Και όμως αγαπητοί μου φίλοι. Ο τελευταίος σχεδιασμός για το λιμάνι ουσιαστικά καταργεί το σχεδιασμό να γίνει μαρίνα πέρα από την Ανατολική προβλήτα με τα κολοσσιαία κτήρια στη χερσαία ζώνη. Είμαι βέβαιο ότι ουδόλως αντιληφθήκατε, ότι όλα αυτά που σας τσαμπούναγαν τόσα χρόνια δεν θα γίνουν. Και όμως ο καινούργιος σχεδιασμός του λιμανιού έτσι όπως βγήκε στη διαβούλευση και ουδείς εξέφρασε κάποια αντίρρηση επί τούτου, προβλέπει τη δημιουργία με πλωτές εγκαταστάσεις αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών είτε ανατολικά, είτε δυτικά του Πι. Οπότε είναι αυτονόητο ότι πλέον δεν υφίσταται στην πραγματικότητα σχέδιο για δημιουργία νέας μαρίνας, όταν, μπροστά ακριβώς από την παλιά πόλη θα μπορούν να ελλιμενισθούν 100 με 150 μικρά,μεσαία και μεγάλα τουριστικά σκάφη. Τέρμα η μαρίνα έτσι όπως την οραματίσθηκαν τόσα χρόνια οι μεγαλομανείς τοπικοί πολιτικοί μας ταγοί.
Πόσες και πόσες φορές έχω πει τα αυτονόητα. Επτά ολόκληρα χρόνια τα φωνάζω. Και ουδείς άκουγε. Και έχανε το Ναύπλιο. Και ασχολιόντουσαν αυτοί που ψηφίζετε με μελέτες έργων ισάξιων των Φαραώ. Και πληρωνόντουσαν οι μελέτες για να κορδώνονται οι πολιτικοί μας. Και την ίδια στιγμή υπήρχαν τα χρήματα στο προηγούμενο ΕΣΠΑ για να γίνουν τα έργα που σήμερα μετά από μια άπρακτη επταετία σχεδιάζονται. Και τα χάσαμε, διότι η τοπική πολιτική ηγεσία εκινείτο σε άλλο γαλαξία. Τι το πιο απλό και λογικό να έχουμε εδώ και χρόνια κατασκευάσει ένα αγκυροβόλιο μικρών και μεγάλων τουριστικών σκαφών μπροστά από την παλιά πόλη. Τι το περίεργο έλεγα επί τόσα χρόνια; Μα δεν αντιλαμβανόντουσαν το αυτονόητο που συμβαίνει σε όλες τις τουριστικές πόλεις όλης της υφηλίου, η μαρίνα-αγκυροβόλιο να βρίσκεται στον τουριστικό λιμένα και οι εμπορικές δραστηριότητες πιο μακρυά; Ήθελαν όμως μια μαρίνα τεραστίων διαστάσεων με κτήρια χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.
Και οι επαγγελματίες έχαναν κάθε χρόνο χρήματα και κάποια άτομα έμεναν άνεργοι και έσοδα χανόντουσαν για τον Δήμο και για το Δημόσιο. Και από πάνω πληρώσαμε και χιλιάδες ευρώ για μια μαρίνα, που, έτσι όπως σχεδιάσθηκε, και εκεί που χωροθετήθηκε δεν θα γινόταν ποτέ.
Αλλά τους ψηφίζατε να πάρει η οργή, σε βάρος των συμφερόντων της πόλης και των δικών σας, χωρίς να αντιλαμβάνεσθε τί πράττετε πιστεύοντας σε πομφόλυγες.
Και τελικά τώρα μπήκε επιτέλους η ταφόπλακα στα μεγαλεπήβοπολα σχέδια που ποτέ δεν θα πραγματοποιηθούν. Διότι ο νέος σχεδιασμός του λιμανιού προβλέπει τη δημιουργία μαρίνας δίπλα στο Πι, έτσι όπως εγώ, ολομόναχος, φώναζα από το 2008. Και δεν πρόκειται να γίνουν διότι πλέον δεν θα βρεθεί ηλίθιος επιχειρηματίας να επενδύσει εκατομμύρια για την κατασκευή μιας μαρίνας, την οποία ουδείς θα προτιμά, αφού θα μπορεί να δένει το μικρό και μεγάλο του γιωτ στο καλύτερο σημείο του Ναυπλίου.
Τέρμα λοιπόν στους ηλίθιους σχεδιασμούς που μας κόστισαν πολλά χρήματα για μελέτες και κυρίως χρόνο.
Ιδού λοιπόν ο νέος σχεδιασμός της νέας μαρίνας έτσι όπως εγώ φώναζα επί τόσα χρόνια. Δείτε την χωροθέτηση της νέας μαρίνας δίπλα στο Πί
Το ζητούμενο είναι πλέον να γίνουν όλα όσα ζητούσα από τις 23 Νοεμβρίου 2008. Παραθέτω λοιπόν εκ νέου αυτά που είχα μονότονα έλεγα τα οποία οι τοπικοί μας Φαραώ δεν λάμβαναν υπόψη.
Έγραφα τότε,στις 23 Νοεμβρίου 2008 στην ανάρτησή μου με τίτλο "το λιμάνι της ταλαιπωρίας" μεταξύ των άλλων τα εξής: "Δεν μπορεί παρά να είναι αυτονόητο ότι μια μαρίνα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ιστορικό κέντρο. Έτσι θα δημιουργηθεί μια πολύ καλύτερη σχέση του επισκέπτη, ερασιτέχνη της θάλασσας, με την πόλη. Δεν είναι δυνατόν να τον οδηγήσουμε μακρυά δίπλα στα αδρανή και στο εμπορικό λιμάνι. Είναι αδιανόητο να τοποθετήσουμε τα μικρά τουριστικά σκάφη μέσα στα διασταυρούμενα ηχητικά πυρά των κέντρων της παραλιακής και των μπαρ της Μπουμπουλίνας. Δεν μπορούμε στα σοβαρά να αναζητάμε τον καλό τουρισμό και ταυτόχρονα να τον ραίνουμε με άμμους και χώματα. Τι λέτε; Πιστεύετε σοβαρά ότι μια τέτοια μαρίνα θα γεμίσει από σκάφη; Ποιοι ηλίθιοι θα επισκεφθούν το λιμάνι της ταλαιπωρίας και τη ρύπανσης, που θα τους αφήσει ξύπνιους όλη τη νύκτα; Δεν είναι επίσης λογικό να επιζητούμε τη δημιουργία μιας μαρίνας που στην ουσία θα αποτελεί το χειμερινό «πάρκινγκ» των σκαφών των Αθηναίων, πράγμα που θα προσφέρει ελάχιστο όφελος για την πόλη και τεράστιο βάρος με τη μόλυνση του Αργολικού κόλπου. Ας επιδιώξουμε λοιπόν το πολύ απλό, την άριστη εξυπηρέτηση των διερχομένων σκαφών που θα επισκέπτονται την πόλη μας, πράγμα που θα δημιουργήσει ένα τεράστιο όφελος για όλους. Ο χώρος του λιμανιού μπροστά από τον Αμφιτρύωνα είναι ο κατάλληλος και με μια μικρή επένδυση είναι δυνατόν σε ελάχιστο χρόνο να έχουμε μία μαρίνα, που δεν θα μολύνει και που θα έχει όλες τις υποδομές να δεχθεί μικρά και μεγάλα τουριστικά σκάφη. Το καλοκαίρι του 2009 θα μπορούσε να είναι έτοιμη. Αντί λοιπόν να ακούμε τις μεγαλοστομίες που τόσα χρόνια δεν έχουν γίνει πραγματικότητα και που δεν θα προσφέρουν τα αναμενόμενα, ας κάνουμε τα λογικά και τα εύκολα με άμεσο όφελος για την πόλη"
Έγραψα ξανά στις 3 Ιουλίου του 2012 στην ανάρτησή μου με τίτλο: "Κάθε λιμάνι και καημός" μεταξύ των άλλων τα εξής: "Χωροθετήθηκε η θέση της μαρίνας μακρυά από την πόλη, πέρα από το εμπορικό λιμάνι και συγκεκριμενοποιήθηκαν τα σχέδια της φαντασίας των μελετητών. Κτήρια χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, για τη δημιουργία ενός νέου εμπορικού κέντρου και σημείου διασκέδασης και λιμενικές εγκαταστάσεις κατάλληλες για χειμερινό πάρκινγκ σκαφών. Το όλο σχέδιο δεν είχε καμία σχέση με τη δημιουργία ενός οργανωμένου αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών με άμεση σύνδεση με την πόλη, τη ζωή της, τα καταστήματα. Και βέβαια μετά το πολυτελέστατο και πανάκριβο σχέδιο, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ πριν από τις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές, τα πάντα οδηγήθηκαν σε τέλμα. Πρότεινα και πίστευα ειλικρινά ότι θα ήταν δυνατόν το 2009 να είχαμε μια μαρίνα στο Ναύπλιο. Κανείς από τους αρμόδιους δεν με άκουσε. Οι πολίτες επέλεξαν και πάλι το δημοτικό σχήμα που προωθούσε τις πολυτελείς επενδύσεις, τα πανάκριβα έργα, τα αδύνατα στην πράξη ΣΔΙΤ. Έτσι τέσσερα χρόνια μετά, οργανωμένο αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών, είτε μπροστά από τον Αμφιτρύωνα, είτε από το Πί μέχρι την οδό Σωφρόνη δεν πρόκειται να έχουμε, αν δεν πάρουμε χαμπάρι, ότι το σχέδιο όχι μόνον δεν είναι ωφέλιμο, αλλά ούτε και δυνατό."
Έγραψα και στις 3 Αυγούστου 2012 στην ανάρτησή μου με τίτλο:" Τσίτσιο το λιμάνι φεύγει"
μεταξύ των άλλων τα εξής: "Μονίμως η άλλη πρόταση έλεγε ότι πρέπει με συγκεκριμένο σχέδιο να ετοιμάζονται ολοκληρωμένοι φάκελοι για υποβολή για χρηματοδότηση χρήσιμων έργων που θα δώσουν ανάσα στον τόπο και στον δοκιμαζόμενο Αναπλιώτη πολίτη.Δεν εισακουσθήκαμε.Και σήμερα επιβεβαιώνεται η άλλη πρόταση από την απάντηση του Υπουργού στο βουλευτή Αργολίδας Ανδριανό. Ένα από τα πιο σημαντικά έργα που πρέπει να γίνουν στο Ναύπλιο και που θα μπορούσε να προσφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη στην τοπική οικονομία είναι η εκβάθυνση της εισόδου του λιμανιού ώστε να είναι δυνατή η πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων. Οι πάντες αυτό προσδοκούν. Και όμως. Ο υπουργός απαντά ότι σήμερα δεν έχουμε καν εγκεκριμένη μελέτη προκειμένου να ολοκληρωθεί ο φάκελος για τη χρηματοδότηση του έργου. Ακόμα περιμένουμε τη σύμφωνη γνώμη των αρμοδίων υπηρεσιών. Αβελτηρίες δεκαετίας και πλέον. Και τώρα τρέξτε ποδαράκια μου που έλεγε και ο Αστυνόμος Σαϊνης. Τσίτσιο το λιμάνι φεύγει, που έλεγε και ο Φράνκο. Λιμάνι γιοκ. Τη χάσαμε τη Μάλτα, όπως την είχε χάσει και ο Τούρκος κυβερνήτης του πολεμικού πλοίου, όπως αναφέρουν οι κακές γλώσσες.
Και να ήταν μόνον το λιμάνι....Το Μπούρτζι;Το Ενετικό κτήριο του Αγίου Γεωργίου;
Το Καστράκι στην Ασίνη (το τμήμα που αφορά το Δήμο μας);"
Ας αποφασίσουμε επιτέλους οριστικά και αμετάκλητα, για να μην κοροϊδεύουμε τους πολίτες, ότι έργα για μαρίνα έτσι όπως είχαν αρχικά σχεδιασθεί δεν πρόκειται να γίνουν και ας αγωνισθούμε να γίνουν τα έργα για το τουριστικό αγκυροβόλιο δίπλα στο Πί, όπως είναι ο καινούργιος σχεδιασμός. Χρήματα υπήρχαν στο προηγούμενο ΕΣΠΑ και απολέσθηκαν. Ας φτιάξουμε λοιπόν πλήρη φάκελλο για το καινούριο Κοινοτικό πρόγραμμα.
Και αν επιθυμούμε να έχουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από την νέα μαρίνα πρέπει να αγκαλιάσουμε την έκθεση με τα μικρά και μεγάλα γιωτ, που θα γίνει στο Ναύπλιο για δεύτερη χρονιά στις αρχές Μαίου.
Και απ΄ότι ακούω, ελπίζω οι πληροφορίες μου να είναι λανθασμένες, έχουν αφήσει έναν μόνον άνθρωπο να τρέχει. Η Περιφέρεια δεν θα χρηματοδοτήσει φέτος την έκθεση, ωσάν να υπάρχει κάποια πιο σημαντική εκδήλωση στην πόλη μας που μπορεί να φέρει έσοδα και να δημιουργήσει δουλειές για νέους στο διηνεκές. Και ο Δήμος μας ουσιαστικά αδιαφορεί. Και πλέον ακούγεται ότι υπάρχει κίνδυνος του χρόνου η έκθεση να μετακομίσει στην Μύκονο. Θα είναι κρίμα, τώρα που έγινε η στροφή με τη νέα ορθή χωροθέτηση της μαρίνας και με τα έργα που γίνονται στο λιμάνι μας, να απολέσουμε ένα σημαντικό γεγονός, που μπορεί να απογειώσει την τοπική οικονομία.
(Δεν ανέβασα όμορφες φωτογραφίες από την περσινή σύναξη των τουριστικών σκαφών στο Ναύπλιο. Η φωτογραφία πάνω πάνω στην ανάρτηση είναι από την ομάδα "Περπατώ και Φωτογραφίζω Ναύπλιο". Η δεύτερη φωτογραφία αποτελεί την αισιόδοξη ματιά μου για το μέλλον του λιμανιού)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου