Finito la musica passato la fiesta
Ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.
Ήταν μια πολύ ωραία μέρα η προχθεσινή με τον Μαραθώνιο στο Ναύπλιο
Κόσμος, ωραίος καιρός, μουσικές, εορταστική ατμόσφαιρα, Ευέλπιδες, πολυπληθής μπάντα δέκα ατόμων, τζίρος στα καταστήματα, αναγκαίες ανάσες μετά τις δύσκολες χειμωνιάτικες μέρες.
Σήμερα όμως ερημιά.
Κλειστά καταστήματα.
Κάποια άλλα ανοιχτά με μηδέν, μία ή δυο παρέες.
Και τα ξενοδοχεία που είδαν πληρότητες το Σάββατο (μονοήμερες και όχι διήμερες ήσαν οι περισσότερες κρατήσεις), σήμερα είναι τελείως άδεια.
Οι εργαζόμενοι και οι μικροεπιχειρηματίες εργάσθηκαν εξαντλητικά από το Σάββατο το μεσημέρι μέχρι και την Κυριακή το απόγευμα και τώρα έβγαλαν και πάλι από το συρτάρι τις μυγοσκοτώστρες.
Έτσι όμως δεν πάει μπροστά η κατάσταση.
Η λογική των Σαββατοκύριακων είναι η λογική του σουρσίματος και όχι της ανάτασης.
Πόσο διαφορετικά όμως θα ήταν τα πράγματα αν είχαμε κάνει διεθνή τον Μαραθώνιό μας, ο οποίος, για να γίνει αυτό, θα έπρεπε να περνάει από τους εμβληματικούς αρχαιολογικούς τόπους και έτσι κάποιες χιλιάδες Ιάπωνες και Αμερικάνοι και άλλοι να έμεναν εδώ μία εβδομάδα, ένα δεκαήμερο.
Δεν είναι λοιπόν ότι, όσοι κάνουμε κριτική και ζητάμε το κάτι παραπάνω, δεν θέλουμε τον κόσμο του Σαββατοκύριακου στην πόλη μας. Είναι ότι ονειρευόμαστε κάτι πολύ καλύτερο και πολύ πιο μεγάλο. Και ζητάμε πολύ περισσότερα διότι το Ναύπλιο και η γύρω περιοχή δεν είναι μια άλλη ακόμα επαρχιακή Ελληνική πόλη.
Τώρα λοιπόν που τελείωσαν οι μουσικές και πέρασαν οι φιέστες πρέπει να ασχοληθούμε και με τα σοβαρά θέματα.
Και ένα από τα σοβαρά που δημοσιεύθηκαν τις τελευταίες μέρες σε ενημερωτική ιστοσελίδα της πόλης μας, είναι όσα έγραψε μια τοπική ενημερωτική ιστοσελίδα που αφορούν τον θρησκευτικό τουρισμό και ειδικά τον τουρισμό των Μουσουλμάνων. Δείτε το εδώ
Η πόλη μας είναι ο ιδανικός τόπος που μπορεί να προσελκύσει Μουσουλμάνους τουρίστες. Ήμασταν πρωτεύουσα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας στην Πελοπόννησο και τα σημάδια που άφησαν οι Οθωμανοί στην πόλη μας είναι και ευδιάκριτα και σημαντικά. Κρήνες, Οθωμανικές επιγραφές, τεμένη, κάστρα και οχυρώσεις. Είναι στενομυαλιά να μην τα εκμεταλλευόμαστε.
Δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε με φοβικό τρόπο τα ίχνη που μας άφησαν οι άλλοι πολιτισμοί. Ο Ελληνικός πολιτισμός είναι ανώτερος. Δεν πρέπει να φοβόμαστε όλες τις άλλες επιρροές στο άστυ μας. Πρέπει να τις σεβόμαστε και να τις αναδεικνύουμε.
Και άφησαν οι Οθωμανοί και ένα χαμάμ μέσα στο ιστορικό κέντρο.
Και εμείς το έχουμε ερείπιο.
Ανέθεσε λοιπόν το Δημοτικό Συμβούλιο μία μελέτη σε τοπικό μηχανικό, όμως, για μια ακόμα φορά, δεν ξέρουμε τι χρήση θα δώσουμε στο μνημείο. Μελετάμε χωρίς να γνωρίζουμε τι επιδιώκουμε. Όμορφα πράγματα.
Κάποιοι μίλησαν για ένα μουσείο νερών. Δεν είναι κάτι που δεν έχει γίνει αλλού. Δείτε την φωτογραφία, που αναρτώ στο τέλος της ανάρτησής μου, και δείχνει ένα μνημείο της Πάτρας με την χρήση αυτή.
Εγώ βέβαια λέω ότι η χρήση του χαμάμ μετά την ανακατασκευή του πρέπει να είναι χαμάμ. Κάτι τέτοιο θα δώσει πραγματική ώθηση και όχι μόνον για τα Σουκου και για τους φρεντοτσίνους.
Πάρτε όμως χαμπάρι.
Οι άνθρωποι δεν μπορούν να προχωρήσουν τα σημαίνοντα.
Τι να κάνουμε;
Δεν είναι ότι δεν θέλουν.
Είμαι αυστηρός στην κριτική μου νομίζετε;
Μπορεί. Αλλά θα σας πω το εξής:
Το κτήριο του χαμάμ είναι έκθετο. Δεν έχει επίσημο ιδιοκτήτη. Απίστευτο αλλά αληθινό!!!Εμφανίζεται ως αγνώστου ιδιοκτήτη στο Κτηματολόγιο Ναυπλίου. Γνωρίζαμε όλοι ότι το ερείπιο αυτό ανήκει στον Δήμο. Και όμως δεν φρόντισαν να κάνουν τις απαιτούμενες ενέργειες για την αναγκαία καταχώριση. Ούτε όμως και το Ελληνικό Δημόσιο έκανε κάτι για να καταχωρηθεί το μνημείο ως δημόσιο, εάν δεν ανήκει στον Δήμο. Δεν μπορεί να μην ανήκει σε κάποιον. Δεν μπορεί το μνημείο αυτό να εμφανίζεται ως αγνώστου ιδιοκτήτη και ουδείς να πράττει το παραμικρό.
Είναι βέβαιο ότι το πρόβλημα θα το βρούμε μπροστά μας. Δεν μπορεί να ενταχθεί ένα έργο που θα γίνει σε ένα κτήριο σε κάποιο Κοινοτικό πρόγραμμα εάν δεν ανήκει το κτήριο στον φορέα του έργου ή εάν δεν του έχει παραχωρηθεί με νόμιμο τρόπο. Ήδη η μελέτη που ανέθεσε ο Δήμος σε μηχανικό που αφορά το χαμάμ είναι στον αέρα. Δεν μπορεί ένας Δήμος να πληρώνει μελέτη για κτήριο που δεν του ανήκει και που εμφανίζεται ως αγνώστου ιδιοκτήτη.
Οι ευθύνες για το γεγονός δεν προσωποποιούνται απόλυτα. Προφανώς οι δημοτικοί και κρατικοί άρχοντες δεν επιδιώκουν το μνημείο να εμφανίζεται ως έκθετο. Όμως, όπως φαίνεται, δεν υπάρχει η οργάνωση, ώστε να μην συμβαίνουν τέτοια και εάν συμβούν να επιλύονται. Τώρα, σήμερα πρέπει να προχωρήσουν οι ενέργειες για να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα του Δήμου πάνω στο κτήριο αυτό. Και μην μου πείτε ότι η αγωνία μου αυτή έχει να κάνει με κίνητρα αντιπολιτευτικά, διότι απλούστατα δεν επιδιώκω το παραμικρό αξίωμα. Την πόλη πονάω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου