Μόνος ολομόναχος




Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2015

Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας

(Στοκχόλμη, πρώτη ημέρα που τα αυτοκίνητα έπρεπε να πηγαίνουν στη δεξιά και όχι αριστερή  λωρίδα)

Ψηφίσαμε ή απείχαμε.
Εκλέξαμε με την ψήφο μας ή και με την αποχή μας μία από τα ίδια Τελείωσε και αυτό και συνεχίζουμε  βουρ με τον ίδιο τρόπο και τα ίδια μέσα έτσι όπως κάνουμε δεκαετίες τώρα.
Ο λαός με το "αλάθητο κριτήριό του", αποφάσισε Λεβέντη αντί Διαμαντούρου και τον Πάνο να συγκυβερνά.
Αλλά η ζωή συνεχίζεται.
Και αλλού, όσο και αν λένε κάποιοι το αντίθετο, η ζωή στις πόλεις βελτιώνεται.
Εμείς ασχολούμαστε αυτές τις μέρες με τα παχιά λόγια, ενώ την ίδια στιγμή σε 1700 πόλεις από 42 Ευρωπαϊκές χώρες γινόντουσαν εκδηλώσεις για την "Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας" με στόχο να διαμορφωθεί ένα νέο μοντέλο μετακίνησης που να βασίζεται στις δημόσιες συγκοινωνίες, το περπάτημα, την ποδηλατοκίνηση και τις συνδυασμένες μεταφορές αλλά και την άνεση μετακίνησης ατόμων με δυσκολίες (παιδιών, ηλικιωμένων, ανάπηρων).
Στην Ευρώπη στρέφονται προς πιο φιλικά στον πολίτη και στο περιβάλλον, πιο υπεύθυνα- βιώσιμα μοντέλα μετακίνησης. Για λόγους ποιότητας ζωής, υγείας, οικονομίας.
Είναι εξάλλου πια υποχρέωση των Δήμων να έχουν σε εφαρμογή Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και να μην ασχολούνται μόνο με την διευκόλυνση της κίνησης και στάθμευσης των αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο παρόμοιων σχεδίων οι πόλεις στρέφονται και στην ενίσχυση της ποδηλατοκίνησης, ενώ στη Γερμανία στόχος της κυβέρνησης αλλά και των φορέων είναι η δημιουργία 1.000.000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Εδώ εμείς πανηγυρίζουμε και θεωρούμε ότι βαδίζουμε προς ένα καλύτερο μέλλον.
Και βεβαίως οι πόλεις ασφυκτιούν και ουδείς ασχολείται με τα προβλήματα.

Ποια δεδομένα έχουμε λοιπόν στο θέμα Κινητικότητα στο Ναύπλιο;
Ουδείς σκέφτεται να ξεκινήσει έστω και να μελετά το ενδεχόμενο λειτουργίας δημοτικής συγκοινωνίας στο Δήμο Ναυπλίου, που πλέον είναι πολύ μεγάλος σε έκταση, με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις να γίνονται με αυτοκίνητα με ό,τι αυτό σημαίνει για το περιβάλλον, την ταλαιπωρία, την ψυχική υγεία, το πορτοφόλι των νοικοκυριών.
Το τραίνο έγινε πλέον ένα όνειρο τρελό, για λίγους ρομαντικούς.
Δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Ναύπλιο; Άλλο αστείο;
Ασφάλεια για πεζούς και ποδηλάτες; Ανύπαρκτη.
Κυκλοφοριακό χάος.
Αλλαλούμ για εύρεση σημείου στάθμευσης τις ώρες αιχμής. Χαμός και όταν συρρέουν οι επισκέπτες στο Ναύπλιο.
Πρόσβαση αναπήρων σε δημόσια κτήρια, σε χώρους αναψυχής; Ουσιαστικά  αδύνατη. Αποκλεισμένοι οι άνθρωποι από την οικονομική και κοινωνική ζωή.
Ωράριο για φορτοεκφορτώσεις σε επιχειρήσεις; Εντάξει μην ζητώ πολλά.
Ηλεκτροκίνηση δημοσίων οχημάτων και δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Στην Ελλάδα ζούμε, στο Ναύπλιο ζούμε.
Σχέδιο για το μέλλον πάνω σε όλα αυτά; Τι σας λέω τώρα.

Αυτά είναι.
Χάλια τα πράγματα στην χώρα, στην πόλη μας.
Ασχολούμαστε με τους τρεις Γιάννηδες που θα μας εκπροσωπούν.
Ψηφίζουμε Λεβέντη και εγκληματίες. Μας αφορά αποκλειστική η τσέπη μας και τα μικροσυμφέροντά μας, χωρίς να μπορούμε να δούμε πέρα από την μύτη μας και σε μακροχρόνιο ορίζοντα
Και την ίδια ώρα τα ουσιαστικά προβλήματα των πόλεων, όπως το θέμα της Βιώσιμης Κινητικότητας είναι και θα παραμείνουν στα αζήτητα. Ποιος ασχολείται με μεταρρυθμιστές και μεταρρυθμίσεις;
Εντάξει ας ασχοληθούν με αυτά οι κουτόφραγκοι.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου