Θυμίζω την ερώτηση που υπέβαλε η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς Μαρία Γιαννακάκη και αφορούσε την παροχή φυσικού αερίου στο Ναύπλιο και το Αργος.
Η ερώτηση έχει επί λέξει ως εξής:
Η ερώτηση έχει επί λέξει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Κύριε Υπουργέ,
Προσφάτως ανακοινώθηκε ότι επίκειται η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του κεντρικού αγωγού παροχής φυσικού αερίου, από Άγιους Θεόδωρους προς Μεγαλόπολη. Με την ανακοίνωση αυτή οριστικοποιήθηκε η αλλαγή χάραξης του αγωγού στην Αργολίδα, και αντί αυτός να διέρχεται μεταξύ των πόλεων Άργους και Ναυπλίου μετατοπίσθηκε κατά αρκετά χιλιόμετρα δυτικότερα. Αυτή η αλλαγή χάραξης προφανώς θα επιβαρύνει οικονομικά το κόστος για την παροχή φυσικού αερίου στην Αργολίδα και στα μεγάλα αστικά κέντρα των πόλεων του Άργους και του Ναυπλίου. Με δεδομένο ότι ήδη έχει εξαγγελθεί η ιδιωτικοποίηση των ΔΕΣΦΑ και ΔΕΠΑ
Ερωτάται ο κ Υπουργός:
1.Εάν έχουν προχωρήσει οι μελέτες για την κατασκευή του έργου για την παροχή φυσικού αερίου στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά της Αργολίδας.
2.Εάν έχει γίνει οικονομικοτεχνική μελέτη που να αποδεικνύει τη βιωσιμότητα ή μη της επένδυσης κατασκευής του έργου παροχής φυσικού αερίου στην Αργολίδα με το δεδομένο της μετατόπισης του κεντρικού αγωγού προς Μεγαλόπολη δυτικότερα.
3.Εάν θα χρειασθούν και άλλες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του δευτερεύοντος αγωγού παροχής φυσικού αερίου στους τελικούς καταναλωτές της Αργολίδας και εάν έχουν προχωρήσει οι σχετικές μελέτες κτηματογραφήσεων.
4.Ποίο το κόστος κατασκευής του αγωγού που θα συνδέει τις πόλεις του Ναυπλίου και Άργους με τον κεντρικό αγωγό φυσικού αερίου που απομακρύνθηκε από τα αστικά κέντρα και ποία ακριβώς η επιβάρυνση του κόστους σε σχέση με την αρχική χάραξη;
5.Εάν με την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΣΦΑ και ΔΕΠΑ, θα προβλεφθεί να υπάρχει υποχρέωση του νέου ιδιώτη ιδιοκτήτη των εταιριών αυτών για την παροχή φυσικού αερίου στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά του Νομού Αργολίδας ή πλέον η νέα ιδιοκτησία θα αποφασίσει με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια την κατασκευή ή μη του έργου.
6.Εάν σε κάθε περίπτωση η Κυβέρνηση δεσμεύεται για την κατασκευή του έργου αυτού, που είναι αναγκαίο για τη μείωση του κόστους ενέργειας για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά της Αργολίδας.
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Την απάντηση στην εν λόγω ερώτηση (αν τελικά ενδιαφέρεται κανείς) θα την βρείτε εδώ.
Ο αιρετικός έχει να κάνει σχετικά με το θέμα τις εξής παρατηρήσεις:
1. Εκτός από τη Δημοκρατική Αριστερά και τον αιρετικό ενδιαφέρεται κανείς πραγματικά για το εάν θα φθάσει το φυσικό αέριο στο Ναύπλιο και το Αργος; Την ερώτηση αυτή τη θέτω σε όλους τους ντόπιους, και ειδικότερα στους εξής: Περιφερειάρχη Τατούλη, Αντιπεριφερειάρχη Χειβιδόπουλο, τους Αργολιδείς περιφερειακούς Συμβούλου, Δήμαρχο Κωστούρο, Δήμαρχο Καμπόσο, Δημοτικούς Συμβούλους Ναυπλίου και Αργους, Βουλευτή Ανδριανό, Βουλευτή Μανιάτη, Βουλευτή Κοδέλλα, Νομαρχιακή Επιτροπή Νέας Δημοκρατίας, Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ, Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ, κ. Σαλεσιώτη, κ. Γραμματικόπουλο, Άλλη Πρόταση, Οικονομικό Επιμελητήριο, Συλλόγους Εμποροεπαγγελματοβιοτεχνών........... και ο κατάλογος των αδιάφορων δύναται να εμπλουτισθεί
2. Παρότι πολλά από τα επί μέρους ερωτήματα της Βουλευτίνας της ΔΗΜΑΡ αφορούσαν θέματα για τα οποία απαιτούνταν πολιτικές δεσμεύσεις από τον κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, όπως για παράδειγμα το εάν υπάρχει πολιτική δέσμευση ότι το έργο παροχής φυσικού αερίου στις πόλεις Ναυπλίου και Αργους θα πραγματοποιηθεί, ο κ. Υπουργός απαξίωσε να απαντήσει και απλώς παρέθεσε τα έγγραφα της ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, που στην τελική δεν έχουν και τόσο μεγάλη σημασία, αφού επίκειται η ιδιωτικοποίησή τους.
3. Ρωτούσε η βουλευτίνα: "Ποία ακριβώς η επιβάρυνση του κόστους σε σχέση με την αρχική χάραξη" του αγωγού. Δυστυχώς αυτοί που είχαν επικρίνει τη μετατόπιση του αγωγού, μετά από ενέργειες Καμπόσου και Μανιάτη δικαώνονται. Η απάντηση της ΔΕΣΦΑ, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι υπάρχει πολύ μεγάλη επιβάρυνση του κόστους κατασκευής, αφού αναφέρεται ότι το μήκος του αγωγού από 12 χιλιόμετρα (όσο η απόσταση Ναυπλίου-Αργους), αυξάνεται κατά 8 χιλιόμετρα και η επιβάρυνση θα είναι ανάλογη, ως ποσοστό του συνολικού εκτιμωμένου κόστους των 4.500.000 ευρώ. Κάποιοι επομένως με τις αποφάσεις τους αύξησαν το κόστος που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι ή οι τελικοί χρήστες κατά δύο εκατομμύρια περίπου.
4. Το έγγραφο της ΔΕΣΦΑ επιβεβαιώνει ότι έχει μεν γίνει η "μελέτη βασικού σχεδιασμού" για την κατασκευή του αγωγού μέσης πίεσης φυσικού αερίου που θα τροφοδοτήσεις τις πόλεις Ναυπλίου και Αργους, αλλά φαντάζομαι ότι πρέπει να ακολουθήσουν και οι αναλυτικές μελέτες. Το έγγραφο δε της ΔΕΠΑ επιβεβαιώνει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, ότι καμία μελέτη δεν έχει γίνει για τους αγωγούς χαμηλής πίεσης που θα διοχετεύσουν το φυσικό αέριο στους τελικούς καταναλωτές. Τί μας λέει η ΔΕΠΑ. Ότι στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα και μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο η ΔΕΠΑ ΘΑ εκπονήσει τις εμπορικές μελέτες και ότι η ΕΠΑ Πελοποννήσου που ΘΑ δημιουργηθεί ΘΑ εκπονήσει τις λεπτομερείς μελέτες και ΘΑ αποφασίσει τις τεχνολογίες που ΘΑ υιοθετηθούν. Βράσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
5. Ρωτούσε η Βουλετίνα της ΔΗΜΑΡ εάν η Κυβέρνηση δεσμεύεται για την παροχή φυσικού αερίου στις πόλεις του Ναυπλίου και του Αργους και εάν θα υπάρξει δέσμευση στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης για το νέο ιδιοκτήτη ότι το έργο αυτό θα γίνει και με τη νέα ιδιοκτησία. Καμία απολύτως δέσμευση δεν ανέλαβε επί των θεμάτων αυτών ο Υπουργός και κατ΄επέκταση η Κυβέρνηση. Η μόνη δέσμευση που προκύπτει από τα έγγραφα της ΔΕΠΑ και της ΔΕΣΦΑ είναι η υποχρέωση που υπάρχει στη ΔΕΠΑ να ιδρύσει Εταιρεία Παροχής Αερίου Πελοποννήσου μέσα σε ένα χρόνο από την ολοκλήρωση του έργου. Πέραν τούτου καμία απολύτως άλλη δέσμευση. Η νέα Εταιρία ΕΠΑ Πελοποννήσου, που θα είναι θυγατρική της ιδιωτικοποιημένης ΔΕΠΑ θα έχει, απ΄ότι φαίνεται, και λόγω της απουσίας οιασδήποτε Κυβερνητικής δέσμευσης, τη δυνατότητα και όχι την υποχρέωση να δώσει φυσικό αέριο σε όποιες πόλεις της Πελοποννήσου αυτή επιθυμεί και αυτή αποφασίσει.
6. Ενώ αναφέρονται αναλυτικά οι πηγές χρηματοδότησης της κατασκευής αγωγού υψηλής τάσης, δεν αναφέρεται απολύτως τίποτα για τις πηγές και τον τρόπο χρηματοδότησης του έργου κατασκευής του δικτύου για την παροχής φυσικού αερίου χαμηλής τάσης, πόσω μάλλον για το εντός των πόλεων δίκτυο. Προφανώς δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη επί του θέματος αυτού και θα αφεθεί στη διακριτική ευχέρεια του ιδιώτη να αποφασίσει, εάν και όποτε θέλει αυτός να κατασκευάσει το έργο.
Ένα γενικό συμπέρασμά μου. Η τοπική μετατόπιση της χάραξης του αγωγού και η χρονική καθυστέρηση του (για τα οποία υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες) έκανε τεράστιο κακό. Η προοπτική να δούμε φυσικό αέριο μέσα στα επόμενα χρόνια στο Ναύπλιο και το Αργος είναι χλωμή, με δεδομένη και την απουσία ενεργοποίησης του οιουδήποτε (πλην ΔΗΜΑΡ) επί του θέματος αυτού. Κάνω έκκληση σε Κυβερνητικούς, αντιπολιτευόμενους, αυτοδιοικητικούς και φορείς να πιέσουν.
Ο αιρετικός θεωρεί τεράστιο λάθος την όποια ιδιωτικοποίηση της ΔΕΣΦΑ, που ελέγχει τα δίκτυα υψηλής πίεσης και την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, που ελέγχει τα δίκτυα χαμηλής τάσης και το εμπορικό κομμάτι, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένη δέσμευση του νέου ιδιοκτήτη και συγκεκριμένη ανάπτυξη των δικτύων σε αυστηρά καθορισμένα χρονικά πλαίσια.
Αιρετικε,μην επιμενεις για Φ.Α στην οικιακη καταναλωση.
ΑπάντησηΔιαγραφή