17 Δεκέμβρη του έτους 2014. Την ημέρα αυτή μπήκε η ταφόπλακα του σιδηρόδρομου για την πόλη τ΄Αναπλιού και την αδελφή πόλη του Αργους. Τάφος και σιωπή τουλάχιστον για την δικιά μου γενιά, φίλοι μου. Δεν θα ευτυχήσω να δω το τραίνο στο Ναύπλιο για όσο ζω. Έτσι πιστεύω.Μεγάλη θλίψη για εμένα, όσο και αν δεν το πιστεύετε.
Η ημερομηνία εκείνη θα ήταν, είχαν πει, ημερομηνία ορόσημο για το σιδηροδρομο. Δεν έγινε τότε, διότι εμείς δεν το πήραμε ζεστά. Και πλέον δεν πρόκειται να ξανάλθει το τραίνο. Σε κάποιες δεκαετίες ίσως. Εάν και εφόσον το δούμε με άλλο μάτι πλέον.
Είχαν δώσει με τυμπανοκρουσίες αυτή την υπόσχεση στις 8 Σεπτέμβρη του 2014. "Σε εκατό μέρες" μας διαβεβαίωσαν ότι το τραίνο θα λειτουργήσει εκ νέου για το Ναύπλιο (σε εκατό μέρες θα έμπαινε ένα τέλος και στην χωματερή στην Καραθώνα και "οι πρώτες εκατό μέρες" μας έλεγε, το σωτήριον έτος 1981, το ΠΑΣΟΚ).
Οι επίσημοι κορδώθηκαν. Έγιναν και συναντήσεις με τοπικούς άρχοντες και συνεντεύξεις τύπου.
Δύσπιστος εγώ, ως αιρετικός, αποφάσισα τότε να θυμίζω κάθε μέρα την υπόσχεση, πραγματοποιώντας την αντίστροφη μέτρηση μέχρι την d day, όπου θα κατέφθανε και πάλι ο σιδηρόδρομος στο Ναύπλιο.
Ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία τότε.
Είχαν ειπωθεί τα μεγάλα λόγια και θα μπορούσε η κοινωνία να πιέσει.
Όμως οι "ενεργοί πολίτες" αδιαφόρησαν πλήρως και ολοσχερώς τότε. Τα είχαν όλα λυμένα μέσα στο μυαλουδάκι τους. Δεν είχαν αμφιβολίες. Μόνον όσοι έχουν αμφιβολίες και γνωρίζουν ότι δεν κατέχουν την απόλυτη αλήθεια είναι έτοιμοι να ακούσουν και να αγωνισθούν για έναν ουσιαστικό στόχο που μπορεί να πραγματοποιηθεί
Κάποιοι θεώρησαν τις υποσχέσεις του τέως Υπουργού ως θέσφατο.
Άλλοι είχαν τις απόλυτες βεβαιότητες ότι εντός των ημερών το τραίνο θα έλθει, όχι διότι το είπε ο τότε Υπουργός, ούτε και διότι θα πιέζαμε ως πολίτες, αλλά διότι "οι συσχετισμοί στην καπιταλιστική Ευρώπη επρόκειτο να ανατραπούν οσονούπω", επειδή έτσι αποφάσισαν τινες στην Ελλάδα. Και με την ανατροπή του καπιταλισμού θα κατέφτανε και το τραίνο στο Ναύπλιο, αφού θα έπαιρναν πόδι οι αργυρώνητοι.
Αλλά και οι τοπικοί άρχοντες ήσαν μόνον φανφάρες. Καμία ιδιαίτερη σκασίλα δεν είχαν για την έλευση του τραίνου. Εδώ με το Πολεοδομικό Σχέδιο του Ναυπλίου που ψήφισαν, αποφάσισαν να στείλουν τον σταθμό των τραίνων κάποια χιλιόμετρα έξω από το Ναύπλιο, στο εργοστάσιο της παλαιάς ΑΓΡΕΞ, πράγμα που από μόνο του θα καθιστούσε τον σιδηρόδρομο ασύμφορο σε σχέση με τα λεωφορεία.
Ο κόσμος γουστάριζε, γουσταρίζει και θα γουσταρίζει τις ψεύτικες υποσχέσεις. Ιδίως, όταν αυτές αφορούν το μικροσυμφέρον του. Πάντοτε αυτούς που έλεγαν τα παχιά λόγια ψήφιζε και αυτό θα συνεχίσει να κάνει.
Δεν επιθυμεί ο λαός να ακούει για δύσκολα σχέδια.
"Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώστε". Αυτό επιθυμεί. Δεν τον ενδιέφερε και δεν τον ενδιαφέρει ένας σχεδιασμός για ένα τραίνο κατάλληλο για εμπορευματικές μεταφορές. Για μαθητικές εκδρομές εκατοντάδων σχολείων και χιλιάδων μαθητών με το τραίνο, που θα σταματά σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους. Καλά είναι και τα πούλμαν που μπορεί να σταματήσουν και έξω από το δικό μας κατάστημα ή το δικό μας εστιατόριο με τις κατάλληλες ενέσεις στους κατάλληλους ανθρώπους. Δεν θέλει να ακούσει πολλά πολλά για οικολογικά μέσα μεταφοράς.
Το τραίνο χάθηκε για τον σιδηρόδρομο, φίλοι μου. Τότε έπρεπε να παλέψουμε. Σήμερα ανέλαβαν τη λειτουργία των τραίνων αυτοί που κοιτούν αποκλειστικά και μόνον το δικό τους κέρδος.
17 Δεκέμβρη του 2014 ήταν η ευκαιρία μας.
Τώρα ρίχνουμε κάποιες τελευταίες μπαταριές, εκπληρώνοντας το επαναστατικό καθήκον μας.
Τι ανοησία είναι αυτή με το να πληρώσουμε ως φορολογούμενοι δημότες για να γίνει μια "μελέτη βιωσιμότητας" της λειτουργίας του σιδηρόδρομου προς Αργος και Ναύπλιο. Να αναθέσουμε, δηλαδή, σε έναν δικό μας μελετητή, να μας πει εκ των υστέρων το συμπέρασμα που εμείς θέλουμε να βγάλει. Και αυτό το συμπέρασμα θα το δώσει στους Ιταλούς, που θα μείνουν ενεοί και θα βάλουν ευθύς και παραχρήμα μπρος το τραίνο να λειτουργήσει, επειδή έβγαλε ένα τέτοιο συμπέρασμα ο μελετητής που διόρισε το Ναύπλιο.
Πόσο αφελείς μπορεί να είμαστε να πιστεύουμε σε κάτι τέτοιο;
Αν η γραμμή ήταν κερδοφόρα, έχει κάποιος την παραμικρή αμφιβολία ότι θα την έβαζε άμεσα σε λειτουργία η νέα διοίκηση της Τραινοσέ; Περιμένουν από εμάς να τους το υποδείξουμε; Μα πως μπορούμε να τα διανοούμαστε όλα αυτά;
Δεν γίνεται απολύτως τίποτα λοιπόν, αφού απολέσαμε την ευκαιρία;
Νομίζω πως όχι. Ίσως εάν υπήρχε μια άλλη λογική. Ίσως τότε να μπορούσαμε να παλέψουμε ακόμα κάτι.
Να διεκδικήσουμε να είμαστε οι πρώτοι αναπληρωματικοί στην επιδότηση της γραμμής ως άγονης, εάν και εφ΄όσον κάποια άλλη γραμμή απενταχθεί για κάποιο λόγο ή θεωρηθεί πλέον ανταγωνιστική και κερδοφόρα και δεν επιτρέπεται πλέον να επιδοτείται.
Να διεκδικήσουμε από τον ΟΣΕ την επανατοποθέτηση των αυτόματων συστημάτων ασφαλείας που "εκλάπησαν". Ουδείς τότε είχε ασχοληθεί με το θέμα. Ουδείς έλαβε μέτρα φύλαξης των πανάκριβων μηχανημάτων. Ερώτημα είναι σήμερα, με την αποκάλυψη της εγκληματικής ομάδας που συνεργαζόταν με τσιγγάνους για την αφαίρεση σιδηροδρομικού υλικού, το κατά πόσον υπάρχουν επιπλέον ευθύνες για τις απώλειες που έχουμε υποστεί και εμείς εδώ.
Να πιεστεί το Υπουργείο Παιδείας να καθιερώσει σιδηροδρομικές μαθητικές εκδρομές
Να αποφασίσουν οι τοπικές δημοτικές αρχές και η Περιφέρεια Πελοποννήσου μια ενεργή συμμετοχή στη λειτουργία της γραμμής, συμμετέχοντας σε μία νέα εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών, σε σύμπραξη με τους Ιταλούς αν πεισθούν.
Θα μπορούσε το τραίνο να καταφτάσει, εάν όλα αυτά ήσαν δυνατά. Όμως δεν μπορούμε να τρέφουμε αυταπάτες. Η εξουσία είναι αυτή που είναι. Βολεμένη με τους λεωφορειούχους ψηφοφόρους, τους ευτυχείς με τα πούλμαν που αδειάζουν τους τουρίστες μπροστά από τα καταστήματά τους εστιάτορες και γκρικαρτάδες. Μην κοροϊδευόμαστε. Έτσι είναι λίγο πολύ τα πράγματα.
Ένα μόνον θα μπορούσε να γίνει στη σημερινή συγκυρία.
Να πάρουμε οριστικά απόφαση το τέλος του μετρικού σιδηρδρομικού δικτύου και να ζητήσουμε να συνταχθεί μία μελέτη για την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου.
Άλλο που δεν θέλουν με το να αναθέτουν μελέτες.
Καλές κονόμες είναι όλες αυτές οι μελέτες.
Αλλά τουλάχιστον θα έχουμε μία έτοιμη μελέτη και.....
Και ποιος ξέρει;
Ίσως το 2050 να υλοποιηθεί.
Εγώ δεν θα το δω αυτό. Ίσως όμως τα εγγόνια μας να έρχονται με τραίνο στο Ναύπλιο.
Σκέτη αισιοδοξία είμαι σήμερα
Ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία τότε.
Είχαν ειπωθεί τα μεγάλα λόγια και θα μπορούσε η κοινωνία να πιέσει.
Όμως οι "ενεργοί πολίτες" αδιαφόρησαν πλήρως και ολοσχερώς τότε. Τα είχαν όλα λυμένα μέσα στο μυαλουδάκι τους. Δεν είχαν αμφιβολίες. Μόνον όσοι έχουν αμφιβολίες και γνωρίζουν ότι δεν κατέχουν την απόλυτη αλήθεια είναι έτοιμοι να ακούσουν και να αγωνισθούν για έναν ουσιαστικό στόχο που μπορεί να πραγματοποιηθεί
Κάποιοι θεώρησαν τις υποσχέσεις του τέως Υπουργού ως θέσφατο.
Άλλοι είχαν τις απόλυτες βεβαιότητες ότι εντός των ημερών το τραίνο θα έλθει, όχι διότι το είπε ο τότε Υπουργός, ούτε και διότι θα πιέζαμε ως πολίτες, αλλά διότι "οι συσχετισμοί στην καπιταλιστική Ευρώπη επρόκειτο να ανατραπούν οσονούπω", επειδή έτσι αποφάσισαν τινες στην Ελλάδα. Και με την ανατροπή του καπιταλισμού θα κατέφτανε και το τραίνο στο Ναύπλιο, αφού θα έπαιρναν πόδι οι αργυρώνητοι.
Αλλά και οι τοπικοί άρχοντες ήσαν μόνον φανφάρες. Καμία ιδιαίτερη σκασίλα δεν είχαν για την έλευση του τραίνου. Εδώ με το Πολεοδομικό Σχέδιο του Ναυπλίου που ψήφισαν, αποφάσισαν να στείλουν τον σταθμό των τραίνων κάποια χιλιόμετρα έξω από το Ναύπλιο, στο εργοστάσιο της παλαιάς ΑΓΡΕΞ, πράγμα που από μόνο του θα καθιστούσε τον σιδηρόδρομο ασύμφορο σε σχέση με τα λεωφορεία.
Ο κόσμος γουστάριζε, γουσταρίζει και θα γουσταρίζει τις ψεύτικες υποσχέσεις. Ιδίως, όταν αυτές αφορούν το μικροσυμφέρον του. Πάντοτε αυτούς που έλεγαν τα παχιά λόγια ψήφιζε και αυτό θα συνεχίσει να κάνει.
Δεν επιθυμεί ο λαός να ακούει για δύσκολα σχέδια.
"Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώστε". Αυτό επιθυμεί. Δεν τον ενδιέφερε και δεν τον ενδιαφέρει ένας σχεδιασμός για ένα τραίνο κατάλληλο για εμπορευματικές μεταφορές. Για μαθητικές εκδρομές εκατοντάδων σχολείων και χιλιάδων μαθητών με το τραίνο, που θα σταματά σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους. Καλά είναι και τα πούλμαν που μπορεί να σταματήσουν και έξω από το δικό μας κατάστημα ή το δικό μας εστιατόριο με τις κατάλληλες ενέσεις στους κατάλληλους ανθρώπους. Δεν θέλει να ακούσει πολλά πολλά για οικολογικά μέσα μεταφοράς.
Το τραίνο χάθηκε για τον σιδηρόδρομο, φίλοι μου. Τότε έπρεπε να παλέψουμε. Σήμερα ανέλαβαν τη λειτουργία των τραίνων αυτοί που κοιτούν αποκλειστικά και μόνον το δικό τους κέρδος.
17 Δεκέμβρη του 2014 ήταν η ευκαιρία μας.
Τώρα ρίχνουμε κάποιες τελευταίες μπαταριές, εκπληρώνοντας το επαναστατικό καθήκον μας.
Τι ανοησία είναι αυτή με το να πληρώσουμε ως φορολογούμενοι δημότες για να γίνει μια "μελέτη βιωσιμότητας" της λειτουργίας του σιδηρόδρομου προς Αργος και Ναύπλιο. Να αναθέσουμε, δηλαδή, σε έναν δικό μας μελετητή, να μας πει εκ των υστέρων το συμπέρασμα που εμείς θέλουμε να βγάλει. Και αυτό το συμπέρασμα θα το δώσει στους Ιταλούς, που θα μείνουν ενεοί και θα βάλουν ευθύς και παραχρήμα μπρος το τραίνο να λειτουργήσει, επειδή έβγαλε ένα τέτοιο συμπέρασμα ο μελετητής που διόρισε το Ναύπλιο.
Πόσο αφελείς μπορεί να είμαστε να πιστεύουμε σε κάτι τέτοιο;
Αν η γραμμή ήταν κερδοφόρα, έχει κάποιος την παραμικρή αμφιβολία ότι θα την έβαζε άμεσα σε λειτουργία η νέα διοίκηση της Τραινοσέ; Περιμένουν από εμάς να τους το υποδείξουμε; Μα πως μπορούμε να τα διανοούμαστε όλα αυτά;
Δεν γίνεται απολύτως τίποτα λοιπόν, αφού απολέσαμε την ευκαιρία;
Νομίζω πως όχι. Ίσως εάν υπήρχε μια άλλη λογική. Ίσως τότε να μπορούσαμε να παλέψουμε ακόμα κάτι.
Να διεκδικήσουμε να είμαστε οι πρώτοι αναπληρωματικοί στην επιδότηση της γραμμής ως άγονης, εάν και εφ΄όσον κάποια άλλη γραμμή απενταχθεί για κάποιο λόγο ή θεωρηθεί πλέον ανταγωνιστική και κερδοφόρα και δεν επιτρέπεται πλέον να επιδοτείται.
Να διεκδικήσουμε από τον ΟΣΕ την επανατοποθέτηση των αυτόματων συστημάτων ασφαλείας που "εκλάπησαν". Ουδείς τότε είχε ασχοληθεί με το θέμα. Ουδείς έλαβε μέτρα φύλαξης των πανάκριβων μηχανημάτων. Ερώτημα είναι σήμερα, με την αποκάλυψη της εγκληματικής ομάδας που συνεργαζόταν με τσιγγάνους για την αφαίρεση σιδηροδρομικού υλικού, το κατά πόσον υπάρχουν επιπλέον ευθύνες για τις απώλειες που έχουμε υποστεί και εμείς εδώ.
Να πιεστεί το Υπουργείο Παιδείας να καθιερώσει σιδηροδρομικές μαθητικές εκδρομές
Να αποφασίσουν οι τοπικές δημοτικές αρχές και η Περιφέρεια Πελοποννήσου μια ενεργή συμμετοχή στη λειτουργία της γραμμής, συμμετέχοντας σε μία νέα εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών, σε σύμπραξη με τους Ιταλούς αν πεισθούν.
Θα μπορούσε το τραίνο να καταφτάσει, εάν όλα αυτά ήσαν δυνατά. Όμως δεν μπορούμε να τρέφουμε αυταπάτες. Η εξουσία είναι αυτή που είναι. Βολεμένη με τους λεωφορειούχους ψηφοφόρους, τους ευτυχείς με τα πούλμαν που αδειάζουν τους τουρίστες μπροστά από τα καταστήματά τους εστιάτορες και γκρικαρτάδες. Μην κοροϊδευόμαστε. Έτσι είναι λίγο πολύ τα πράγματα.
Ένα μόνον θα μπορούσε να γίνει στη σημερινή συγκυρία.
Να πάρουμε οριστικά απόφαση το τέλος του μετρικού σιδηρδρομικού δικτύου και να ζητήσουμε να συνταχθεί μία μελέτη για την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου.
Άλλο που δεν θέλουν με το να αναθέτουν μελέτες.
Καλές κονόμες είναι όλες αυτές οι μελέτες.
Αλλά τουλάχιστον θα έχουμε μία έτοιμη μελέτη και.....
Και ποιος ξέρει;
Ίσως το 2050 να υλοποιηθεί.
Εγώ δεν θα το δω αυτό. Ίσως όμως τα εγγόνια μας να έρχονται με τραίνο στο Ναύπλιο.
Σκέτη αισιοδοξία είμαι σήμερα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου