Μόνος ολομόναχος




Σάββατο, 30 Ιουλίου 2016

Πάρος-Μεσσηνία- Αργολίδα. Ευθείες αποκλίνουσες Με αεροπλάνα-βαπόρια και τραίνα


Μεγάλη κουβέντα γίνεται για τα εγκαίνια του αεροδρομίου της Πάρου. Ανεβαίνει τουριστικά το νησί αυτό τουλάχιστον μία δύο βαθμίδες. Περισσότεροι τουρίστες. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εκκίνηση και χειμερινού τουρισμού. Δυνατότητες αύξησης της ανά επισκέπτη μέσης κατανάλωσης. Και βέβαια  μεγαλύτερα νούμερα φοροδιαφυγής.
Η αλήθεια είναι ότι τα κατάφεραν εκεί οι άνθρωποι χωρίς την ιδιαίτερη βοήθεια του πτωχευμένου κομματικού μας κράτους.
Δεν θα μπω στη συζήτηση για τις αποστολές, για πεντάστερα χοτέλια, για τις φιέστες και τις επιχειρήσεις είσπραξης κομματικών ωφελειών.
Δεν μπορώ όμως να μην επικεντρώσω στις δικές μας τοπικά εδώ σιωπές σε σχέση με το ζήτημα  των χερσαίων, θαλασσίων και εναερίων μεταφορών που είναι κρίσιμο για να έλθει επιτέλους η πολυπόθητη τοπική ανάπτυξη.

ΑΗΡ

Στις προπροηγούμενες περιφερειακές εκλογές ψήφισε ο λαός της Αργολίδας με αρκετά μεγάλη πλειοψηφία τον τέως μαϊκό και μετά δεξιό Τατούλη, ο οποίος είχε σαν κεντρική του υπόσχεση για την περιοχή μας τη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη. Έτρεχαν τότε οι χιλιάδες πασόκοι  του μεγάλου και δυνατού τότε πασόκ και συμμετείχαν στις Τατούλειες και Χειβιδοπούλειες συγκεντρώσεις και ψήφισαν τον νεοδημοκράτη υποψήφιο, που μας έλεγε τα παχιά λόγια τα μεγάλα και τα σπουδαία. Τα επανέλαβε όλα αυτά και στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Και έτρεχαν ξοπίσω του και τον ψήφισαν και οι νεοδημοκράτες αυτή την φορά μαζί με τους  οι εναπομείναντες πασόκους. Όμως αεροδρόμιο γιοκ. Αρχικά μας είπαν ότι υπήρχε πρόβλημα εξ αιτίας της  ασφάλειας των πτήσεων λόγω των υπερκειμένων ορέων. Μετά μας είπαν ότι το πρόβλημα ξεπερνιέται με την αλλαγή του προσανατολισμού του αεροδιαδρόμου. Μετά η απόλυτη σιωπή.
Και ενώ ο τουρισμός στη  Μεσσηνία με την αξιοποίηση του εκεί αεροδρομίου έχει απογειωθεί, εμείς εδώ βράζουμε στο ζουμί μας. Και νομίζουμε ότι θα βελτιωθούν ιδιαίτερα  τα πράγματα με το να επιχορηγούμε αγώνες beach tennis τον μήνα Ιούνιο!!! Τρομαρίτσα μας.
Είναι απίστευτο αλλά αληθινό. Στα Ελληνικά νησιά  όπου   υπάρχει σπανιότητα  επίπεδου χώρου, έχουν κατασκευασθεί αεροδρόμια και εμείς στην Αργολίδα με τόσο κάμπο καθόμαστε και κλωσάμε ωά.
Δεν αντιλαμβανόμαστε ότι με μια απλή κίνηση θα αλλάξουμε τη μοίρα των παιδιών μας. Θα δώσουμε αέρα στα πανιά μας για μεγάλα πράγματα. Και για την ανάπτυξη  της αγοράς της δεύτερης κατοικίας για ξένους. Για τον ιατρικό τουρισμό. Για να γίνουμε ελκυστικός τόπος για να ζήσουν εδώ μαζί μας πολίτες απ΄όλη την Ευρώπη.
Και άπαντες έχουμε λησμονήσει ότι στο Αργος υπήρχε κάποτε αεροδρόμιο. Και ότι στην Ερμιονίδα έχει απαλλοτριωθεί έκταση για να γίνει αεροδρόμιο.
Και θα σας πω και το άλλο που πληροφορήθηκα. Το Ελληνικό Δημόσιο προ ετών είχε απαλλοτριώσει και άλλη έκταση δίπλα στο αεροδρόμιο του Αργους για την επέκτασή του. Όμως τώρα όλα αυτά κάπου έχουν χαθεί στα αζήτητα. Αντί κάποιοι να τα δουν όλα αυτά σοβαρά, ασχολούνται με beach tennis με λιμνούλες σε πλατείες, στο να βάζουν άσχετες και πλειστάκις ανορθόγραφες πινακίδες στους δρόμους δήθεν για τουριστική προβολή.

ΑΗΡ ΚΑΙ ΘΑΛΑΤΤΑ

Είχα πριν αρκετά χρόνια μιλήσει για χωροθέτηση υδατοδρόμιου στο Ναύπλιο. Κάποιοι κρυφοχαμογελούσαν. Σήμερα και πάλι το Ναύπλιο, με την άχρηστη τοπική πολιτική ηγεσία μένει στα αζήτητα. Χωροθετούνται λέει 21 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα και το Ναύπλιο και η Αργολίς πουθενά. Και πέρασαν τις προάλλες το στρατηγικό πλάνο για το λιμάνι του Ναυπλίου και δεν υπήρχε καμία σοβαρή πρόταση για χωροθέτηση υδατοδρομίου. Για τα μάτια του κόσμου είχαν βάλει θέση πρόσδεσης υδροπλάνων σε μία άκρη του λιμανιού, ανάμεσα σε σκάφη αναψυχής, κρουαζιερόπλοια, βάρκες. Πάει κι αυτό. Και είναι κακοί αυτοί που τα επισημαίνουν

ΘΑΛΑΤΤΑ ΣΚΕΤΗ

Πριν από χρόνια ξεκίνησε ένα δρομολόγιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ναυπλίου με Κυκλάδες. Αντί η πολιτική ηγεσία και η κοινωνία να αγκαλιάσει την ακτοπλοϊκή αυτή σύνδεση, όλοι ουσιαστικά αδιαφόρησαν. Το Ναύπλιο είναι μια κουτσουλιά δρόμος από τις βόρειες και δυτικές συνοικίες της πρωτεύουσας. Βολεύει το Ναύπλιο σαν αφετηρία ακτοπλοϊκής σύνδεσης τους ξένους που έρχονται με φέρι μέσω Ιταλίας σε σχέση με Πειραιά-Λαύριο και Ραφήνα. Εάν είχαμε και σιδηροδρομική σύνδεση με το αεροδρόμιο των Αθηνών...... Διότι όλα συνδυαστικά πάνε για να πάνε τελικά μπρος και όχι να οδεύουμε με την όπισθεν απλώς προστατεύοντας τα οπίσθιά μας ή θεωρώντας ότι τα προστατεύουμε..

ΞΗΡΑ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΤΡΟΧΟΙ

Τραίνο στην Αργολίδα. Ιστορία έργου Νίκου Ξανθόπουλου, αλλά με sad end. Δάκρυα. Ξενιτεμοί. Μάχες με αρκούδες της γραφειοκρατίας. Αναμονή και προσμονή για την επιστροφή του αγνοουμένου. Δεν θα ξαναπώ πολλά για τα πάμπολλα εκατομμύρια που δόθηκαν για να μην έχουμε τραίνο.
Τελευταίες εξελίξεις. Πουλήθηκε η Τραινοσέ στους Ιταλούς για πάντα, οι οποίοι με τη σειρά τους πούλησαν έναν Γάλλο παίκτη στους Εγγλέζους σε τριπλάσια τιμή για δυο-τρία χρόνια. 45 εκατομμύρια όλη η Τραινοσέ για πάντα. 120 ο Πογκμπά για δυο τρία έτη. Και έχει η Τραινοσέ ταμειακά διαθέσιμα περίπου 20 και αποπάνω παίρνει κάθε χρόνο 50 εκατομμύρια για επιδότηση άγονων γραμμών. Και εδώ οι τοπικοί μας ηγήτορες απόντες. Ποτέ δεν έθεσαν το θέμα να συμπεριληφθεί τ΄Ανάπλι στις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, μιας και δίδονται ετησίως πενήντα ζεστά μύρια από τα χρήματα των φορολογουμένων. Και δεν σκέφτηκαν καν να απαιτήσουν να μπουν κάποιοι όροι στη διαγωνιστική διαδικασία που να αφορούν το Πελοποννησιακό σιδηροδρομικό δίκτυο και τα τραίνα που έχουν αγορασθεί αποκλειστικά για αυτό. Καινούργια τραίνα. Άραγε δίδεται στους νέους Ιταλούς ιδιοκτήτες το δικαίωμα να τα πουλήσουν; Λέτε;

ΞΗΡΑ ΣΚΕΤΗ ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ

Έτοιμος ο κλειστός αυτοκινητόδρομος για Καλαμάτα. Έτοιμος και για Σπάρτη. Και το Αργοσναύπλιο εκτός του νέου σύγχρονου οδικού δικτύου. Βαρκάκια αρμενίζουν πέρα δώθε. Προσωπικά θα έδιδα πρώτη προτεραιότητα στο να γίνει κλειστός ο δρόμος από τα "εκκλησιαστικά" μέχρι την Τίρυνθα. Με παράλληλο τοπικό οδικό άξονα. Με  σωστές δυο τρεις ανισόπεδες ή έστω σωστές ισόπεδες διασταυρώσεις. Για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα. Για να συντομευθεί ο χρόνος άφιξης στο Ναύπλιο. Με ασφάλεια. Τίποτα όμως δεν συμβαίνει..Ακινησία. Αρκούμεθα σε κορδέλες και σε ψαλίδια έργων που ξεκίνησαν άλλοι. Ούτε και για τη νέα όδευση του δρόμου μέσα από τα στενά των Δερβενακίων προχωράει κάτι. Και αυτό το μεγαλεπήβολο που σχεδίασαν και διαφήμισαν  οι μεγαλοσχήμονες και αυτό στα αζήτητα.

Χωρίς σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές και συνδυασμό μέσων και τρόπων μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων τ΄Ανάπλι θα συνεχίσει να ζει με το εξαιρετικής σύλληψης  "στρατηγικό σχέδιο" του beach tennis και με πολιτιστικές εκδηλώσεις αρπακόλλα της έσχατης στιγμής.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου