Μόνος ολομόναχος




Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Ψευδοονομασία

Πρότεινα στην προηγούμενη ανάρτησή μου (εδώ) ο Μαραθώνιος του Ναυπλίου να έχει εκκίνηση τις Μυκήνες και να ακολουθήσει το "Δρόμο Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων".
Απορία: Εσείς δεν έχετε αναρωτηθεί το γιατί έχει ονομασθεί έτσι αυτός ο δρόμος;  Ποιους αρχαιολογικούς χώρους έχει ενοποιήσει ο δρόμος αυτός που κατασκευάσθηκε τελευταία; Περνάει από κάποιον αρχαιολογικό χώρο και μου διαφεύγει;
Αυτό που ουσιαστικά έγινε είναι η διάνοιξη ενός δρόμου που περνάει κατά μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο κοντά από τις Μυκήνες, το Ηραίο, τα Δενδρά, τη Μηδέα σε σχέση με τον παλαιό δρόμο που οδηγούσε στο Αργος.
Τώρα είναι να μην αναρωτιέσαι, ότι τον βάφτισαν έτσι το δρόμο αυτό για να συγκινήσουν "τους κουτόφραγκους" και να τύχει το έργο χρηματοδότησης; Μπορεί και να μην είναι έτσι και οι υποψίες μου να βγαίνουν από το κακό μυαλό μου.
Όπως και μπορεί να είναι ψέμα η πληροφορία που έχω ακούσει, ότι κάποιος πολιτικός, όταν σχεδιαζόταν το έργο (όχι όταν κατασκευαζόταν) είχε ένα χάρτη της Αργολίδας σε μία σύσκεψη  και με το δάχτυλό του έδειξε που ακριβώς ήθελε να περάσει ο δρόμος.
Όπως και μπορεί να είναι εσφαλμένη η θεωρία, ότι ο δρόμος αυτός χαράχθηκε στο σημείο αυτό, διότι έτσι εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των εξαγωγέων και των εταιριών συσκευασίας αγροτικών προϊόντων.

Μπορεί αυτά όλα να είναι ψέμματα, θεωρίες και όχι πραγματικότητες, όμως αυτά που είναι αλήθεια είναι τα εξής:
Ο δρόμος αυτός στις προδιαγραφές του είναι μία επαρχιακή οδός, όπου δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα οχήματα με μεγάλη ταχύτητα, λόγω των συχνών διασταυρώσεων. Όμως η όλη λογική της κατασκευής του, όπως το πλάτος του οδοστρώματος, οι μεγάλες ευθείες προδιαθέτουν τους οδηγούς να αναπτύσσουν ταχύτητες, έτσι ώστε ο δρόμος να γίνεται επικίνδυνος.
Ουδείς προέβλεψε τη δημιουργία παράπλευρων και παράλληλων δρόμων, έτσι ώστε να μην έχουμε διασταύρωση κάθε λίγα χιλιόμετρα.  Χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν τρεις (!!!!) διασταυρώσεις που οδηγούν στο Ανυφί, ωσάν ο δρόμος να είναι μια μεγάλη Εθνική οδός που περνάει έξω από το Μόναχο ή την Φραγκφούρτη, όπου εκεί έχουμε τις εξόδους προς (Munich Nord, Munich Centrum, Munich Sud)  Το απίστευτο είναι ότι ο δρόμος αυτός όπου αναπτύσσονται πολύ μεγάλες ταχύτητες έχει διασταυρώσεις με αγροτικούς δρόμους που οδηγούν σε χωράφια.
Ο δρόμος αυτός χώρισε τον Αργολικό Κάμπο στα δύο. Από τη μία τα χωριά, από την άλλη τα κτήματα των αγροτών. Έτσι συχνά βλέπεις τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα να θέλουν να διασχίσουν ένα δρόμο που τα Καγιέν των πλουσιόπαιδων των Βορείων Προαστίων πηγαίνουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες για να προλάβουν την πράξη που επιθυμούν οι νεαροί να κάνουν στο δωμάτιο που έχουν νοικιάσει στην Παλαιά Πόλη του Ναυπλίου.
Τραγικό αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι βεβαίως τα δυστυχήματα στο δρόμο αυτό με τους νεκρούς και τους σοβαρά τραυματισμένους, που όλοι γνωρίζουμε.

Για να σκεφτούμε επομένως  λίγο διαφορετικά το δρόμο αυτό. Η χάραξή του να γινόταν λίγο ανατολικότερα, έτσι ώστε να μην χώριζε την πεδιάδα στα δύο.... Και θα περνούσε ο δρόμος πολύ πιο κοντά στους αρχαιολογικούς χώρους του Ηραίου, των Δενδρών, της Ακρόπολης της Μηδέας. Ίσως οι επισκέπτες του Ναυπλίου να χρειαζόντουσαν κανα πεντάλεπτο ή δεκάλεπτο παραπάνω μέχρι να ξαπλώσουν στα στρώματα κόκοματ ή να πιουν τον καφέ τους στην παραλία. Αλλά θα έφταναν με μεγαλύτερη ασφάλεια. Και τότε θα ήταν δυνατόν  και με μία πιο έξυπνη πολιτική, να προβληθούν οι σπουδαίοι αρχαιολογικοί χώροι.Και ο δρόμος δεν θα ήταν ψευδεπίγραφος.
Τώρα θα μου πείτε: "Τι μας λες ρε φίλε κατόπιν εορτής".
Έχετε δίκιο. 'Ο γέγονε γέγονε.
Θα είναι ευκαιρία όμως με τον μαραθώνιο του Ναυπλίου, αν έχουμε την εξυπνάδα να περάσει από τον δρόμο αυτό της καρμανιόλας (ο Πρεφαδόρος μου σχολίασε ότι η απόσταση Μυκηνών Ναυπλίου είναι 21 χιλιόμετρα, και επομένως η απόσταση αυτή ιδανική για τον Ημιμαραθώνιο) να προβάλουμε τον τόπο μας με τον καλύτερο τρόπο και, τέλος πάντων, η ψευδοονομασία να αποκτήσει και κάποιο νόημα.
Κατά τα άλλα θα πρέπει άμεσα να κλείσουν οι πολλές-πολλές διασταυρώσεις, όπου γίνεται και όπου κάποια χωριά έχουν σύνδεση μεταξύ τους (ας κλείσουμε έστω  τις τρεις εξόδους προς Ανυφί), όλες τις εξόδους προς αγροτικούς δρόμους για να τον κάνουμε το δρόμο, έστω και λίγο πιο ασφαλή.


1 σχόλιο: