Μόνος ολομόναχος




Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου 2011

Άραγε είναι να μην εξοργίζεται ο πολίτης;

Του έκοψαν δύο μισθούς. Του έκοψαν τα επιδόματα. Μείωσαν τους μισθούς των υπαλλήλων των ΔΕΚΟ, όταν ο μεικτός μισθός τους υπερβαίνει τα 1.800 Ευρώ. Αύξησαν και ξανααύξησαν το ΦΠΑ. Αύξησαν και τους λοιπούς έμμεσους φόρους, που θίγουν τις ασθενέστερες τάξεις. Τα διόδια στους ιδιώτες έχουν ξεπεράσει κάθε ανεκτό επίπεδο. Οι λογαριασμοί της ΔΕΗ πήραν την ανηφόρα κλπ. Η ανεργία και η υποαπασχόληση πήγε στα ύψη. Όλα αυτά διότι το Κράτος έπεσε έξω. Χρεοκόπησε.


Και το χρεοκοπημένο Κράτος, την ίδια στιγμή που αφαιρεί εισόδημα και αυξάνει τους φόρους, ταυτόχρονα αυξάνει και τους μισθούς των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μάλιστα σε προκλητικά επίπεδα. Δεν τους μειώνει, δεν τους αφήνει εκεί που ήταν, αλλά τους αυξάνει και μάλιστα κατά πολύ. Το 80% του μισθού ενός Γενικού Γραμματέα Υπουργείου θα παίρνει ο Δήμαρχος, τα μισά απ΄ότι παίρνει ο Δήμαρχος θα παίρνουν οι Αντιδήμαρχοι το 40% οι Πρόεδροι των Δημοτικών Συμβουλίων και αποζημιώσεις ανά συνεδρίαση τα μέλη των διαφόρων επιτροπών του νέου γραφειοκρατικού Καλλικράτη. Με άλλα λόγια πέντε χιλιάρικα κάθε μήνα ο κάθε Δήμαρχος και υπολογίστε τους λοιπούς.

Θα σωζόταν η χώρα αν μειωνόντουσαν οι αμοιβές των αιρετών; Όχι, κατηγορηματικά όχι. Όμως η γενναία μείωση των αμοιβών των προυχόντων θα έδινε ένα τόνο, πώς όλοι πλήττονται. Όχι μόνον οι ασθενέστεροι. Όχι δεν θεωρώ ότι είναι λαϊκίστικη η αναφορά στους παχυλούς μισθούς των αιρετών. Ξαναλέω η χώρα χρεοκόπησε και παρ΄όλα αυτά, με χρήματα των φορολογουμένων οι μισθοί των δημοτικών μας αρχόντων υπεραυξάνονται. Α ρε Ραγκούση με τις οικονομίες σου λόγω Καλλικράτη.

Ακούστε λοιπόν. Έχουμε στο Ναύπλιο το Δήμαρχο, πέντε Αντιδημάρχους και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου.

Θα πρότεινα τα εξής (ποιός βέβαια υπολογίζει εμένα;)

Η θέση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, που συνήθως καλύπτεται από γιατρό ή μηχανικό ή δικηγόρο ή δημόσιο υπάλληλο, να είναι άμισθη και τιμητική. Ένας Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου, πιστέψτε με, απασχολείται ελάχιστες ώρες κάθε μήνα, πέραν των ωρών συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Έχει κάθε δυνατότητα να συνεχίσει να ασκεί το επάγγελμά του και ταυτόχρονα να καλύπτει τη λίαν τιμητική θέση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου.

Οι αμοιβές των Αντιδημάρχων να μην ξεπερνούν συνολικά τα 1.800 Ευρώ μηνιαίως. Και όταν λέω συνολικά, ομιλώ για τις αμοιβές τους από κάθε αιτία. Εάν για παράδειγμα κάποιος Αντιδήμαρχος είναι ταυτόχρονα και εισοδηματίας (πχ από εκμίσθωση ακινήτων) και το εισόδημά του από ενοίκια είναι 1.500 Ευρώ, να προστίθεται η διαφορά. Αν είναι συνταξιούχος και η σύνταξή του είναι μεγαλύτερη του ποσού αυτού να μην εισπράττει χρήματα από το Δήμο παρά μόνον από τη σύνταξή του. Το ίδιο να συμβαίνει και αν είναι δημόσιος υπάλληλος ή ελεύθερος επαγγελματίας ή επιχειρηματίας. Φαντασθείτε λοιπόν πόσο προκλητικό είναι για τον άνεργο ή για τον υπάλληλο που του έχουν γίνει γενναίες περικοπές να βλέπει κάποιον που μπορεί να έχει εισόδημα από πολλές πηγές (υπάρχουν και τέτοια παραδείγματα), να εισπράττει επιπλέον και μισθό και μάλιστα όχι μικρό από τα χρήματα του πολίτη μέσω της αυξημένης φορολογίας.

Τώρα για το Δήμαρχο, υπάρχει μία ιδιαιτερότητα, αφού ο νόμος δεν του επιτρέπει να ασκεί άλλο επάγγελμα. Δεν έχω καταλήξει ακόμα εάν το ασυμβίβαστο είναι σωστό ή όχι. Ακούστηκε ότι ένας πολύ επιτυχημένος στο επάγγελμά του ιατρός, δεν έθεσε υποψηφιότητα για δήμαρχος Ναυπλίου λόγω του ασυμβιβάστου. Είναι πολύ πιθανόν ο ιατρός αυτός ως άμισθος δήμαρχος, με εισόδημα μόνον από την άσκηση της ιατρικής επιστήμης και όχι από τα χρήματα των φορολογουμένων να ήταν καλύτερος από κάθε άλλο δήμαρχο, αν οργάνωνε το ιατρείο του και το Δήμο με σωστό τρόπο. Γιατί να τον αποκλείσουμε; Και γιατί να μην έχουμε ένα Δήμαρχο που τα εισοδήματά του θα ήταν τέτοια ώστε να μην χρειάζεται μισθό; Σε κάθε περίπτωση βέβαια ο μισθός των πέντε χιλιάρικων είναι υπερβολικός και θα έπρεπε να είναι μειωμένος, ειδικά αν κάποιος δήμαρχος έχει και εισοδήματα από άλλες πηγές. Και πρέπει να θυμίσω κάτι. Μόλις πριν από λίγα χρόνια ουδείς από τους άρχοντες ελάμβανε μισθό. Μόνον ο Δήμαρχος ελάμβανε ένα μικρό ποσό και όχι ως μισθό, άλλα ως έξοδα παραστάσεως και τούτο διότι τότε δεν υπήρχαν δωρεάν κινητά, χρήση δημοτικού αυτοκινήτου κλπ.

Σήμερα όμως λαμβάνουν και μισθό και έχουν και τις παροχές τους. Ως αρχή θεωρώ ότι τις παροχές αυτές τις χρησιμοποιούν οι άρχοντες αποκλειστικά και μόνον για δημοτικούς σκοπούς. Όμως θα έπρεπε να υπάρχει ο έλεγχος εάν πράγματι τούτο συμβαίνει. Και δεν νομίζω ότι έχει ελεγχθεί ποτέ, έστω και ενδεικτικά και δειγματοληπτικά εάν, τα τηλεφωνήματα που έχουν γίνει από τα κινητά τηλέφωνα που προσφέρει ο Δήμος, είναι όλα για ανάγκες του Δήμου.

Και συνεχίζουμε με τις Ραγκούσιες περικοπές των μισθών των αιρετών. Πλέον έχουμε δύο σημαντικές επιτροπές με εννέα μέλη εκάστη, που αποζημιώνονται και αμείβονται ανά συνεδρίαση.

Έχουμε και τα Τοπικά Συμβούλια, των οποίων ο Πρόεδρος (τοπάρχης) θα αμείβεται μέ τα λεγόμενα έξοδα κίνησης. Στο Ναύπλιο ακούω ότι έγινε συμφωνία και στη θέση του τοπικού Προέδρου θα γίνει εναλλαγή τεσσάρων προσώπων, εκ των οποίων οι τρεις είναι συνταξιούχοι και η τέταρτη επιτυχημένη επαγγελματίας. Την ώρα λοιπόν που οι συντάξεις μειώνονται οι τρεις συνταξιούχοι και απλώς τοπάρχες θα πάρουν επιπλέον μισθό ως τοπικοί τοπάρχες. Λογικό;

Και δεν τελειώνουμε εδώ. Σε λίγο καιρό θα αμοίβεται από το Δήμο και ο συνήγορος του δημότη, υποθέτω με έναν μισθό αρκετά σημαντικό.

Έχω και άλλα έξοδα. Όλες οι προηγούμενες νέες γραφειοκρατικές δομές, απαιτούν και γραμματειακή υποστήριξη. Το τοπικό Συμβούλιο Ναυπλίου, δεν συνεδρίασε, διότι, ακούσατε, ακούσατε, δεν υπήρχε υπάλληλος να κρατήσει πρακτικά. Άραγε είναι άχρηστοι οι επτά της πλειοψηφίας να κρατήσουν πρακτικά; Και πού άραγε προβλέπετε γραμματειακή υποστήριξη για τα τοπικά συμβούλια. Φαντασθείτε ότι ο Δήμος Ναυπλίου έχει 20 τοπικά συμβούλια. Θα χρειασθεί και είκοσι γραμματείς που θα αμειφθούν έξτρα;

Να τελειώσω εδώ ή να συνεχίσω και με άλλες αμοιβές αιρετών. Μέχρι την 31-12-2010 μόνον στη ΔΕΥΑΝ υπήρχε αμοιβή για τον Πρόεδρο και για το ΔΣ. Σε κανένα άλλο από τα πολλά Νομικά δημοτικά πρόσωπα. Τώρα με τις επικείμενες συγχωνεύσεις είναι βέβαιο ότι θα αυξηθούν τα νομικά πρόσωπα στα οποία η αιρετή διοίκηση θα αμείβεται.

Τελειώνω με αυτό. Στους μεγάλους γραφειοκρατικούς Καλλικρατικούς Δήμους δεν θα παύσουν μόνον οι διαδικασίες άμεσης αντιπροσώπευσης, που αποτελούν την πεμπτουσία του θεσμού της Αυτοδιοίκησης. Θα δημιουργηθούν και αρνητικές προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση των πολιτών, για εθελοντική προσφορά. Τα πάντα θα γίνονται, όσα θα γίνονται, με σχέσεις αγοράς, πληρωμής, αναθέσεων συμβάσεων, με χρήματα των Δήμων. Τέρμα οι σχέσεις αγάπης του πολίτη προς τις τοπικές δραστηριότητες. Δεν μπορώ να φαντασθώ τον οιονδήποτε να προσφέρει πλέον στον τόπο του οτιδήποτε υλικό. Τέρμα οι Κοντολέοντες.

Άραγε είναι να μην εξοργίζεται ο πολίτης;

1 σχόλιο:

  1. Δυστυχώς κανένα από αυτά τα δεδομένα που περιγράφεις δεν μπορεί να αλλάξει και σίγουρα κανένας από αυτούς τους επαγγελματίες της πολιτικής, παλιούς και νέους, πρόκειται, όπως θα όφειλε, να αρνηθεί να πάρει το μισθό που του αναλογεί. Και πώς να γίνει αυτό ,αφού για ορισμένους από αυτούς , ο μισθός είναι ο μόνος λόγος για να ασχοληθούν με τα κοινά του δήμου μας .
    Αυτό που σίγουρα πρέπει να γίνει και όλοι εμείς οφείλουμε να κάνουμε είναι να ενημερώσουμε όλους τους δημότες μας για τους παχύλους αυτούς μισθούς των τοπικών αρχόντων έτσι ώστε ο καθένας να κατανοήσει ότι χόρηγος τους είναι ο ΙΔΙΟΣ και η τσέπη του που ήδη αιμοραγεί.Πρέπει να καταλάβουμε επιτέλους ότι ΕΜΕΙΣ, που σε λίγο θα πεινάμε, είμαστε οι χορηγοί του κάθε Αναγνωσταρά, Μπαρού, Χρόνη και Κωστούρου που διοικούν τον δήμο. Όταν το κατανοήσουμε όλοι βαθιά αυτό και με τους δύσκολους καιρούς να έρχονται, όλοι αυτοί που έρχονται στο δήμο για να εξυπηρετησουν τα προσώπικα τους συμφέροντα, θα εύχονται να μην είχαν ποτέ ασχοληθεί με αυτό .

    ΑπάντησηΔιαγραφή