνήσαμε, ότι πρέπει να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με τους φορείς, σε σχέση με το Φεστιβάλ Κλασσικής Μουσικής, που θα έχει ως στόχο την περαιτέρω ποιοτική αναβάθμισή του, την περαιτέρω σύνδεσή του με την πόλη, τη χρονική επέκτασή του με προφεστιβαλικές εκδηλώσεις, την έγκαιρη προετοιμασία του, ώστε να γίνει δυνατή η προσέλευση πολύ περισσότερων φιλόμουσων επισκεπτών απ΄ όλα τα μέρη της γης, δυστυχώς και αυτός ο διάλογος δεν έγινε πραγματικότητα."
Στις αιτιάσεις μου αυτές είχα λάβει απάντηση από τον υπεύθυνο της ΔΕΠΑΝ, ο οποίος τότε είχε ισχυρισθεί ότι όλα (και τα προγράμματα) έβαιναν καλώς και ότι θα μπορούσα να πληροφορηθώ τι είχε συμβεί από τον κ. Αντωνιάδη και από την αδελφή του κ. Γκιόλα.
Είχα όρεξη τότε και σε ανταπάντηση αυτών είχα αναφέρει τα παρακάτω:
"Απάντησε τηλεοπτικά ο κ. Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Ναυπλίου σε μέρος των όσων έθιγα στην επιστολή παραίτησής μου από την εν λόγω Δημοτική Επιχείρηση.
Συνοπτικά αυτό που είπε είναι ότι όλα βαίνουν καλώς, ότι γενικώς δεν υπάρχουν προβλήματα που να αφορούν το πρόγραμμα της «Ψηφιακής Ξενάγησης», το πρόγραμμα «Κοιτίδα» και το Μουσικό Φεστιβάλ και ότι καλό θα ήταν για τα θέματα αυτά να ενημερωθώ από τον κ. Αντωνιάδη και από την αδελφή του κ. Γκιόλα, που γνωρίζουν ότι όλα πάνε καλά και με τους οποίους συνεργάσθηκε και συνεργάζεται άψογα.
Κατ΄αρχάς, θεωρώ ότι ο πρώτος στόχος που έθετα με την επιστολή της παραίτησής μου επιτεύχθηκε. Εν πολλοίς περίμενα την απάντηση έτσι όπως δόθηκε. Επιτέλους όμως φαίνεται ότι υπάρχει μια ευκαιρία να ανοίξει ένας διάλογος, που έχει να κάνει με την ιστορία και τον πολιτισμό του Ναυπλίου και τα προβλήματα που υπάρχουν. Αναμένω, οι άνθρωποι του πολιτισμού στην πόλη μας να συμμετάσχουν, να πουν τη γνώμη τους, να ενεργοποιηθούν.
Είμαι λοιπόν αναγκασμένος, μετά την απάντηση του κ. Προέδρου να γίνω ακόμα πιο συγκεκριμένος και στα όσα έθιγα στην επιστολή της παραίτησής μου και σε άλλα θέματα που αφορούν τον πολιτισμό και την ιστορία του Ναυπλίου.
Για το μουσικό φεστιβάλ Ναυπλίου
Ανέφερε ο κ. Πρόεδρος ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι έχουν οι εκδηλώσεις αναβαθμισθεί. Θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
Α) Συζητήσαμε στην επιχείρηση ότι πρέπει όλοι οι φίλοι της κλασσικής μουσικής στην πόλη μας, αυτοί που έχουν αγκαλιάσει το θεσμό να ενεργοποιηθούν για να βοηθήσουν. Μέχρι τώρα αυτό δεν έχει γίνει.
Β)   Είπαμε να ξεκινήσουν προφεστιβαλικές εκδηλώσεις, όλο το χρόνο με θεματικές ενότητες που θα διαρκούν κάποιους μήνες, με μουσική τζάζ, κλασσική, έντεχνη λαϊκή, ρεμπέτικο. Η ιδέα συζητήθηκε, κάποια μέλη του Δ.Σ. θέλησαν να βοηθήσουν σ΄αυτή την κατεύθυνση. Τίποτα δεν έγινε.
Γ)   Ζητήσαμε μια συνάντηση από το φθινόπωρο με τους συντελεστές του φεστιβάλ. Σ΄αυτήν θα συμμετείχαν τα μέλη του Δ.Σ. της επιχείρησης και όλοι οι άλλοι παράγοντες της μουσικής και του πολιτισμού στην πόλη μας (καλλιτεχνικός διευθυντής ωδείου, και χορωδίας, καλλιτεχνικός διευθυντής δημοτικού θεάτρου). Η συνάντηση αυτή δεν έγινε και έτσι οι συζητήσεις γίνονται μεταξύ της εταιρίας και του προέδρου ατομικά.
Δ)   Συμφωνήσαμε ότι όλα πρέπει να γίνονται έγκαιρα. Δεν είναι δυνατόν το πρόγραμμα του φεστιβάλ να ανακοινώνεται μια δυο βδομάδες πριν από την έναρξή του. Ο δημότης καταβάλλει κατ΄έτος περίπου 150.000 ευρώ για το φεστιβάλ και αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για την  κλασσική μουσική πρέπει τουλάχιστον να γνωρίζουν ότι οι εκδηλώσεις φέρνουν οφέλη για την πόλη μας. Όμως η μη έγκαιρη ενημέρωση για το φεστιβάλ, αποτρέπει πολλούς επισκέπτες να έλθουν στο Ναύπλιο.
Για το πρόγραμμα της «Ψηφιακής ξενάγησης»
Ο κ. Πρόεδρος είπε ότι το πρόγραμμα λειτουργεί και ότι διατίθεται από τα γραφεία τουρισμού του Δήμου.
Ομως είναι κοινό μυστικό ότι το πρόγραμμα αυτό έχει πλήρως ατονήσει. Είναι μάλλον αστείο να λέμε, ότι διατίθεται από τα παντελώς κρυμμένα από τους επισκέπτες γραφεία Τουρισμού του Δήμου. Δεν είναι δυνατόν να μην γίνει μια προσπάθεια το σύστημα αυτό να διατίθεται και από άλλα σημεία. Χαρακτηριστικό ότι το πρόγραμμα ουσιαστικά ξεχάσθηκε είναι ότι τα συστήματα χρειάζονται γενναία επιδιόρθωση επειδή επί μήνες κανείς δεν τα φόρτιζε και οι μπαταρίες από την αχρησία καταστράφηκαν!! Ακόμα κάποιοι ψάχνουν τους χάρτες που είχαν τυπωθεί, ως συνοδευτικό υλικό για τον επισκέπτη!
Για το πρόγραμμα «Κοιτίδα»
Ολα έγιναν σωστά μας είπε ο Πρόεδρος. Η παραλαβή του έγινε από επιτροπή στην οποία συμμετείχε ο κ. Αντωνιάδης και δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.
Εδώ εγώ σιωπώ προς το παρόν, διότι το πρόγραμμα είναι Κοινοτικό, έχουν ληφθεί γενναίες χρηματοδοτήσεις για να ολοκληρωθεί, όπως ακριβώς είχε προβλεφθεί και εγκριθεί. Αλλά μιας και ξεκίνησε ο διάλογος καλό θα ήταν να γνωστοποιηθεί το τί προβλεπόταν από την έγκριση του προγράμματος για να δούμε το τί ακριβώς έγινε.
Άλλα θέματα σχετικά με τον πολιτισμό
Είναι αδιανόητο η δημοτική αρχή να σιωπά και να μην κάνει κάτι για το αίσχος που λέγεται ιστότοπος του Δήμου Ναυπλίου με τις απαράδεκτες ιστορικές ανακρίβειες. Μόνο και μόνο απ΄αυτό το θέμα εγώ θα ντρεπόμουν να ονομάζομαι υπεύθυνος επί των πολιτιστικών του Δήμου Ναυπλίου. Λέω κάποιες σκληρές εκφράσεις, αλλά πρέπει κάποια στιγμή, κάποιος να ενδιαφερθεί για τις βλακείες που αναγράφονται.
Το Δημοτικό Θέατρο δεν έχει ανεβάσει μέχρι σήμερα παράσταση το χρόνο αυτό.
Έχω θίξει και άλλες φορές, ότι τα έσοδα του Δημοτικού Θεάτρου από εισιτήρια εμφανίζονται στα επίσημα βιβλία μηδενικά, όλα τα προηγούμενα χρόνια!!
Έχουμε τρία δημοτικά πρόσωπα που έχουν ως αντικείμενο τη μουσική και είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως συνεργασία μεταξύ τους.
Δεν υπάρχει κανένας συντονισμός και ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τις εκδηλώσεις που γίνονται.
Η Δημοτική Πινακοθήκη έχει αφεθεί στην τύχη της και δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον γι΄αυτήν από οποιονδήποτε αιρετό.
Οι εικαστικές τέχνες ουδένα στη δημοτική αρχή ενδιαφέρουν.
Έχω θίξει την ανάγκη να διασωθεί και αναδειχθεί ένα σημαντικότατο αρχείο (συλλογή) από αφίσες του Εθνικού Θεάτρου, που μας είχε δωρήσει ο συμπολίτης Νίκος Καραγιάννης και το οποίο βρίσκεται καταχωνιασμένο. Το Πανεπιστήμιο έδειξε ενδιαφέρον, όμως οι αρμόδιοι αμέλησαν να προχωρήσουν στις ενέργειες διάσωσής του.
Εχω θίξει το γεγονός ότι έχει δωρηθεί στο Δήμο από το Εθνικό Θέατρο το Αρμα Θέσπιδος, το οποίο πρέπει να ανευρεθεί, διότι αυτή τη στιγμή δεν βρίσκεται στην κατοχή μας.
Το μεγάλο όνειρο για την ίδρυση Μουσείου της Ιστορίας της Πόλης του Ναυπλίου, είναι παντελώς ξεχασμένο.
Ουδείς ενδιαφέρθηκε και για την πρόταση του κ. Γεωργόπουλου για την ίδρυση  Μουσείο που θα αφορά το Αστικό Σπίτι.
Τελειώνοντας επαναλαμβάνω, αυτό που είπα στην επιστολή παραίτησής μου. Δεν αμφιβάλλω για τις καλές προθέσεις του κ. Προέδρου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης και για τις καλές προθέσεις όλων όσων συμμετέχουν στα Δημοτικά Πρόσωπα που έχουν να κάνουν με την ιστορία μας και τον πολιτισμό της πόλης. Όμως οι καλές προθέσεις δεν αρκούν. Απαιτείται αλλαγή πολιτικής και προτεραιοτήτων. Και για το δήμαρχο και τη  δημοτική αρχή όλα αυτά τα πολιτιστικά πρόσωπα δεν αποτελούν πρώτη προτεραιότητα. Έτσι όμως τα προβλήματα δεν θα λυθούν. Δεν φτάνει η καλή διάθεση."

Σήμερα λοιπόν, εξ αιτίας του "Καλλικράτη" φθάσαμε στον υπεροργανισμό που ονομάζεται ΔΟΠΠΑΤ, που περιλαμβάνει πολλούς τομείς και υποχρηματοδοτείται, και επομένως τα προβλήματα διογκώνονται.
Όμως δυστυχώς τα περισσότερα απ΄όσα έθιγα στις παραπάνω επιστολές μου είναι τελματωμένα. Ακόμα και αυτά που δεν απαιτούν μεγάλες δαπάνες.
Είναι αστείο σήμερα να λέμε ότι το πρόγραμμα της "Ψηφιακής ξενάγησης" για το οποίο δαπανήθηκε ένα σεβαστό χρηματικό ποσό λειτουργεί κανονικά και όπως προβλέφθηκε. Άραγε η Ευρωπαϊκή Ένωση που χρηματοδότησε το πρόγραμμα αυτό θα είχε κάποιο λόγο επ΄αυτού;
Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα στο Πρόγραμμα "Κοιτίδα", που χάθηκε τελείως από το διαδίκτυο,. Ευθύνη ποίου; Το δεύτερο δε στάδιο του Προγράμματος, ουσιαστικά έχει ξεχασθεί. Μήπως μπορεί κάποιος να θυμίσει στους πολίτες τι προέβλεπε το κομμάτι αυτό για το οποίο χρηματοδοτηθήκαμε και αν αυτά έχουν γίνει;
Το ψηφιακό υλικό που δημιουργήθηκε για την Πρόνοια ξεχάσθηκε.
Ο ιστότοπος του Δήμου μας με τις τεράστιες ιστορικές ανακρίβειες επιτέλους κατέβηκε, χωρίς βέβαια κανείς να ενδιαφερθεί, για τις απολεσθείσες δημόσιες δαπάνες για τη δημιουργία του. Επιπλέον παραμένουμε ίσως η μοναδική τουριστική πόλη στον κόσμο, που ο επίσημος δικτυακός τόπος του Δήμου δεν είναι ξενόγλωσσος και δεν διαθέτουμε τουριστικό πόρταλ.
Ένα  τμήμα του Ενετικού κτηρίου του Αγίου Γεωργίου κατέρρευσε και βρίσκεται σε ερειπειώδη κατάσταση.
Το Μπούρτζι, το σύμβολο της πόλης μας έρημο.
Το Τελωνείο σε πλήρη αχρησία χρόνια τώρα.
Το Άρμα Θέσπιδος; Το Αρχείο Καραγιάννη; Η Δημοτική Πινακοθήκη;
Ο Δημοτικός Κινηματογράφος που είχε παραχωρηθεί σε ιδιώτη, αλλά με όρους που είχε βάλει η άλλη πρόταση, ώστε να μην παίζεται μόνο Χολλυγουντ;
Ο Θερινός Κινηματογράφος που είχαν δημιουργήσει οι Σινεφίλοι, που τόσο κυνηγήθηκαν, χωρίς κανείς μέχρι σήμερα να απολογηθεί;
Η υπολειτουργία του Δημοτικού Θεάτρου;
Το Κολυμβητήριο με τα χρόνια προβλήματά του;
Τα "μαγαζάκια" στο κολυμβητήριο και στους άλλους αθλητικούς χώρους;
Πολλά είπα.
Σήμερα,λόγω της οικονομικής κρίσης, θα πρέπει να αλλάξει ρότα ο ΔΟΠΠΑΤ, να επιλέξει να χρηματοδοτήσει κάποιες ποιοτικές εκδηλώσεις, όπως το Μουσικό Φεστιβάλ (και να διορθώσει όλα τα κακώς κείμενα) και να απευθυνθεί για συνεργασία σε όλο το ντόπιο δυναμικό, που προσφέρει αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες του.
Οι εθελοντές στις δημοτικές χορωδίες, οι άνθρωποι του θεάτρου στην πόλη, αυτοί που ασχολούνται από μεράκι με τον αθλητισμό, οι άνθρωποι του τουρισμού πρέπει να γίνουν οι πρωταγωνιστές. Όλοι αυτοί πρέπει να είναι οι Πρόεδροι του ΔΟΠΠΑΤ και ο Πρόεδρος ας γίνει μέλος. Οι χορωδίες που λειτουργούν καλά ας γίνουν ο οδηγός.
Και στο κάτω κάτω της γραφής, έστω και τώρα, έστω και μετά από πολλά χρόνια θα πρέπει ο ΔΟΠΠΑΤ να πλησιάσει τους ανθρώπους που ίδρωναν σωματικά και μάτωναν οικονομικά, για να έχουμε ποιοτικό σινεμά στην πόλη μας.
Έστω και τώρα θα πρέπει να αναγνωρισθεί το λάθος και η αδικία που τους έγινε.
Όλα τα άλλα μου φαίνονται φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Σας κούρασα. 
Συγχαίρω όποιον έφθασε στο διάβασμα του κατεβατού μου μέχρις εδώ.


4 σχόλια:

  1. οσον αφορα το Ενετικο η ιδιοκτησια του δεν ειναι ξεκαθαρη και επιπλεον η ανατολικη πλευρα του εχει υποστει ζημιες απο σεισμο του 1960 και επιδιορθωθηκε προσωρινα διοτι οι μαστοροι ,τοτε ,ειπαν στον παππου μου οτι θελει τεχνιτες και αλλα υλικα απο αυτα που ειχαν στην διαθεση τους.
    Σωτηρης Μπογιατζης .
    υ.γ Ο παππους Αλεκος ηταν επιτροπος στον Αγιο Γεωργιο τοτε . Μιλαμε για την εποχη καλοκαιρι 1965 .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κολυμβητηριο ειναι λαθος τοποθετημενο χωροταξιακα.Πρεπει να γινει νεο Αθλητικο κεντρο προς την μερια του Στρατοπεδου και σωστα σχεδιασμενο ,ακομα και με χρηση ΑΠΕ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βρίσκω πολύ σωστά αυτά που γράφεις, όμως οι συγκεκριμένοι άνθρωποι του Δήμου δεν μπορούν να κάνουν τίποτα παραπάνω γιατί οι κινούνται στη μετριότητα(δες λίγο τα βιογραφικά τους, το επίπεδο σπουδών και τα πανεπιστήμια που αποφοίτησαν, όσοι από τους λιγοστούς είναι σπουδαγμένοι, οι περισσότεροι είναι τελείως αγράμματοι και μάλλον ανεπαρκείς γιά οργάνωση τέτοιων εκδηλώσεων. Όμως η κρίση έχει και τα θετικά της οι πολίτες είναι έτοιμοι να κάνουν κλικ σε άλλες επιλογές.
    Είναι ευκαιρία αγαπητέ Αιρετικέ να μπείς μπροστά και να κινητοποιήσεις ανθρώπους ικανούς στις ερχόμενες δημοτικές εκλογές που θα υλοποιήσουν όλα αυτά που εύστοχα γράφεις. Νομίζω ότι η κριτική από τη κερκίδα φτάνει. Η πόλη διαθέτει αξιους και ικανούς να την οδηγήσουν σε άλλα μονοπάτια. Οι σημερινοί μόνο Μανωλίδου μπορούν τι να κάνουμε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανωνυμε
      Πολυ δυσκολα θα βρεθουν αρκετοι σωφρονες δημοτισσες /δημοτες του Αναπλιου να εμπλακουν στα δημοτικα πραγματα.Εχουν δουλειες,επιχειρησεις,καρριερες ,οικογενειες και προπαντων μια πολυτιμη ψυχικη ηρεμια για να την χασουν .....

      Διαγραφή